Firefox 1.5 släppt! (nästan)

Permalänk
Medlem

Firefox 1.5 släppt! (nästan)

Firefox 1.5 RC2 har precis släppts och "gått internationellt" dvs. alla språkversioner finns tillgängliga.
RC2 kommer med stor säkerhet bli den slutgiltiga versionen av firefox 1.5 och kommer därför inte taggas som release candidate förutom på webben.
Från Aza dotzler's blog (projektkordinator på mozilla):

Citat:

For those wondering why this is called Firefox 1.5 and not Firefox 1.5 RC2, it's because this is a genuine release candidate. The build you have, if not problems are found, will be Firefox 1.5. If we called it RC2 in the actual client, it wouldn't be a real release candidate because we'd have to make changes to the name and then create new builds.

Så om du vill ha firefox 1.5 lite tidigare än alla andra, ladda ner nu:
http://www.mozilla.org/projects/firefox/

EDIT
För en changelog kolla in denna sidan:
http://www.squarefree.com/burningedge/releases/
Verkar dock som det *kanske* kommer en RC3 trots allt, det beror på om de hittar några fler buggar eller om dessa räcker:

Citat:

* 316025 - Crash at allaccess.com and MySpace (over 20% of all RC2 crashes).
* 315189 - Setting innerHTML to a string containing a <style> tag causes display problems (e.g. at Yahoo! Mail Beta) or crashes.

EDIT #2
Firefox 1.5 är släppt på riktigt nu, det stannade på RC3.
Changelog..

Permalänk
Medlem

soft

får ja fixa nån dag när ja orkar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker den var buggigare än tom deer park alphan^^.
Har crachat 3-4ggr nu:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7-Up
bara jag som tycker den var buggigare än tom deer park alphan^^.
Har crachat 3-4ggr nu:(

Alla kandidater har varit bergs-stabila för mig i allafall. Provat med en clean-install?

Permalänk
Medlem

Nice, fungerar perfekt. Finns hyfsat mycket extensions/skins ute redan också.
Tack för tipset!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Inga problems än så länge

Permalänk
Medlem

Nu är RC3 ute, men syns inte på förstasidan än.

Visa signatur
Permalänk

jag hade väldiga problem med rc1:an! Buggade och hängde sig rätt mycket. Dock har firefox uppdaterat sig genom det nya systemet och vi få se hur stabilt det är

Permalänk
Medlem

niklas, hur länge har du haft den profil du kör med nu? Hur många extensions har du? Det kan vara värt att bygga om profilen. Läs min post här för instruktioner: http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?p=468191#468191

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

ehh....hmmm...???
finns iof RC 3 så vad har åstadkommit nyheten om RC2?
bara för att den finns i flera språk? tss

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Står då inget om RC i min "about"-ruta och buggarna som fanns igår är borta, auto update är fint