Permalänk
Medlem

Koppla tangentbord och mus till USB?

Tjena.
Går i tankarna att skippa den stationära datorn helt och koppla in skärm, mus och tangentbord till den bärbara istället. Jag har PS/2 koppling på tangentbordet nu, och känner inte för att byta tangentbord, finns det någon dosa där man kan koppla in tangentbord och ev. mus så man kan stoppa den i en USB-kontakt? Musen kör jag via USB nu, så det ska ju kunna lösas på den biten iaf.

Tacksam för upplysningar/ Laggeman.

*Edit: Haha!! Hittat det själv: Kjell & Co har en sådan
Datortillbehör / Kablage/Kontakter / PS/2 - DIN kablage / Tangetbordsadapter / 38011

Citat:

USB till Mus och tangentbord
USB till PS2 mus- och tangentbordsadapter. Perfekt till bärbara datorer.

119:-

Ska inhandlas.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Gäst

Tackar för infot.

Jag satt under förmiddagen i dessa tankar.Jag hade tänkt koppla in UltraX Flat till en av dom bärbara.

Permalänk
Medlem

Är det den trådlösa varianten? Har den en mottagare med PS/2 kontakter då?
Jag satt nämligen och kollade runt lite på alternativa tangentbord först, och hittade Ultra-X Flat med USB-kontakt: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LOGOEMUXFLUS...
Fast denna versionen är kanske nyare då? Jag vill komma ifrån den platta versionen av tangentbord helst, är van vid Logitech Comfort, det delade.
Sen en extern lagringsdisk som står här hemma, och en 23" WS-skärm, så klarar jag mig en bit på vägen.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Gäst

Nopp,jag köpte den första utgåvan av detta tagentbord.Det är endast PS2 på den.Logitech släppte sedan Ultra Flat med USB om jag inte missminner mig.Ångrar lite bittert att man inte väntade en stund på sistnämda.

Men Logitech MX3100 är ett underbart set.Dock då trådlöst till den stationära.