Permalänk
Medlem

tog bort klicken i scroll hjälp

tog bort *klicket* på scrollen i minmx518 och nu scrollar den inte uppåt. rammlade ur 2 fjädrar när ja lossade den ska man ta bort båda?
den vill liksom inte gå uupp
bara om man trycker lite mer på den

edit: funkar bra nu.. powa of dammsugare^^^:):(:):(:):(:):_(

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

klart man ska ha fjädrarna kvar, de e ju dom som ger motståndet

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

skönare :P:P

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Verkar som att folk nuförtiden helt saknar logik

Visa signatur

[MSI K8N Neo4 SLI Platinum, AMD64 4000+, A-Data DDR400 2*512mb, Geforce 7900GT]

Lökmannen himself

Permalänk
Medlem

jo jag säger det, känns också som att vissa inte tänker på vad dom gör ens utan bara följer vad någon säger att man ´ska göra...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Blah, sorry att jag uppar en gammal tråd men tänkte att det var bättre än att starta en ny!

Jag skruvade upp min logitech MX500 här om dagen. Mest på skoj egentligen. Kollade lite på hur gott om utrymme det var för att få plats med eventuella moddar eller att gömma knark i.
När jag fick upp "locket" där nere så märkte jag hur två "fjädrar" lostnade. Som antagligen en av dom hade suttit mot scrollhjulet. Förstod att det skulle bli något typ av problem och mycket riktigt. Scrollhjulets "klick" har försvunnit.
Oerhört irreterande.
Så jag undrar om någon vänlig själ kanske på något sätt kan förklara hur dom ska sitta? Jag förstår att det är svårt att förklara men gör ert bästa. Eller ta kort. Eller droppa en länk

Whatever... Tack för eventuell hjälp

Visa signatur

... om jag får säga det själv!

Permalänk
Korsordsguru

Det är hur skönt som helst när man inte har det där jobbiga klicket i scrollen. Det jag saknar är dock bättre rull på scrollen så man kan knäppa till den och så snurrar den runt några varv, som man kan göra med trackballs. Den har för stort motstånd nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DaLys

Smaksak Du kanske kan olja den eller hälla på någon friktionsminskande grunka och sätta i tyngder i hjulet?
Jaja... Det var iaf inte det jag ville ha som svar: "Det är hur skönt som helst"

Visa signatur

... om jag får säga det själv!

Permalänk
Korsordsguru

Äh, om du precis har fått bort klicket är det klart det är ovant. Du får vänja dig några veckor. Sedan kan du komma tillbaka och klaga. Förövrigt är det i min MX310 bara att sätta dit fjädrarna där de passar så blir det klickigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Äh, om du precis har fått bort klicket är det klart det är ovant. Du får vänja dig några veckor. Sedan kan du komma tillbaka och klaga. Förövrigt är det i min MX310 bara att sätta dit fjädrarna där de passar så blir det klickigt.

alla kanske inte är folk som endast surfar, rätt skumt att folk inte tänker på det här på sweclocker när de flesta ändå har rätt fina burkar osv. När man lirar nått spel o ska scrolla är d rätt drygt om man inte känner hur mycket man scrollar. Kanske inte spelar så stor roll för hobbyliraren som mest spelar BF2 för att se på grafiken osv, men som jag som lirar cs hade det varit skitdrygt när man ska ha upp en granat t.ex. o inte få upp rätt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeChux
Blah, sorry att jag uppar en gammal tråd men tänkte att det var bättre än att starta en ny!

Jag skruvade upp min logitech MX500 här om dagen. Mest på skoj egentligen. Kollade lite på hur gott om utrymme det var för att få plats med eventuella moddar eller att gömma knark i.
När jag fick upp "locket" där nere så märkte jag hur två "fjädrar" lostnade. Som antagligen en av dom hade suttit mot scrollhjulet. Förstod att det skulle bli något typ av problem och mycket riktigt. Scrollhjulets "klick" har försvunnit.
Oerhört irreterande.
Så jag undrar om någon vänlig själ kanske på något sätt kan förklara hur dom ska sitta? Jag förstår att det är svårt att förklara men gör ert bästa. Eller ta kort. Eller droppa en länk

Whatever... Tack för eventuell hjälp

ena änden av fjädern tror ja ska sitta "i" scrollhjulet, den andra i nån hållmekanism nånstans

men ja har försökt i 2 timmar en gång, och jag lyckades inte

men lycka till

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Testa sätt dem såhär,.

Visa signatur

~~ Athlon64 Dual-Core 4400+ ~~ Asus Extreme 7800GTX ~~ 2 GB RAM ~~
3Dmark: 05 / 06

Permalänk
Medlem

Mjaha, det där är en klurig sak ,
jag lyckades laga en sån där på ett LAN en gång
för länge sen.
När skrollen fjädrar så fjädrar den nedåt ,
alltså så ska dom 2 fjädrarna sitta i upphängnigen
av hjulet i 2 små plasthakar eller spår.
När du trycker ner hjulet böjs fjädrarna åt varsitt
håll och trycks sedan ihop när hjulet släpps upp igen.
Svårförklarat men leta på haken eller spåret som
fjädern ska sitta i så får du nog ihop den igen.
Lycka till.

Visa signatur