Hur klarar man av första banan i AOE3?

Permalänk
Medlem

Hur klarar man av första banan i AOE3?

Hur klarar man av första banan i AOE3?

Banan går ut på att man ska skydda ett fort från massa turkar som kommer från sydöst. Har spelat i över en timme utan resultat, försökt flera gånger, dvs startat om men utan att lyckas.

Hur gör man för att klara av banan?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk

Finns det att beställa från usa eller? Släpps ju inte föränns 4'e november

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu var det längesen jag lirade nått AoE spel men rent generellt borde väl några torn och kanske lite mur kunna lösa biffen?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

inte nog med att spelet var fult och äckligt trots högsta inställningarna så orkade jag dra mig igenom första banan.

Mitt trick var att pumpa ut X-bågar i massor.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perforated
inte nog med att spelet var fult och äckligt trots högsta inställningarna så orkade jag dra mig igenom första banan.

Mitt trick var att pumpa ut X-bågar i massor.

Ja men hur länge ska man hålla på 1,2,3,4 timmar?
Dom bryter ju aldrig fortet bara kommer och dör.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

uppdatera spelet.. finns hur mycket buggar som helst i det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har ställt frågan tidigare men någon som vet om det går att bygga sådan där grindar över traderoutes? Finns i något scenario så de finns ju redan i spelet men verkar inte gå att bygga dom när man kör vanligt i nätverk

Permalänk
Medlem

Seriöst, är det ingen som har klarat av 1:a banan och kan berätta hur han gjorde det?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Om du hade köpt spelet hade det funkat.

Det är känt att den crackade versionen har detta fel i sig, efter nån timme slås kopieringsskyddet in och fuckar upp spelet. Smart skydd

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Sötast

Bara följ objektiven, dom ändras efter några minuter.

Permalänk
Avstängd

Det är 2 eller 3 kanoner typ som du måste skjuta sönder, dom kommer efter några minuters spel. Sedan är det bara att köpa massa crossbow-men och skjuta på allt som kommer nära. jag har spelat till 7 uppdraget sedan tröttna jag på spelet. jag tycker inte det är hälften så bra som dom tidigare AoE. Så jag ser mera fram emot Civ 4 och något nytt empire earth.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Du ska tända en eld uppe på en kulle för att kalla på förstärkning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Du ska tända en eld uppe på en kulle för att kalla på förstärkning.

Det behöver man inte göra. för att klara uppdraget.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

de var ju bara att bygga crossbowmen ehla tiden så vann man till slut!!!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i5-3450

Permalänk
Medlem

Jaha...tack!

Har skjutit sönder en kanon men sen så händer det inte mycket.
Hur tänder man eld och med vilken gubbe?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Villager /bybo eller vad dom kallas nu...

Permalänk
Hedersmedlem

Motivera varför tråden inte bryter mot §7 i reglerna, så låser jag upp den.

*tråd låst*