Europlug 3-pin. Var kan man få tag på det i Sverige?

Permalänk

Europlug 3-pin. Var kan man få tag på det i Sverige?

Tjena, jag har en adapter som den ni ser nedan till min laptop. Grejen är den att den "tvåpoliga" delen (alltså kontakten med två pinnar) har börjat gå sönder. Jag undrar nu var man kan få tag i sådana här i sverige.

Är de dyra? Var kan jag få tag i en sån i Sverige?
Jag har kollat i ClaesOhlson och ELFAs kataloger men inte hittat något. Nån som vet vem jag ska använda mig till?

Tack på förhand

Permalänk

vad har du för laptop? annars kan du kanske hitta en ny adapter, med svensk kontakt

Permalänk
Medlem

Känns som om dom två nedre pinnarna är för fas / nolla och den övre är jord, du skulle kunna göra en egen stickpropp så du slipper dendär adaptern.

Dock är mitt uttalande inte 100% säkert eftersom jag inte har tittat närmare på den.
Som jag alltid brukar säga : kan du inte så rör du inte.

Jag ställer mig inte ansvarig till skador på dig / din utrustning om du försöker koppla själv.

// O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

Ring till tillverkaren av din laptop.

Visa signatur
Permalänk

din tillverkare kan väl fixa en ny??

Visa signatur

AMD rules

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD rules
din tillverkare kan väl fixa en ny??

Jo det kan de säkert göra, jag får ta och ringa dem. Fast jag tror inte det kommer att bli billigt Det är en IBM Thinkpad laptop jag har. Den är från 2002 (köpte min Januari 2003) så jag tvivlar att garantin gäller fortfarande.
Jag bytte kontakten själv eftersom jag skulle åka utomlands och behövde proppen till vänster alltså den med 3 kontakter. Den adaptern köpte jag i England.

Hittade den igen på denna sajt:
http://www.powerconnections.co.uk/convert_uktoeuro.htm

Jag får i värsta fall ta en vanlig stickpropp och ersätta den som finns nu. Eller så får jag svälja min stolthet och köpa en ny adapter från IBM/Lenovo
Vad råder ni mig?

Permalänk
Medlem

Jag har en sån där adapter..
2st t.o.m.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

men bygg egen ffs

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p