World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem

bara jag som tycket att titanpanel har blivit en standard? den är väldigt användbar och snygg dessutom! den är precis som selfcast-addonet för casters.

jag kan seriöst inte leva utan någon av dem.

Permalänk
Medlem

Någon som kan posta den exakta 21/8/22 builden för rogues? Jag tror min är lite fel nämligen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Nä. En mage med grön/blå gear (dvs icke mc) har fan <3000 hp obuffad och <6500 mana, det är värdelöst vid solo.. En pala med grön/blå gear kan ha uppemot 4000 mana, och runt 3900-4500 hp, och vi kan heala.. Jag brukar säga såhär, finns det en mob som bara en klass i spelet kan soloa, är det paladins som kan soloa dom. (Förutom t. ex. hunters epic quest bossar o sånt ;D)

Min mage klarade sig utmärkt och gick snabbare än min warrior iaf... (ungefär 1 lvl om dan när man jobbade samtidigt, från 51 och framåt)
Edit, och vem bryr sig om att soloa... jag AoE grindade på egen hand (frost ftw).

Hur många klasser har du tagit över 40 utan twinkning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Någon som kan posta den exakta 21/8/22 builden för rogues? Jag tror min är lite fel nämligen.

Finns ingen exakt, men vill du kopiera en av de bättre rogues (rank 14 förstås) på EU servrarna så prova Niars:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?82237

Några filmer med han:
http://warcraftmovies.com/viewauthor.php?id=2069

edit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Finns ingen exakt, men vill du kopiera en av de bästa rogues (rank 14 förstås) på EU servrarna så prova Niars:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?82237

Några filmer med han:
http://warcraftmovies.com/viewauthor.php?id=2069

Så för att man kan spela mycket och bli rank 14 så är man automatiskt bra?
Så för att man gör pvpfilm där man bara tar med dom klipp där man vinner är man automatiskt bra?

Nä, nu ska vi inte vara såna, men du förstår vad jag menar

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Nä, men jag bara gick på vad många sagt. Jag har inte mött han eftersom jag spelar på annan server osv.

Får väl ändra mig och säga "en av de bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Finns ingen exakt, men vill du kopiera en av de bästa rogues (rank 14 förstås) på EU servrarna så prova Niars:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?82237

Några filmer med han:
http://warcraftmovies.com/viewauthor.php?id=2069

han har ingen bra alls tycker jag,

Assassination Talents (21 points)

# Remorseless Attacks - 1/5 point
After killing an opponent that yields experience, gives you a 8% increased critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Ghostly Strike. Lasts 20 seconds.

# Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

# Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.

# Murder - 2/2 points
Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

# Ruthlessness - 3/3 points
Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

# Relentless Strikes - 1/1 point
Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

# Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ghostly Strike, and Hemorrhage abilities by 30%.

# Cold Blood - 1/1 point
When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Combat Talents (8 points)

# Improved Gouge - 3/3 points
Increases the effect duration of your Gouge ability by 1.5 seconds.

# Improved Sinister Strike - 2/2 points
Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

# Improved Backstab - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

Subtlety Talents (22 points)

# Master of Deception - 5/5 points
Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4)

# Opportunity - 5/5 points
Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

# Improved Ambush - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.

# Initiative - 5/5 points
Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

# Improved Sap - 3/3 points
Gives you a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

# Preparation - 1/1 point
When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

nucs build, high warlord mött han, han är duktig. använder på min rogue anser den är bäst

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
han har ingen bra alls tycker jag,

Nä, som jag sa finns det "ingen bästa" men den dög åt en annan rank 14 som var omtalad som bra.

Själv kör jag inte alls 21/8/22 det är för coockie-cutter för mig. Jag kan aldrig vinna en duel mot en 21/8/22 om har har sina cooldowns, men kör vi flera raka duels efter varann så blir det andra förutsättningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
...build...

Inte bättre att länka till en build på http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent... istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Inte bättre att länka till en build på http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent... istället?

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent...

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren alla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Hur många klasser har du tagit över 40 utan twinkning?

Twinkning?

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem....

Jag lade ner WoW några minuter idag, och då kom det upp ett felmedelande.
När jag senare ville starta spelet så skrev den att filen var korrupt..

Jag tänkte att en ominstallation skulle fixa det, men när jag installerar så fastnar den på t.ex. Terrains filen.

Någon som haft liknande problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Jag har ett problem....

Jag lade ner WoW några minuter idag, och då kom det upp ett felmedelande.
När jag senare ville starta spelet så skrev den att filen var korrupt..

Jag tänkte att en ominstallation skulle fixa det, men när jag installerar så fastnar den på t.ex. Terrains filen.

Någon som haft liknande problem?

testa gå in i din wow mapp och kör filen "Repair", funkade för mig : D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Twinkning?

http://en.wikipedia.org/wiki/MMORPG#Twink

http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/glossary.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyPrid
Har har ni en bild på min char med full wrath

http://img456.imageshack.us/img456/9770/sotgcypridfullwrath0b...

du glömde det viktigaste mig! ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
testa gå in i din wow mapp och kör filen "Repair", funkade för mig : D

Hmm jag hittar ingen sådan...är du säker på att den heter Repair?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Min mage klarade sig utmärkt och gick snabbare än min warrior iaf... (ungefär 1 lvl om dan när man jobbade samtidigt, från 51 och framåt)
Edit, och vem bryr sig om att soloa... jag AoE grindade på egen hand (frost ftw).

