Permalänk

En tråd om bra dator/kontorsbord

Tja, Jag har köpt ett Logitech G15 tangentbord som är stort som ett flygplan och eftersom jag vet det så tänkte jag börja titta på lite nya datorbord eftersom det jag är är ett gammalt kontorsbord och en hemmagjort skjutbar platta under som jag har mus o tangentbord på...där kommer inte G15 att få plats

Jag vill ha ett bord som är hyfsat stort på längden ..ca 2 meter kanske?

men det kan göras undantag beroende på bordets design.

det får inte kosta summor som 4000kr osv men jag förväntar mig heller inget bra bord för 500kr

kom gärna med alla tips ni kan o hjälp mig välja !

Förresten, Jag vill alltså ha ett bord som är höj och sänkbart och utan skjutbar platta för tangentbord och mus... det går att fixa med det jag har redan men där e en kant på det bordet så att om jag sänker bordet kommer jag inte få plats med benen vilket är hyyyyfsat viktigt

Måste ju ha händerna i en bra höjd så man inte förstör armarna helt ..

Permalänk

jag anser att det absolut bästa är en stor rektangulär skiva med 4 enkla ben. Finns på IKEA för relativt billig peng. Man kan anpassa dess höjd enkelt.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett Jerker från Ikea. Ett väldigt enkelt och STORT bord där du har massor av plats till allt mer eller mindre.

Tyvärr bara en enkel skiva och ingen skjutbar platta som du önskar :/. Men har du en höj / sänkbar stol bör ju det vara nemas!

EDIT; Ska finnas ett IKEA-bord i två "nivåer", ett för skärmen och ett för mus / tangent, bra iaf du vill spara plats men fortfarande ha yta.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Sitter med ett Jerker från Ikea. Ett väldigt enkelt och STORT bord där du har massor av plats till allt mer eller mindre.

Tyvärr bara en enkel skiva och ingen skjutbar platta som du önskar :/. Men har du en höj / sänkbar stol bör ju det vara nemas!

EDIT; Ska finnas ett IKEA-bord i två "nivåer", ett för skärmen och ett för mus / tangent, bra iaf du vill spara plats men fortfarande ha yta.

Håller med om att det bordet är riktigt bra, kör själv med TFT och det är MYCKET plats på skrivbordet.

Permalänk

alltså jag vill INTE ha skjutbar skiva under bordet..

får försöka hitta de där med två nivåer på ikeas sida dock.. nån aning om priset?

jag vill helst ha en stor skiva med 4 enkla ben också, det har jag redan nu men detta är för högt för att ha tangetbordet uppe på bordet och om jag sänker de får jag inte plats med benen så det är lite dumt bord

Permalänk
Medlem

Mitt Jerker gick på 5-700 tror jag. Prisvärt! Rejäl konstruktion, inge rangel eller så =). Jag vet att Kinnarps har stora, enkla datorbord med 4 ben som du kan höja / sänka efter eget tycke.

Förmodligen dyrt dock... köper du ett billigt Jerker kan du ju istället få lite budget över till en bra stol du kan sänka och höja =). rekar denna; http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

har en hyfsat ny stol som är höj o sänkbar:P