Logga in på min användare direkt.

Permalänk

Logga in på min användare direkt.

Hej.

På min dator som jag sitter på att har jag skapat ett konto utöver "Administrator" kontot. Jag har gett detta konto administrationsrättigheter.

Nu vill jag att när jag sätter på datorn så ska den logga in på det andra kontot direkt utan att behöva knacka in lösenord. Jag har gjort detta men då loggar den in direkt på "Administrator" kontot direkt.

Så då testade jag att ta bort det men det gick inte. Då testade jag att inaktivera detta. Men istället för att logga in på det andra kontot så försöker den logga in på "Administrator" men får såklart att kontot är inaktivt, och jag måste logga in som vanligt.

Någon som vet hur jag ska ta mig till för att den ska logga in på mitt konto direkt

Mvh Kim
God jul allihop

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Varför har du två konton överhuvudtaget?

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Har du provat att använda TweakUi?
EDIT: http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Varför har du två konton överhuvudtaget?

Vet inte vad det tillför tråden men för att svara på frågan så har jag haft den här datorn i några år, och jag var inte så kunnig på datorer så jag ville ha ett eget konto istället för Administrator kontot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Har du provat att använda TweakUi?

Nej det har jag inte. Ska leta upp på google, posta gärna en länk nästa gång

Mvh

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

detta bör väl fungera: (taget från en annan tråd här)

start->kör

skriv: control userpasswords2

markera användaren som ska logga in automatiskt klicka ur bocken "Användare måste ange lösenord..." klicka ok, och skriv i nästa runta in lösenordet och kolla så det är rätt användare som står där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Vet inte vad det tillför tråden men för att svara på frågan så har jag haft den här datorn i några år, och jag var inte så kunnig på datorer så jag ville ha ett eget konto istället för Administrator kontot.

Tänkte bara att det var ruggigt onödigt att ha två konton om du bara använder ett.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

gå in på kontroll panelen och sen användarkonton.. kolla om det finns något dolt konto för jag hade typ nåt "Net frameworks" där

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207