Hur många klasser har du tagit över 40 utan twinkning?

Har fått förklarat för mig vad tvinkning betyder, och jag fattar fortfarande inte vad du snackar om. Min char har iaf inte blivit boostad på något sätt alls av en högre lvl character (duh, jag är 60 sen mars).

Så förklara, vfan snackar du om?

Permalänk
Medlem

YES! Lvl 60 äntligen

Nu blir det AV tills jag är exalted sen spara till epic mount

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Vem är dum nog att betala 300g för en så vanligt drop? Okej att den gick för 900-1000g innan dom uppade dropen. Nu har alla präster EoS snabbare än MC timern hinner gå ut.

hee dom som inte orkar farma och är rika ^^... eller dumma.. men men jag fick cash så

1a: 899g
2e: 599g
3e: 400g
4e: 250g

Så har jag fått sålt dom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
YES! Lvl 60 äntligen

Nu blir det AV tills jag är exalted sen spara till epic mount

Grattis!

Race/Gender/Realm/Class?

GIVF BILDER! Alltid kul att se nyblivna 60's

www.imageshack.us

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Har fått förklarat för mig vad tvinkning betyder, och jag fattar fortfarande inte vad du snackar om. Min char har iaf inte blivit boostad på något sätt alls av en högre lvl character (duh, jag är 60 sen mars).

Så förklara, vfan snackar du om?

Eftersom du så fint argumenterande ovan med "Nä." så tänkte jag fråga hur många klasser du har spelat upp över 40, annars borde man kanske inte uttala sig om hur bra en del klasser är solo?

Permalänk

har en fråga angående pvp, det som kör med stuning mot warriors e ju helt överlägsna warriors, hur fna gör man för att få bort den står ju där som ett jävla fån tills man e död

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
Har en undran...
kört AB 12ggr idag, och vunnit alla 12 och jag är på HORDE sidan.... största segern var Horde 2000/ally 10 (ja det är sant, tog 5minuter typ vi hade alla 5 baserna osv..) näst största Horde 2000/ally 20.... sen var det ju klart mer jämna med, men man börjar fan undra, en gång var vi 12 och allysarna var 15 vi vann ändå, förstår att alyysarna e 3gånger så många som horde på våran server det behöver dem.... men alltså kan inte allysar spela AB????

din server kanske är dålig, lirar med guilden många dagar i veckan, vi 5 cappar alltid, vi har vunnit med 2000-0

vi är ally

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

okej... min server e inte alls dålig, ändrade det jag skrev för att inte få massa på hopp.... till en annan sak jag undar med....men skulle tro att det har att göra med att jag lirarar med folk som bor på AB typ.... menmen, kan nån svara på min warrior undran tro?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Min uppfattning är att alliance är generellt sämre i AB än horde.
Vad detta beror på har jag ingen aning, bara att fler kidz väljer Alliance och Horde är mer "elit".

Kör alliance förövrigt, och får oftast va ensam om att göra motstånd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
okej... min server e inte alls dålig, tror det har att göra med att jag lirarar med folk som bor på AB typ.... menmen, kan du svara på min undran tro?

Din fina fråga? "men alltså kan inte allysar spela AB????"? Skriv inte sånt tack, fyller bara tråden med skit Ja, alliance kan spela AB, vad tror du?

Citat:

Min uppfattning är att alliance är generellt sämre i AB än horde.
Vad detta beror på har jag ingen aning, bara att fler kidz väljer Alliance och Horde är mer "elit".

Kör alliance förövrigt, och får oftast va ensam om att göra motstånd.

Beror på servern. På min server vinner horde oftast AV, men AV vinner alliance nästan oftast, förutom när pvpguilder tycker det är kul att vinna över randoms, och kör flask of titans osv (både horde och alliance menar jag med pvpguilder då).

Varför skulle horde vara mer "elit"? Ingen skillnad på raserna, bara på spelare... Och där skiljer det jävligt mycket från spelare och spelare, inte från horde till alliance

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

för det som missat den andra frågan så var den det som kör med stuning mot warriors e ju helt överlägsna warriors, hur fna gör man för att få bort den står ju där som ett jävla fån tills man e död... detta gäller ju inte i AB då man har hjälp men när man e man mot man eller duelerar

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
för det som missat den andra frågan så var den det som kör med stuning mot warriors e ju helt överlägsna warriors, hur fna gör man för att få bort den står ju där som ett jävla fån tills man e död... detta gäller ju inte i AB då man har hjälp men när man e man mot man eller duelerar

Gouge och grejer kan man ta bort med Berserker Rage.
Stun tar man bort med PvP-trinketen.

Annars så finns det inte så mycket att göra... Fast rogues är mat för warriors, om dom inte är bra då (roguesen).

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Min uppfattning är att alliance är generellt sämre i AB än horde.
Vad detta beror på har jag ingen aning, bara att fler kidz väljer Alliance och Horde är mer "elit".

Kör alliance förövrigt, och får oftast va ensam om att göra motstånd.

olika från server till server, alliance vinner 80% av AB på ss,

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc