Permalänk
Medlem

det borde jag kunna göra. men då försvinner ju platsen för en DVD :\
iofs har jag klarat mig utan dvd-spelare på min HTPC i ett halvår nu så det kanske inte gör något...

med D.Vine chassit tänkte jag ta HDDracket från mitt gamla HX08 som numera är slaktat och sätta bakom powerknappen. så får jag 4 extra 3,5" enheter. alltså racket som sitter ovanför PSun.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Avstängd

du vet väll att diskar är den största källan till oljud?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

åjo, men jag hade inte tänkt klämma in 5st
har 1st 30gb och 1st 60gb nu, men jag känner att jag behöver lite mer lagring.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

förresten ville bara säga at Kylning i stockholm har Silverstone som beställvara för 2600 kr.

dubbellkolla förstås, men detta var vad jag hörde

Permalänk

Detta verkar vara "HTPC tråden" och jag tänkte höra med ägare till olika Dign/Silverstone chassin om vilka DVD+grafikkort de använder (ev med 21,88cm lång VGA Silencerkylning?) och om det blir problem i chassin med centrerad 5,25 plats?

Sedan har jag spanat på den billigare Silverstone LC-17 (ungefär som LC-16 men utan VFD o fjärr) http://www.prisjakt.nu/bild.php?p=63846&st=2 som verkar bra (ej centrerad DVD t ex), någon som har erfarenheter av den?

F ö är tanken att bygga en HTPC och en kapabel arbetsburk och en rätt kapabel spelburk.. ATX är enda alternativet, 80 och/eller 92mm fläktar är nog också en grundförutsättning men 1400:- till 2400:- plus nätagg (mitt 300W Q-Technology är supertyst men räcker nog inte till) är rätt saftigt. Basprylarna finns i min sign, ett nytt grafikkort (X800GTO) och AC ATI Silencer är på väg så det är som sagt chassi-läge.

Visa signatur

Asrock B650m PG Lightning | 9600X | Gigabyte 1070 Ti 8GB | 32GB Corsair 6000MT CL30 | Lian-Li Dan A3

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | Gigabyte GTX 1060 6GB | 16GB@2800MHz | FD Node 304

Permalänk
Medlem

Idag ska jag och hämta en Seagate Barracuda och har funderat på om den kommer låta mycket då jag ska köra den som lagrings och systemdisk. Det jag tänkte då är brevid dvd/hddracket i d.vine chassit, om man borrade 4 hål och skar ut en bit skumgummi (har en warhammerväska jag aldrig använder, det materialet tar bort vibrationer iaf) och la hdd:en på den och spände över hårddisken med gummiband och sätter fast under på något sätt. Då lär den inte låta mycket. Funderar även på att fästa skumgummi runt PSU och fixa några gummistroppar och fästa istället för skruvar + en silikonplatta så psu ej är direkt mot chassit.

Permalänk
Avstängd

7200.7:orna är tysta enligt.. jag tycker dock att skrivljudet väser på rätt bra (har en .7a i min server.. går dock att få bort med "lite" dämpmatta

edit: ska du köra med nätagget som fäljer med D.Vine?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp. Eftersom jag inte får plats med något vanligt atxagg. Tycker ej det låter så mycket + bakom ett skåp med luckor, 3Meter från soffan så lär det ej vara källan till oljud har även en Arctic Cooling P4 TC Jag ska sätta på om den boxade kylningen ej duger.

Permalänk
Avstängd

hoppas inte det är frostade luckor.. man vill ju inte dölja chassit

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha, det har jag inte, men upptäckte nyss att chassit var lite för långt baktill, får inte in det i skåpet. Får nog såga bort en bit bakpå

Permalänk
Avstängd

finns en kille på prisjakt.nu som har kapat av rätt mycket på chassit.. men då får inte moderkortet vara för brett...

edit: snarare för djupt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nja, sågar nog hellre i ikeabänken än chassit

håller på och fäster min hdd nu bilder kommer snart.

Permalänk
Avstängd

aha det var så du menade...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som märkt att vissa dvd-läsare/brännare inte skulle passa? Läste det i en recension men det var enda stället jag hört det. Någon som vet?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har testat med NEC:s DVD-brännare och det är inga problem.

Det enda jag skulle gissa på som kan innebära problem är om man använder ett ovanligt långt grafikkort och en ovanligt lång DVD/CD-läsare.

Som jag har det nu får det precis plats ett långt grafikkort (Nvidia 6800LE) och en NEC DVD-brännare.

Skulle tippa på att du inte stöter på några problem med att DVD/CD-läsare inte passar i D.Vine 5.

Permalänk
Avstängd

jag har en LG DVD i min och det finns en del utrymme kvar fastän jag har ett relativt långt kort...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på titeln på denna tråd kan det givetvis vara läge att länka de senaste recensionerna av Silverstone LC16M

(Tagna från sweclockers nyhetssida)

Test hos Sudhian

Test Bjorn 3D

Speciellt testet has Bjorn är trevligt eftersom det har många fina bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag har testat med NEC:s DVD-brännare och det är inga problem.

Det enda jag skulle gissa på som kan innebära problem är om man använder ett ovanligt långt grafikkort och en ovanligt lång DVD/CD-läsare.

Som jag har det nu får det precis plats ett långt grafikkort (Nvidia 6800LE) och en NEC DVD-brännare.

Skulle tippa på att du inte stöter på några problem med att DVD/CD-läsare inte passar i D.Vine 5.

EDIT: Var det lätt att få bort fronten för utbyte till den av alu på din NEC-brännare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
jag har en LG DVD i min och det finns en del utrymme kvar fastän jag har ett relativt långt kort...

Låter bra. Jag beställer den nu.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q