Permalänk

k750i problem.

Hello, köpte en k750i.
Det är en riktigt grym mobil.
Men problemet är att den hänger sig ibland, går det att uppdatera programvaran på nått sätt så det försvinner?

hur kollar man vilken programvara man har?

Annars är det en riktigt grym mobbe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läser du manualen så får du info om hur du uppdaterar!

Jag har dock inte haft några problem med att den hänger sig..ännu iaf.. *ta i trä*
Uppdaterade dock till senaste mjukvaran igår.

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

Men hur får man uppdateringen att ta fart? Jag följer stegen till punkt och pricka, trycker på "c" och kopplar i USB-sladden. Men då startar telefonen och XP hittar minnet, sen dyker det upp en ruta på datorn (och telefonen som vanligt) som vill att man ska slå in PIN-koden. Någon uppdatering blir det inte... PC-suite och alla drivare är givetvis installerade.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Men hur får man uppdateringen att ta fart? Jag följer stegen till punkt och pricka, trycker på "c" och kopplar i USB-sladden. Men då startar telefonen och XP hittar minnet, sen dyker det upp en ruta på datorn (och telefonen som vanligt) som vill att man ska slå in PIN-koden. Någon uppdatering blir det inte... PC-suite och alla drivare är givetvis installerade.

Installera senaste java-version, står i den "officiella" k750 tråden om man bemödar sig att söka lite...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Installera senaste java-version, står i den "officiella" k750 tråden om man bemödar sig att söka lite...

Länge sedan man var inne på forumet, men attityden finns ju i alla fall kvar... Javan hade jag ju givetvis tänkt på! Problemet låg i att det inte gick att uppdatera via min USB-hubb, utan jag var tvungen att ansluta direkt till datorns USB-port.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Länge sedan man var inne på forumet, men attityden finns ju i alla fall kvar... Javan hade jag ju givetvis tänkt på! Problemet låg i att det inte gick att uppdatera via min USB-hubb, utan jag var tvungen att ansluta direkt till datorns USB-port.

'

Man blir ju lite härdad och gnällig när man för 235 gången besvarar samma fråga

Är USB-hubben strömförsöjd från 230v-uttag eller är den självförsörjd?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Länge sedan man var inne på forumet, men attityden finns ju i alla fall kvar... Javan hade jag ju givetvis tänkt på! Problemet låg i att det inte gick att uppdatera via min USB-hubb, utan jag var tvungen att ansluta direkt till datorns USB-port.

Problemet är att du glömt instalera Sony Ericsson D750/K750/W800 Update Service USB driver

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
'

Man blir ju lite härdad och gnällig när man för 235 gången besvarar samma fråga

Är USB-hubben strömförsöjd från 230v-uttag eller är den självförsörjd?

Japp, den var strömförsörjd via nätuttaget. Om jag kopplar mobilen till hubben kan jag göra allt utom att uppdatera den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod

Problemet är att du glömt instalera Sony Ericsson D750/K750/W800 Update Service USB driver

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Det var inte problemet, eftersom den var installerad och att det fungerade så fort jag bytte från hubben till datorns port istället. Hade inte drivern varit installerad hade det ju inte fungerat i vilket fall, eller?

Hur eller hur... Anledningen till att jag skrev inlägget var för att det kanske är fler som ansluter till sina USB-hubbar och sliter sig i håret för att det inte fungerar.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]