Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Varför görs det mest fps spel då? För att dem är sämst eller?
Nej... för att dem säljer bäst, och är bäst helt enkelt.

Och ja.. jag håller med trådskaparen, grym spelmånad för fan!!!

Folk tittar mest på Doku-Såpor, inte fan är Doku-Såpor det bästa som har visats på svensk TV bara för det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Varför görs det mest fps spel då? För att dem är sämst eller?
Nej... för att dem säljer bäst, och är bäst helt enkelt.

Och ja.. jag håller med trådskaparen, grym spelmånad för fan!!!

jape *längtar till nfs:mw :rolleyes:*

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Nej, strategispel är helt klart datorns huvudgenre. FPS går att krysta fram på konsol, men inte strategi. Gött med Q4 förresten.

Säger bara Advance Wars till GBA. Visserligen inget RTS, blir inte lika mycket action och spänning med tubraserat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Folk tittar mest på Doku-Såpor, inte fan är Doku-Såpor det bästa som har visats på svensk TV bara för det.

Helt annan sak...
Man betalar inte för att kolla på nån doku såpa.
Spel betalar man för.

Eller gör man...................................... muhahhaaaah

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

FAN! det är nu när dom "nya" spelen kommer som man får dödsångest för man köpte en "värsting" data för några månader sedan =(

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
ooh, jag längtar som fan till CoD2!
.. När kommer s.t.a.l.k.e.r ut? Är inte det nu, snaras?
Oj, vilken skön spelmånad!

Stalker kommer om typ 1 år lr ngt, blev uppskjutet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Helt annan sak...
Man betalar inte för att kolla på nån doku såpa.
Spel betalar man för.

Eller gör man...................................... muhahhaaaah

Vad tror du att TV-Avgiften är för något? Och jag antar även att TV3, Kanal 5 och alla andra betalkanaler är gratis?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
FPS spel på konsol? Har du sniffat bananer eller?

Jag sa bara att det går att krysta fram FPS till konsol, inte att det blir lika bra som på PC Därmot är det ännu större skillnad på klassen på strategispel till konsol och PC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
Säger bara Advance Wars till GBA. Visserligen inget RTS, blir inte lika mycket action och spänning med tubraserat.

Stämmer iofs, men jag tänke i första hand på RTS

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto - Liberty City Stories till PSP! 2005-10-28

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Som tidigare är releasedatum för spel lika trovärdiga som bibeln.

Hahaha, klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Som tidigare är releasedatum för spel lika trovärdiga som bibeln.

Haha..Word!

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Varför görs det mest fps spel då? För att dem är sämst eller?
Nej... för att dem säljer bäst, och är bäst helt enkelt.

Och ja.. jag håller med trådskaparen, grym spelmånad för fan!!!

För det första.
När vart de spel som säljer mest bäst?
Och för det andra så vet du väl att världens mest sålda pc spel är The Sims?
Och kollar man på genre så säljs det MYCKET fler sportspel än vad det säljs FPS.
Så snälla, sluta bara slänga ur dig saker utan att veta om dem är sanna

Permalänk
Testpilot

Haha, kräva bevis för att en spelgenre är bäst? kom igen va. Bäst är ju helt subjektivt, ingen kan bestämma om det är rätt eller fel. Samma sak som med exemplevis det roligaste spelet.

Jag längtar nog mest till Fear, det verkar riktigt grymt. Ska nog även testa Quake 4 men köper det nog inte.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det är verkligen inte subjektivt vilken genre som säljer mest, att lyckas samla in data kan vara svårt men någon genre (om man kan kategorisera alla spel) säljer bättre än andra.

Permalänk

Alla har ju glömt det underbara spelet Ragdoll Kung Fu som kommer den 12:e oktober, på min födelsedag

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Vad tror du att TV-Avgiften är för något? Och jag antar även att TV3, Kanal 5 och alla andra betalkanaler är gratis?

Men du betalar ju inte för de specifika programen du ser, eller?
Köper du ett spel betalar du för spelet å inte för konsolen eller genren som spelet hör till.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Det är verkligen inte subjektivt vilken genre som säljer mest, att lyckas samla in data kan vara svårt men någon genre (om man kan kategorisera alla spel) säljer bättre än andra.

Men frågan var ju om spelen var bäst, inte hur många som säljs.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tror mig ha läst att Age of Empires III släpps den 18:e och inte den 4:e som det står på FZ. Har dock ingen källa så att jag kan bekräfta det.

Av spelen som släpps nu under Oktober tror jag iaf mest på Age 3, så sjukt bra demo... spelat det mer än något annat spel den här hösten typ Näst högst i kurs står F.E.A.R. som verkar bli ruggigt bra... hoppas det kommer ut någon dag före Age så att man hinner varva det innan det blir dags för lanny

Övriga spel vet jag inte en som jag provar...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Men du betalar ju inte för de specifika programen du ser, eller?
Köper du ett spel betalar du för spelet å inte för konsolen eller genren som spelet hör till.

Pay Per View program finns det gott om i Sverige, men det var inte det som var poängen. Det jag ville få fram är att bara för någoting är populärt, så är det inte automatiskt det bästa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Pay Per View program finns det gott om i Sverige, men det var inte det som var poängen. Det jag ville få fram är att bara för någoting är populärt, så är det inte automatiskt det bästa.

Försök att hålla er on-topic. Lönlöst att försöka bestämma huruvida en genre är bättre än en annan.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Vafaan, ni har missat det bästa spelet som släpps den här månaden; PES5!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Vafaan, ni har missat det bästa spelet som släpps den här månaden; PES5!

läs hela tråden så ser du att jag har nämt det

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Som tidigare är releasedatum för spel lika trovärdiga som bibeln.

Haha! Warpdrive!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Civ 4! Om det håller preliminärt releasedatum

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
läs hela tråden så ser du att jag har nämt det

Jag ögnade igen tråden snabbt innan jag skulle gå och lägga mig, missade ditt inlägg. Sorry!

PES5 behöver nog ändå lite mer uppmärksamhet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Alla har ju glömt det underbara spelet Ragdoll Kung Fu som kommer den 12:e oktober, på min födelsedag

jag fyller också den 12:e

Permalänk
Avstängd

Re: grym spelmånad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Fyra topptitlar på en månad om allt går som det ska

Quake 4
F.E.A.R.
Serious Sam 2
Call of Duty 2

Någon har koll på exakta releasedatum? Vilket spel tror ni kommer vara bäst av dessa 4?

har bokat cod 2 så måste ju hålla på den! men fear och quake 4 är nog inte fel det heller!

tur man beställt en ny skärm!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

UFO:Aftershock skall väl släppas denna månad.

Ingen som lirar denna serie av spel?

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
UFO:Aftershock skall väl släppas denna månad.

Ingen som lirar denna serie av spel?

Aldrig hört talas om ens. Vad är det för sorts spel?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
sen kommer Pro Evolution Soccer 5 och Football Manager 2006 sent i oktober.. runt 21a

ÅÅH! PES 5! Demot är så jävla hett! Börjar bli lite knepigt spelet, så jävla verkliget är det ÅH! Vill ha nu!

edit: Kan fortfarande inte fatta varför folk klänger sig kvqar med FIFA? Det suger verkligen dase (i jämförelse med PES-serien)!

Visa signatur

Live now! Die later!