Permalänk
Avstängd

600kr att göra sig av med, på vad?

Hejsan, har ungefär 600kr att satsa på datorutrustning/delar o.s.v

Jag har en dator som i sign.

Vad tycker ni jag ska satsa på?

Högtalare och skärm kan ni utesluta för det har jag redan.

Tack på förhand!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ett till minne?

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

512 sticka

Permalänk
Medlem

DVD-Brännare?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Avstängd

Haha Mjo, har faktiskt funderat på att köpa minne. Men jag tycker inte det är så akut, så det är lika bra att vänta något år då 512MB DDR400 PC3200 kostar 300-350kr.

EDIT : DVD-Brännare har jag, NEC ND-3250 DVDRW

Iofs kan jag tänka mig ett nytt tangentbord, det ska vara ergonomiskt, härliga tangenter. Vill ha ett 'Dell' tangentbord, dom är så jävla sköna. Vem är det som gör dom tangentborden?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Kanske något mysigt till chassit? Ljuddämpning, tystare fläktar.... Ska hämta min akasa matta imorgon... Ny mus till datorn?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Har redan bra mus (MX500), Chassit är jag nöjd med. Ljuddämpning behövs inte, burken är redan för tyst

Nya fläktar har jag : 12db Papst x 2(chassi) , Zalman ALCU-7000 (CPU).

EDIT : Jag funderar på att köpa en sån här sladd till tv-uten, http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Verkar vara en bra sladd, jag kör med komposit nu och det är riktigt sunkig kvalité.

.... Kan också tänka mig att köpa ett par nya hörlurar(headphones), kan ni ge tips på billiga och bra lurar?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Min kusin har ett par Koss UR 40. Svinbra ljud, så sköna att man knappt märker av dem på huvudet och inte för dyra heller Finns på ljudia.se för 445kr+frakt...

Annars så är nog minne att rekommendera... 512 e lite lite i dagens läge.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Mjaa, ganska dyrt tycker jag =/

Funderar på S-video / Scart sladden, nytt tangentbord (Dell-tangentbord) eller headphones(Inte allt för dyra).

Tangentbordet : http://images.moditory.com/reviews/Dell/MVC-003F.JPG

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Jag tycker att du ska bygga en vga-scart adapter sitället. Bättre bild och går hatt ha i valfri längd med cat5 kabeln. Sen så kollar du runt bland polare och ser om någon vill sälja sitt tangentbord för 100:-, sen så pratar du med din morsa och frågar om du kan få 100:- för att du har varit snäll och städat huset eller ngt liknade så har du råd med tangentbord, vga kabel och hörlurar...:D

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Jag tycker att du ska bygga en vga-scart adapter sitället. Bättre bild och går hatt ha i valfri längd med cat5 kabeln. Sen så kollar du runt bland polare och ser om någon vill sälja sitt tangentbord för 100:-, sen så pratar du med din morsa och frågar om du kan få 100:- för att du har varit snäll och städat huset eller ngt liknade så har du råd med tangentbord, vga kabel och hörlurar...:D

Haha Mjo :D, jag kan inte löda och har ingen erfarenhet av sånt där så jag vågar inte bygga en vga-scart adapter själv :p. Blir nog dyrare att bygga själv än och köpa färdig, men bilden blir ju bättre med vga-scart adapter. Har tyvärr ingen polare med Dell-tangentbord, dom kostar sjukt mycket på Dell's hemsida. =/

Tack för alla svaren!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Det bästa tangentbordet du kan ha, är ett Key Tronic.
KT2001PRO finns på Komplett, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301841&cks=SER
Det bästa tangentbordet som går att köpas för pengar, punkt. Alla andra vet inte vad dom pratar om. (Xflat må vara snyggt, men det är allt...).

Annars är 512mb minne alltid bra. Även om man så bara andvänder windows, så är 1GB aldrig en överdrift! Lite multitasking sen är minnet slut.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!