Halloween i Guild Wars

Permalänk
Medlem

Halloween i Guild Wars

Till oss som har spelet, grattis! Gå in o kika runt i Lions Arch, Droknars Forge och Tomb of Medieval Kings (gå ut ur Dragons Lair bara om ni har den än). Titta runt och njut! För er som inte har spelet kan jag säga att det hela går i halloween-anda numera.

Visa signatur

Skylt i fönstret hos en japansk kemtvätt:
Ladies, leave your clothes here and spend the rest of the day having a good time!

Permalänk
Medlem

Som World Of Warcraft, vi har också halloween anda. Där vi kan får "wands" som förvandlar andra till roliga halloween figurer, eller godis av olika former

Permalänk
Medlem

Och i Everquest 2 där det finns roliga lekar, roliga masker att köpa och speciella quests.

Ledsen att vi hijackar tråden såhär

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Omvandla tråden istället då, visa screenshots from Guild Wars, WoW och Everquest 2 där man får se roliga saker dom lagt till?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Kan nån posta screens från guild wars ? orkar inte gå in och kolla

gärna wow också

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Här är en bild på lite från Droknars forge
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/gw016.png

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh

Nice måne... funderar på att köpa GW verkar så jävla grymt.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

haha nice! ;D måste in o kolla asså.

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Är det halloween nu?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Är det halloween nu?

USa halloween är det väl, men våran halloween börjar väl den 1:a Nov eller ngt. Glömmer hur det är.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh

lite fetare än vad WoW kan komma med

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
lite fetare än vad WoW kan komma med

Ja i wow får vi nöja oss med 3 miljoner halloween items halloweenförklädnader osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
USa halloween är det väl, men våran halloween börjar väl den 1:a Nov eller ngt. Glömmer hur det är.

"Våran halloween" är ett rätt underligt begrepp..

Alla helgons dag är nästa lördag, om det är vad som åsyftas...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

I EVE är det ingenting, EVE är anti och coolt.

Och så är det inte amerikanskt heller, men ändå.

Permalänk
Medlem

Okej här är lite grejer ifrån WoW's halloween event:

Lite prydnader...

Lite mer...

Ghost costume

Leaper Gnome costume!

Skeleton costume

En av alla masker man kunde få som var andra raser, här en tauren mask på en Night Elf...

Bat costume, klart bästa kostymen!

Sen finns det lite quests man kunde göra och lite andra grejer. Det där är dock inte alla "former" som finns, för det finns många fler, men där ser ni lite av det som finns iaf ;P

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Sötast

Fin måne ja....

Permalänk

Då jag inte är fanboy av något mmorpg kan jag opartiskt säga med stoltheten i behåll, satan vad fult wow är.
Bilder från GW såg riktigt nice ut, mer vad man kan förvänta sig i grafikväg. Månen var ju grymmt fet

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Då jag inte är fanboy av något mmorpg kan jag opartiskt säga med stoltheten i behåll, satan vad fult wow är.
Bilder från GW såg riktigt nice ut, mer vad man kan förvänta sig i grafikväg. Månen var ju grymmt fet

Ptja, man kan väl inte anklaga wow för att vara übersnyggt även på dom högsta inställningarna.
Men saken är ju den att spelet ska gå att spela när 40+ pers rör sig på bilden hela tiden.

Permalänk

Precis som apspektakel säger har grafiken i WoW inget att göra med att blizzard inte kan eller vill göra det snyggare, det hänger ihop med att spelet många gånger måste visa bortåt 100 modeller samtidigt. Hade man överfört det till guildwars eller everquests nivå hade man behövt astronomiska mängder beräkningskraft.

Permalänk
Sötast

Och..... så är wow ett mmorpg medans guildwars är multiplayer med "channels"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Och..... så är wow ett mmorpg medans guildwars är multiplayer med "channels"

Ok, vad är skillnaden rent tekniskt för en oinsatt ?
Själv är jag en HL pojke så igentligen bryr jag mig inte då jag inte lirar något av dem, men om jag skulle lira nåt, vad är det då dessutom som skiljer spelmässigt ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Själv är jag en HL pojke så igentligen bryr jag mig inte då jag inte lirar något av dem, men om jag skulle lira nåt, vad är det då dessutom som skiljer spelmässigt ?

http://www.guildwars.com/faq/default.html#details

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
http://www.guildwars.com/faq/default.html#details

Gud så tråkigt det låter! Nä, jag håller mig till WoW.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Sötast

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
[/QUOTE

Skillnaden är
MMORPG: Alla spelare i samma värld - Eller uppdelat på olika servrar pga hög trafik.

GW = Multiplayer- Du kan träffa folk på utvalda ställen. där får du välja om du vill springa ensammen eller om du vill ha några vänner med dig på nästa äventyr.

MMORPG = oftast en "fri" värld, där du kan gå precis var du vill medans i gw så är spelet linjärt och det finns oftast bara en eller två vägar till ett redan uppsatt mål.

Permalänk

Det är riktigt härlig stämning nu. Lion's Arch är fullt av skräckslagna undead-NPC:s och dansande spelare som väntar på the Mad King's ankomst. Han ska komma "on the 13 hour" är det sagt... horror! De främsta teorierna just nu säger väl att han ska komma i morgon kväll/natt. Missa det inte!

Kolla in grejerna som de nya collectorsen har också. Det finns lite olika grejer, t.ex en "Witch's Brew", som ger dig en drogad effekt på skärmen om du dricker den. Riktigt trevligt :D. Sen finns det en låda med ett spöke i också. När du öppnar den hoppar det ut och skriker "Buu!". Underbart. De fina "Mad King Guard"-sen (Golems som ser utom som godis) som ligger i Lion's Arch kan man använda som henchmen också. Det är skitkul. Man kan ta med sig fyra stycken, och de slaktar loss totalt. De är necros, och använder Feast of Corruption (!) och gör minions. Grodan kom förbi för några timmar sen också, men jag missade honom. Han ska i alla fall ha snackat en del om the Mad King's ankomst. Just nu tror jag han bara sitter i Lion's Arch international och kväker under en buske. Liket som ligger i Lion's Arch är roligt också. Fast han gillar inte när folk trampar på honom.

Lite mer screenshots:
Utsikt över Lion's Arch
Centrala Lion's Arch
Tombs

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

coolt har dock inte kommit så jätte långt i spelet har klart alla ascalon Quest'en det ända som håller mig kvar i ascalon eller i den världen är charr killing's men kankse lika bra att forsätta. lät intressant med lite halloween godis:)

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Alldeles fel tråd att fråga i men, finns det någon sorts trial till GW?
Eller kankse någon test tid man kan ge bort om man köper spelet?

EDIT: Har snart inte mer tid för WoW så då tänkte jag att GW verkar perfekt ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Eftersom GW inte har någon månadsavgift behövs det ingen trial. Det är som alla andra spel du köper det med en chansning att det kanske suger.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Eftersom GW inte har någon månadsavgift behövs det ingen trial. Det är som alla andra spel du köper det med en chansning att det kanske suger.

Finns trial till guild wars. Fast du måste ha serienummer från ett ATI grafik kort

http://buy.ati.com/myprofile/gw_index.asp?AIB=HIS