WoW - Hjälp med ett macro

Permalänk

WoW - Hjälp med ett macro

/script CN=CastSpellByName; if (UnitMana("Player")>=10 and UnitAffectingCombat("Player")) then CastShapeshiftForm(3); CN("Intercept(rank 3)");end if not (UnitAffectingCombat("Player")) then CastShapeshiftForm(1); CN("Charge(rank 6)");end

det är meningen att när jag har minst 10 rage samt är i combat, så ska jag byta till berserker stance och göra intercept annars (om jag inte är i combat) så ska jag byta till battle stance och göra charge.. men det vill inte funka.

någon som är bra på detta som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Du kan inte ha 2 st cast saker i ett och samma macro

Permalänk

Det går, om han har en StopSpellcasting emellan. Vet dock inte det exakta kommandot.

Visa signatur

grilla på

Permalänk
Medlem

Funkar inte ens med StopSpellcasting, eftersom att byta stance gör att global cooldown på ca 1,2 sek kör igång, och det går inte att fixa in ett "stopp" på en viss tid i ett macro, i så fall skulle man ju kunna göra ett helautomatisk macro som sköter hela striden åt en....
Om man däremot har skills som inte använder global cooldown (t.ex. arcane power, vissa trinkets etc.) så går det att ha flera "cast saker" i ett macro

Permalänk
Sötast

Börjar nästan låta som en paladin med buffscript och healscript.... hmm.. varför spelade vi igen? visstja.. sätta igång spelet och sedan dricka kaffe medan macrona spelar spelet åt en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hg
Funkar inte ens med StopSpellcasting, eftersom att byta stance gör att global cooldown på ca 1,2 sek kör igång, och det går inte att fixa in ett "stopp" på en viss tid i ett macro, i så fall skulle man ju kunna göra ett helautomatisk macro som sköter hela striden åt en....
Om man däremot har skills som inte använder global cooldown (t.ex. arcane power, vissa trinkets etc.) så går det att ha flera "cast saker" i ett macro

Då köper man ett Logitech G15 tangentbord så är det problemet löst
Men du har helt rätt, det finns inget "paus" eller delay att tillgå.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwar.net/showthread.php?t=348853

lite längre ner på sidan.
tror inte det är exakt det du vill ha men kanske duger.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
http://forums.worldofwar.net/showthread.php?t=348853

lite längre ner på sidan.
tror inte det är exakt det du vill ha men kanske duger.

Nej, nej ... det är inge bra. Funkar enbart om man autoattackererar. Är man i combat men inte autoattackerar så byter det till Battle Stance. Och är man i Battle Stance och har autoattack på utan att vara i combat så byter det till Zerker stance. Riktigt irriterande!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Livar upp tråden då den jag söker är ett liknande macro men jag är helt handikappad va det jäller macron satt typ hela natten men fick inte till det ...

söker nån som kan göra ett macro som

Kasta spell nr1 (2 sec casttime och gör att alla iconer laddas om ca 1 sec )
Vänta 1 sec
Kasta spell nr 2(Instant cast och laddar om alla iconer)

det närmsta jag kom var

/castsequence reset=combat Immolate,Corruption,Curse of Agony

men den gör bara att jag ska trycka på knappen så kastas nästa spell i listan hela tiden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

om inte jag har helt fel så ändrade väll blizzard om macrosystemet i 1.9 lr 2.0? man kan inte ha gördetåtdig macron längre om jag förstått allt rätt....

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Ganska enkelt , du kan bara köra saker i en macro i turordning som INTE triggar en 1.5 sec globalcooldown.

Du kan inte ha 2 saker som triggar global i ett macro.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

i patch 2.0 så ändrades Macro / script system rejält.
det macro som trådskaparen vill åt är

/cast [nocombat,stance:1] Charge; [combat,nostance:3] Berserker Stance; [nocombat,nostance:1] Battle Stance; [combat,stance:3] Intercept

finns massor med macros på http://www.wowwiki.com/Macros