Permalänk

GridVista för annan än Acer?

http://www.acer.co.nz/acer/akc/portablepc.nsf/Page/RWP7C677ED...

Någon som vet om det finns något liknande för en som inte har en Acer? Har provat det och det verkar som en användbar funktion att ha, speciellt om man har en högupplöst widescreenskärm.

Permalänk
Medlem

det där ser ut som vanlig jävla flerskärm, eller finns det någonting annat till det?

att acer har en "grendosa" så man kan koppla till 4 skärmar?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Att det kan visa på flera skärmar är ju en funktion det har (inget nytt direkt), men det jag var ute efter är att det automatiskt resizar de programfönster du valt efter en förinställd uppdelning av skärmen så man slipper sitta och pilla med det själv.

Permalänk
Medlem

det kan ju iofs vara användbart, men finns deti net inbyggt i windows? (stapla på varandra, etc etc?)

hmm woot. de gjorde just om imageshack. det ser annorlunda ut nu.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Iofs, du har rätt i det. Men säg att du vill ha 3 fönster öppna, ett på ena halvan och de andra två delar på den andra halvan?

Sen tror jag det är så att man kan välja vilka tre program som ska vara i den här konfigurationen dvs om du har ett fler program öppna så kan du skifta vilka program som ska vara synliga i den "skärmuppdelning" du valt med något enkelt snabbkommando.

Nån som har använt GridVista får gärna berätta hur det funkar i detalj och om det är nåt att ha. Jag har bara fått en snabb titt på det en gång så nån med en acer (verkar finnas en del här på forumet) kanske kan berätta.

Permalänk
Medlem

Acer Gridvista är inget speciellt. Man kan dela upp skärmen i 4 delar tror ja, Men dom 4 delarna syns inte, Man får klicka uppe i högra hörnet på det fönster amn vill skicka till et av dom 4 skrivborden, Jag kan ta en printscreen senare idag. Men det är inget jag brukar använda mig av. Inget speciellt alltså.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri