Hur får man Windows att likna "hacker style"

Permalänk
Medlem

Hur får man Windows att likna "hacker style"

Tjoo på er. Ska gå direkt på frågan, hur ändrar man utseende på windows så att det blir mer likt hacker style, som jag vill i detta fallet. Som exempel, hur gör jag cmd konsollen svart med grönt text ? Startmenyn med svart bakgrund o grön text o allt ni vet, hacker stilen. Går detta att göra med Style XP eller? Varför jag vill ha detta är då för att jag tycker att det ser fräckt ut

Tackar för mig.

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Om du inte klarar att ändra färg i kommando prompten kommer ingen tro du är "Nr1 haxx0r LoL OmG Haxx" ändå... Kolla under egenskaper är mitt tips

Startmenyn går att fixa med Style XP om du köpt det.

Permalänk
Medlem

Ja det går med stylexp, du kan ändra cmd fönstret utan några extra program.

Starta upp ett cmd fönster, högerklicka och välj "properties" nere på aktivitetsfältet, sen kan du ändra fonter, storlek, bakgrundsfärg och färg på fonten.

När det gäller ändringar på startmenyer och andra grafiska delar av windows måste du kika på stylexp eller exempelvis windowblinds som du skrev själv.

F.ö borde du fråga detta i denna tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48739...

Ligger under :
SWECLOCKERS.COM: Diskussionsforum > Mjukvara > Microsofts operativsystem

Lycka till.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Om du inte klarar att ändra färg i kommando prompten kommer ingen tro du är "Nr1 haxx0r LoL OmG Haxx" ändå... Kolla under egenskaper är mitt tips

Startmenyn går att fixa med Style XP om du köpt det.

Tack så mycket, gick in på egenskaper men hittade inget innan, men kom på att man va tvungen att starta cmd först

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Fel forum btw:

men iaf, du behöver inte betala ett skit för att ändra tema. använd bara utxpache eller om det hette så.

ALLT står i FAQ:en under microsoft operativsystem forumet

Permalänk
Medlem

color är kommandot för att ändra färgen iallafall... Om det gör dig till en haxxor har jag dock ingen aning om

Permalänk
Medlem

hur svårt är det att ändra tema i windows UTAN att använda stylexp m.m?
har gått att få "haxx0r" theme sen Windows 3.11 om inte tidigare.

Bara välja rätt inställningar...

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

hacker style? Låter som om någon varit inne på hackermans hemsida lite väl mycket

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

I cmd:
tryck alt+enter
color 0a
tree c: /f

Nu är du en riktig hacker (det ser coolt ut iaf... )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
I cmd:
tryck alt+enter
color 0a
tree c: /f

Nu är du en riktig hacker (det ser coolt ut iaf... )

Man kan inte skaffa en sån skärmsläckare.. när allt rör sig så snyggt ?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

om man ska vara riktig 1337-h4xx0r ska man köra http://zmatrix.sourceforge.net/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
om man ska vara riktig 1337-h4xx0r ska man köra http://zmatrix.sourceforge.net/

Hur funkar det programmet ? fattar inget :S

EDIT:

Kom på det, tankade fel skit

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

haha =P

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

lite ot, men jag blev inspirerad av tråden och gjorde mitt eget fluxboxtheme: http://tty0.net/~cyb/leet_haxor.png (~cyb/Bice för themet)

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

tack nu e man haxx0r numbah1 ;D

Visa signatur

Prosesor: ][AMD Duron][ HD: ][ 30 GB ][ Ram mine: ][ 256 DDR ram ][ Grafik Kort: ][ Geforce 2 ][ Ljud Kort: ][ Sis 2018 ][ bara ett chassi me Skit i ;D //Neaz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
I cmd:
tryck alt+enter
color 0a
tree c: /f

Nu är du en riktig hacker (det ser coolt ut iaf... )

synd att windows gör det i 60 hz på min skärm..även med samma upplösning i inställningarna

då e det en plattskärm som gäller:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
I cmd:
tryck alt+enter
color 0a
tree c: /f

Nu är du en riktig hacker (det ser coolt ut iaf... )

Nu ska jag bekänna något, så ni får nåt att skratta åt, i juletider...
Inte bara har jag läst hela tråden, jag försökte dessutom få det citerade barnsliga exemplet att fungera i säkert 5 minuter innan jag insåg att jag faktiskt inte kört windows på ett halvår.

Så, morgonkaffe, någon?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Nu ska jag bekänna något, så ni får nåt att skratta åt, i juletider...
Inte bara har jag läst hela tråden, jag försökte dessutom få det citerade barnsliga exemplet att fungera i säkert 5 minuter innan jag insåg att jag faktiskt inte kört windows på ett halvår.

Så, morgonkaffe, någon?

Hahaha Vad vackert

---

Ändå, hur kan ni kalla det hacker? Jag kallar det såfall Matrix/Hemks grön färg som gör ont i ögonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ändå, hur kan ni kalla det hacker? Jag kallar det såfall Matrix/Hemks grön färg som gör ont i ögonen

Jag tycker det är fint att folk inte bashat killen för att vara en hopplös nybörjare, utan föröskt hjälpa honom. Även om det kan vara lite... fånigt, så kan det kanske hjälpa att hålla uppe intresset tills han lär sig nåt vettigt. Det är ju eftersträvansvärt, eller hur?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag tycker det är fint att folk inte bashat killen för att vara en hopplös nybörjare, utan föröskt hjälpa honom. Även om det kan vara lite... fånigt, så kan det kanske hjälpa att hålla uppe intresset tills han lär sig nåt vettigt. Det är ju eftersträvansvärt, eller hur?

Har inte påstått något annat, och jag menar inte att personen har fel i fråga, han har ju inte den enda personen som tycker det samma. Det är så väldig vanligt och exploaterat av media att hackers skulle ha t.ex grön text, en massa konsoller osv

Ganska skoj, körde

color 0a
tree c: /f

när flickan satt bredvid, och hon bara gapade och undrade vad jag nu hade gjort med datorn

Permalänk

http://exet-upload.mine.nu/Public/Upload/Users/Admin/h4x.png

Mer haXX0r på Windows går det inte att vara.

Frågan är, hur blir man lika mycket haXX0r som jag?

http://exet-upload.mine.nu/Public/Upload/Users/Admin/klart.pn...

Sedan så skaffar ni bara de applikatiner ni kan se på min toolbar. OCH SÅ ÄR NI KLARA!

Ett steg närmare att kunna haXXa data!

=EDIT=

Nu när jag insett att det inte var detta han var ute efter, så känner jag mig inte lika haXX0r längre :'(

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Testade Vistas pack för att ändra utseende, för då ett snyggare.
Och satan vad fint Vista är. Men satan vad MINNE det går åt

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
http://exet-upload.mine.nu/Public/Upload/Users/Admin/h4x.png

Mer haXX0r på Windows går det inte att vara.

jo.... man kan hålla länkarna obrutna i över 5h28min

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag tycker det är fint att folk inte bashat killen för att vara en hopplös nybörjare, utan föröskt hjälpa honom. Även om det kan vara lite... fånigt, så kan det kanske hjälpa att hålla uppe intresset tills han lär sig nåt vettigt. Det är ju eftersträvansvärt, eller hur?

Alla har ju någonstans börjat med att ändra färgen till "haxxor grön" i dos / cmd och tyckt att det var ashäftigt. Man känner igen sig i kotten (iaf jag)

Permalänk
Medlem

vet nån hur man kan maximera cmd? så den blir över HELA skärmen

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
vet nån hur man kan maximera cmd? så den blir över HELA skärmen

Alt + Enter ?

Permalänk
Medlem

nope, om jag maximerar fönstret blir det bara halva skärmen

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Öppna ett till kommandofönster som du täcker upp den andra halvan med. Fungerar fint för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
nope, om jag maximerar fönstret blir det bara halva skärmen

men du ska ju inte maximera förnstret utan trycka på ALT och ENTER samtidigt