Spel för en oinvigd tjej

Permalänk

Min brors fd flickvän gillade "Blinx The timesweeper" till xbox

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewee
Jag är ju själv en tjej som spelar.. försöker att tvinga mina andra tjejkompisar att spela.

Counter strike är en bra början, ska lära min tjejkompis att spela det haha, det kommer nog att gå bra.

Spyro the dragon är nog lite för milt

Ta ett action spel eller låt henne få bestämma!
Lycka till hehe

det ska jag tänka på...får väll börja milt hehe köra postal direkt kanske inte e så bra!?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Silent Hill 3
Absolut!!

Sims är tråkigt!

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk

Min flickvän brukar spela Fable: The lost Chapters & Black & White 2, innan det så var det mest lego starwars. Sen är väl sims spelen en stor hit också!?

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Försök inte få din tjej att spela. Hon kommer inte gilla det i längden ändå. Det finns en anledning till att 99,5% av alla spelare är killar. Undantag: The Sims... relationsspel Passar tjejer. Förutom det, håll henne borta från spel

HALLÅ! vadå 99.5% av alla spelare är killar?!
Majoriteten som spelar är ju klart killar men det finns fortfarande tjejer som spelar, jag är ett exempel. Dra inte alla över en linje!

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av populära spel bland mina fd flickvänner är:

* Command & conquer spelen (bygga e kul)
* Simcity spelen (samma som ovan)
* Diablo 1-2
* Sims (såklart)
* Black & white
* Transport tycoon
* Diverse äventyrsspel som Monkey island spelen , Myst osv ...

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det enda jag kör online just nu är BF2, och det är INTE många tjejer som kör... tyvärr...

Och genom att lägga märke till det så kom du fram till att 99.5% av alla spelare är killar? Strunt samma i alla andra tusentals spel där ute? I stort sett alla mina tjejkompisar spelar något datorspel.

Permalänk

Jag rekommenderar vilket spel som helst, bara hon börjar. Är brist på tjejer i allmänhet i spelvärlden... Och nu menar jag inte att vi killar ska ha några att dregla över utan att de kommer bidra till en mer normal konversation förhoppningsvis. Brukar bli så "grabbigt" i alla spel...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Chansar på att du redan provat MW med henne? Om inte så är det ett måste!

Permalänk
Medlem

Tibia! fullt med tjejer som spelar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natas_akryd
Lär henne att kordinera först genom att spela doom 1 eller 2 med tangentbordet och sedan får hon spela ett spel med mus och tangentbord så hon lär sig med musen.

Sen ska hon spela quake 3 arena på "easy" så hon lär sig att kordinera och när hon har klarat spelet låter du henne spela på lite svårare och svårere tills hon klarar det på "nightmare" då har hon grunderna för alla fps.
Annars kan hon väll spela Sims 2 eller något annat bögigt spel

ganska nedvärderande det

Visa signatur

[Antec P180] [ASUS K8N-E Deluxe s754] [3400+@240*10.5] [Hiper Type-R 480w] [HIS X800 PRO@XT PE] [1.5 GB A-data 400mhz] [2X160 GB Spinepoint] [ADDA@5volt] [17" TFT]

Permalänk
Medlem

speletkommer bara bli onödigt tisfördriv, använd tiden till annat om du förstår vad jag menar

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+, Radeon 9800 Pro 128 mb, 2x512 minne, GA-K8NS Pro... kort sagt slutkörd

Permalänk

ROSE (rush over seven episodes) är typ majoriteten tjejer

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Broken Sword spelen
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64)
The Legend of Zelda: The Wind Waker (GC, mycket bra spel + lite gullligt )

hm...

Är hon redan lite "smånördig" kan du ju visa upp något RPG, typ Fable, Neverwinter Nights (+ expansioner), Diablo II (LoD).

Gillar hon JYMDEN och politik, då är EVE spelet.

Vore bra om du gav oss lite mer att gå på. Typ vad hon tycker om och dylikt. Så man lättare kan komma på något.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

det enda som jag vet är 100% är final fantasy spelen, dessutom så har du ju då datorn för dig själv.
när hon sen gått igenom ff7-10 så kommer hon vara så inne i spelandet att hon själv letar upp vad hon vill spela och dina "beskymmer" är borta

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Kungen, Patiens

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
väldigt generaliserande. tror snarare att orsaken till att det är färre tjejer än killar som spelar är att dom aldrig gett det en chans eftersom dom tänker som dig. alla tjejer som jag fått att prova spel har tyckt att det varit kul. kanske inte så att dom sträckspelar BG2 eller sitter uppe 6 nätter i veckan och spelar cs men verkligen itne så att dom bara gillar relationsspel. det är dessutom rätt bra för en relation om tjejen provar på så att hon vet vad det är som tar upp så mycket av ens tid.

håller med dig helt...

Bara bra för relationen om tjejen också spelar.

Tror en av orsakerna till att tjejer spelar lite är att 99.9 % av alla spel är gjorda för män av män. Inte konstigt att tjejer inte känner sig hemma i många spel.

Jag har spelat igenom Myst 3 Exile och Myst 4 Revelation tillsammans med min tjej. Var riktigt kul att lösa pussel och spela tillsammans.

De spelen som hon testat på och gillat hyffsat förutom det är Rollercoaster Tycoon, Starcraft och AOEmpires.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk

En tjejpolare gillar faktiskt att spela REsident Evil 4 (till GC)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewee
HALLÅ! vadå 99.5% av alla spelare är killar?!
Majoriteten som spelar är ju klart killar men det finns fortfarande tjejer som spelar, jag är ett exempel. Dra inte alla över en linje!

Över en kant heter det jöö

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

De tjejer jag haft genom åren har alla haft en sak gemensamt när det kommer till spelgenrer - ingen av dem gillade FPS lr RTS. Det som ALLTID gick hem var gulliga spel till NES, SNES lr GC typ SMB 1-3, SMW, Tale Spin, Chip n dale, Animal Crossing osv. Till PC var/ är det Diablo2 och SIMS som gäller. Sen brukar sport- och bilspel funka emellanåt oxå.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |