Vågar jag skicka in trasigt XFX6800GT till komplett?

Permalänk
Medlem

Vågar jag skicka in trasigt XFX6800GT till komplett?

Hejsan alla swec. Jag funderar på att kanske skicka in mitt trasiga XFX 6800GT. Men nu är det så att kortet är voltmoddat via bios. Sen har jag haft vattenkylning på det. Men nu sitter orginalkylningen på iaf.
Felet är det att datorn hittar inte kortet. Men fläktarna funkar och det piper om man inte kopplat in strömsladden. Men tror ni att jag skulle kunna skicka in detta till komplett och få ett nytt kort? Sen vad tror ni jag får för kort då? Dom har ju inte kvar 6800GT till AGP? Men för mig spelar det ingen roll. Jag har ändå ett C3D X800GTO

Permalänk

Det enda du kan göra är att prova, du har väl ändrar tillbaka till org volten?
Och jag tror att du får ett X800XL om dom inte har 6800GT

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk

inte hittar kortet? Hmm. Har du sabbat bios:et kanske? Flasha om det?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Asså datorn hittar inte kortet hur ska jag då flasha?

Sen har datorn funkat med det bioset innan.

Permalänk
Medlem

använd ett PCI grafikkort så du ser vad du gör så flashar du om det. så gjorde jag med mitt 9600NP som var felflashat och det fungerade

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Men skojjsigt att jag int efår in mitt 6800GT under mitt PCi-E Kort. Men jag får väll försöka få fram ett PCI kort då.

Permalänk

Kan bli så när man mekkar med bioset. Flasha om så ska det nog funka

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

det gick inte att flasha. Står no nvidia adaptor found. :/

Permalänk
Medlem

Mitt 9800 Pro fick fnatt en dag helt plötsligt, med extrema grafikbuggar i spel. Hade visserligen överklockat det litegrann men inget extremt och hade inte rört nåt på två veckor heller.

Reklamerade det till Komplett och fick ett sprillans nytt kort tillbaka 1,5 vecka senare, utan så mycket som en kommentar från dem.

Om du inte känner med dig att det är du själv som sabbat kortet så är det ju värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Re: Vågar jag skicka in trasigt XFX6800GT till komplett?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Dom har ju inte kvar 6800GT till AGP? Men för mig spelar det ingen roll. Jag har ändå ett C3D X800GTO

Går X800GTO till agp att låsa upp helt plötsligt? Eller missuppfattar jag dig?

Permalänk
Medlem

Men överklockning syns inte på en annan dator. Det gör däremot voltmodifikationer. Man kan mäta på olika ställen och se vad kärnan får för volt. Så jag vet inte om jag vågar skicka in det.

Nej jag har ett Nytt PCI-E moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag har ett Nytt PCI-E moderkort.

Ah, okej.

Permalänk
Medlem

Skicka in det... du tjänar väl inget på att ha ett trasigt kort hemma?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Men om dom ser att det är voltmoddat får jagjväll inget nytt kort och får betala typ 300:- för undersökningen?

Permalänk
Avstängd

dom har ett program där dom ser om kortet varit klockat om kortet är mekat på nåt sätt med nuförtiden...

Permalänk
Medlem

Det roliga är att det sitter säkert minst en tekniker från Komplett på forumet
Nämen om kortet inte hittas och kortet enbart är mjukvarumoddat så lär det bli ganska svårt för dem att se att det är mixtrat, om de nu inte slänger fram multimetern men det tvivlar jag på
Sen kan ju faktiskt felet bero på din modd även om felet inte visade sig ifrån början, kan ta ett tag innan överklockningsfel visar sig (om du har otur)...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Det roliga är att det sitter säkert minst en tekniker från Komplett på forumet
Nämen om kortet inte hittas och kortet enbart är mjukvarumoddat så lär det bli ganska svårt för dem att se att det är mixtrat, om de nu inte slänger fram multimetern men det tvivlar jag på
Sen kan ju faktiskt felet bero på din modd även om felet inte visade sig ifrån början, kan ta ett tag innan överklockningsfel visar sig (om du har otur)...

tänkte på det med efter ja posta om dom ej ser kortet så hur fasen ska dom veta =)...

Permalänk
Medlem

aja får köpa lite vit pasta och kladda på Testa kan man ju alltid Får jag ett nytt säljer jag till morsan så får hon sätta kortet i sin hem PC HP och byta ut det gamla 9800PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Gamo
dom har ett program där dom ser om kortet varit klockat om kortet är mekat på nåt sätt med nuförtiden...

erh...nej! tvivlar jag starkt på...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

varför ska du skicka ditt kort till komplett, varför skall du få ett nytt kort av dom när du avsiktligt struntat i deras garanti bestämmelser.
Det är sådana jävla idioter som du som gör att vi med "riktiga" fel på våra grejor får svårt att bli betrodda.
Ta för fan och svälj stoltheten och köp ett nytt kort

Till er som tycker att jag är en jävla idiot som skrivit detta VÄX UPP

Permalänk
Medlem

? vadå är det sönder så är det sönder, spelar väl ingen roll om 1000 med "felaktiga" fel kommer in. De kan ju inte skita i garantin om man inte ha mixtrat med kortet? De lär väl va straffbart?

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
erh...nej! tvivlar jag starkt på...

Men sluta jo det har dom!

Permalänk

hmm vad pratar du om ändrar du t.ex kortets kylning så har inte komplett eller
någon annan datorbutik för den delen någon skyldighet att ta tillbaka nån reklamation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
varför ska du skicka ditt kort till komplett, varför skall du få ett nytt kort av dom när du avsiktligt struntat i deras garanti bestämmelser.
Det är sådana jävla idioter som du som gör att vi med "riktiga" fel på våra grejor får svårt att bli betrodda.
Ta för fan och svälj stoltheten och köp ett nytt kort

Till er som tycker att jag är en jävla idiot som skrivit detta VÄX UPP

Läser du igenom tråden ser du kanske att jag redan köpt nytt kort?

Permalänk
Medlem

men skicka bara in kortet skulle jag gjort iaf jag tror det går igenom så du får ett nytt

Permalänk

och var står det att du köpt ett nytt kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men för mig spelar det ingen roll. Jag har ändå ett C3D X800GTO

Permalänk

jo men var står det att du köpt ett nytt kort då ditt gamla gått sönder?

Permalänk
Geeks
SweClockers

devildenied: Lägg ner tjafset.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
jo men var står det att du köpt ett nytt kort då ditt gamla gått sönder?

garanti hört om det?!...