Permalänk
Medlem

P4 670 3,8 ghz eller P4 D840 3,2 ghz

Hejsan!
Ska beställa hem-pc och tänkte höra vilken cpu som funkar bäst i spel o så? D840 på 3,2 är 700 kr billigare, men den dyrare snabbare än ju inte dual core? vilken bör jag ta?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Dual core-modellen om du inte kan beställa AMD.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

så dual core 3,2 ghz cpun är bättre än P4 670 3,8 GHz !!?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

beror väl helt på vad du använder datorn till..

Kör du enbart enkeltrådiga program / ett prorgam åt gången så har du ju ingen större nytta av dual core..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
beror väl helt på vad du använder datorn till..

Kör du enbart enkeltrådiga program / ett prorgam åt gången så har du ju ingen större nytta av dual core..

nä jag har läst på lite mer nu o förstår lite bättre vad det handlar om. 3,8 ghz lär ju vara BETYDLIGT snabbare på spel o sånt som inte utnytjar det där med dualcore.
Vilka spel utnyttjar det idag? hur säker kan man vara på att alla gör det om nåt år eller så?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Vet inte vilka spel som gör det idag (om ens något?). De lär du iaf kunna räkna på din högerhand..

Däremot tror jag att det kommer att komma allt fler.. Inom ett år vette fasen? men det kommer troligen..

Permalänk
Medlem

fan vilket svårt val

3,8 singel core 2 mb cash eller

3,2 dual core 1x2 mb cash för ungefär 10 kr mindre i månaden....

3,8an lär ju va snabbare oftast till de jag ska ha datorn till..även nåt år framåt i tiden....

3,2 e ju lite "modernare" ovh dessutom någor billigare, men jobbar på lägre frekvens istället...fan vilket jobbigt lyxproblem!!

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Du kommer "upleva" datorn som kvickare med dual-core, just nu kan du ändå spela alla spel, imorgon kommer din processor vara äldre och då komemr den vara betydligt modernare än 3.8:an.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Du kommer "upleva" datorn som kvickare med dual-core, just nu kan du ändå spela alla spel, imorgon kommer din processor vara äldre och då komemr den vara betydligt modernare än 3.8:an.

ok!

Funderar på att köra två st 7800 gtx med SLI, är det inte risk att en 3,2 ghz inte hänger med i svängarna?
Är det föresten nån som har två sådana o vet hur mycket det väsnas? rädd att det kommer låta för mycket...

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)