Lägga till mailfunktionen i Opera?

Permalänk

Lägga till mailfunktionen i Opera?

Jag har kört Opera väldigt länge som browser men aldrig använt mailfunktionen. Vid den första installationen har jag för mig (osäker) att jag bockade av någon ruta som handlade om mail?

Nu vill jag köra mailfunktionen och frågan är hur jag aktiverar den utan att genomföra en helt ny installation i en annan mapp och tappa alla tidigare genomförda förändringar?
Kör man setupprogrammet förutsätter Opera att man vill uppgradera nuvarande konfig och i mitt fall ställs då inga frågor om t.ex. maildelen ska ingå. Har letat på Operas webb men hittar konstigt nog ingen info om detta.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem

Du kan kolla i opera6.ini (som ligger i din profilmapp) om du har raden Enable E-Mail Client=0 där. I så fall kan du antingen ta bort den eller ändra 0 till 1 (du måste avsluta opera när du gör det).

EDIT: Jag ber om ursäkt, det verkar inte göra någon skillnad i senaste Opera. Du ska bara kunna gå in i inställningar (Ctrl+F12) >> Advanced >> Programs >> E-mail application. Ställ in Use Opera och klicka på Manage Accounts. Sen är det bara att skapa ett konto.

Permalänk

Tack för tipset gtok!
Jag fick för mig att jag hade avstått från att installera objekt men funktionen var alltså bara satt som disabled.
Kontona är nu skapade och allt funkar klockrent.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.