100/100 möjligt till alla som bor i sollentuna

Permalänk

100/100 möjligt till alla som bor i sollentuna

Nu kan istort sätt alla som bor i sollentuna få 100/100 från 3 olika leverantörer!

http://www.sollentunaenergi.se/diverse/artikel.asp?id=22

grattis till er!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

/me moving to sollentuna

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kolla priserna, 295:-/mån.

http://www.sollentunaenergi.se/bredband/internet_privat.asp

148:- för 10mbit var inte dyrt.

Permalänk
Medlem

Woooho!

Inte för att jag bor i Sollentuna, men det är bra nyheter ändå.

Permalänk
Medlem

fan va billigt ni har det där. hade nästan haft 100 mbit för de 239 kr det kostar i månaden här fast för 1 mbit :/

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Jag har 10/10 full duplex från Labs2 i sollentuna, funkar finfint för 149kr i månaden. Dock tar de 400kr + 379 i månaden för att byta upp sig så det får räcka. Adamo har jag ingen koll på, kan de vara något att ha?

Det är inte "i stort sett alla" som kan få det. Man måste vara ansluten till stadsnätet. De flesta lägenheter är väl det men för villa kostar det rätt saftigt att koppla in sig.

Permalänk

Jag skulle skaffat 100/100 direkt! från adamo eller labs2!

adamo brukar ju köra via song som är mycket bra!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
adamo brukar ju köra via song som är mycket bra!

De kör via fiber som alla andra när det gäller stadsnät. Flaskhalsen ligger i operatörens utgång från stadsnätet, det är där jag är lite tveksam till operatörer jag inte stött på tidigare.

Permalänk
Medlem

JAAAAA! Hah, så sjukt underbart!

Sitter med Labs2 nu, frågan är ju om man ska byta till Adamo, är jävligt nöjd med Labs2.

Permalänk

Precis när man börjat känna att 10Mbit börjar kännas lite segt efter ett gäng år så...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Såg detta på one.se hemsida.

"*** Hastigheten är upp 100 Mbit/s vid nedladdning och upp till 1o Mbit/s vid uppladdning till och beroende på belastning på nätet och typ av anslutning inom det lokala nätet."

http://www.one.se/orter/orterprivat/stockholm/sollentuna.4.b5...

Fast det verkar bara vara dem som begränsar upp till 10 vad jag hittat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
De kör via fiber som alla andra när det gäller stadsnät. Flaskhalsen ligger i operatörens utgång från stadsnätet, det är där jag är lite tveksam till operatörer jag inte stött på tidigare.

uh? varför blandar du ihop en operatör(song) med en fysisk sak/transmission (fiber)?

ja det är bara bahnhof som e skit

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

svinigt billigt... betalar ju fan 4xx för 8/8.. och här kommer de med 100mbit för halva priset grrr, dax att flytta till sollentuna :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite synd att sånt här bara finns i dom större städerna. Bor man i en håla som jag kommer man bara kunna drömma om nått liknade. Bästa anslutning jag kan få är 8/1 fast det ligger fiber runt knuten på kåken =( men grattis till alla som kan få

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Tycker det är lite synd att sånt här bara finns i dom större städerna. Bor man i en håla som jag kommer man bara kunna drömma om nått liknade. Bästa anslutning jag kan få är 8/1 fast det ligger fiber runt knuten på kåken =( men grattis till alla som kan få

du har fel!

det är bara förorterna som får detta inte själv städerna i sig

vi i stor stockholm kan ju knappt få adsl ...

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

vafan..jag bor mitt ute i landet i skåne..och kan bara få 2 mbit adsl

betalar fan 400 kr/mån . JÄVLA.."&%"#%

Permalänk
Medlem

Och när fan kommer dom till GBG?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Sollentuna kommer nog aldrig till gbg

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Glöm inte att du först måste köpa fiberanslutningen för 16 kakor eller hyra den för ca 300 kr i månaden. Utöver detta kommer den "låga" avgiften för bredband!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreashj
Glöm inte att du först måste köpa fiberanslutningen för 16 kakor eller hyra den för ca 300 kr i månaden. Utöver detta kommer den "låga" avgiften för bredband!

ja det är ju klart, det gäller för dem i villor och då måste ju fiber grävas fram till villan!

tror du det är billigt eller???? testa att hyra en grävmaskin och en grävgubbe i 2 dagar , plus installationen av fiber och kanalisation ...

det är ju en anslutning per hus, där huset kan vara en villa eller ett hyreshus, visst i hyreshuset måste ju ett LAN dras också, men det är ju så många lägenheter som delar på kostnaderna så det blir billigt.

Därför är det konstigt att det inte dras fler LAN i stora hyreshus ...

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreashj
Glöm inte att du först måste köpa fiberanslutningen för 16 kakor eller hyra den för ca 300 kr i månaden. Utöver detta kommer den "låga" avgiften för bredband!

Mina föräldrar bor i radhus här i Sollentuna och de fick ge ungefär 3000kr för installationen, fick grupprabatt. Jag bor i hyresrätt och då ingår anslutningen såklart.

Permalänk
Medlem

Sollentunas statsnät är verkligen guld! jag har haft 10mbit för 200kr/månad från olika leverantörer levererat genom stadsnätet i massa år 5 eller nått minns inte ens :). Dom var verkligen ute tidigt.
Som sagt tidigare det blir dyrt för villor men i hyreshus eller bostadsrättshus blir kostnaden liten.

Har tele2 nu men har funderat på 100mbit någon som har adamo eller labs2 som har någon kommentar funkar det bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbes
Sollentunas statsnät är verkligen guld! jag har haft 10mbit för 200kr/månad från olika leverantörer levererat genom stadsnätet i massa år 5 eller nått minns inte ens :). Dom var verkligen ute tidigt.
Som sagt tidigare det blir dyrt för villor men i hyreshus eller bostadsrättshus blir kostnaden liten.

Har tele2 nu men har funderat på 100mbit någon som har adamo eller labs2 som har någon kommentar funkar det bra?

Har Labs2 och det har funkat alldeles utmärkt iallafall, iofs 10mbit men det spelar nog ingen roll.

Permalänk
Medlem

akta er för stadsnät, det är jävulens redskap

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Mina föräldrar bor i radhus här i Sollentuna och de fick ge ungefär 3000kr för installationen, fick grupprabatt. Jag bor i hyresrätt och då ingår anslutningen såklart.

Det gav jag för några år sen för ADSL-modem och router..

Aja, nu sitter jag på stadsnät men fast ip och är svinnöjd med uppkopplingen. Trots det bara är 10/10

Bugg: Vad mennar du?

Permalänk
Medlem

Bor själv i Sollentuna, ska undersöka saken närmare. Ringer min ISP imorgon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Har Labs2 och det har funkat alldeles utmärkt iallafall, iofs 10mbit men det spelar nog ingen roll.

Ok, vet du vem labs2 använder som carrier?

Jag ska nog ändå vänta lite, tror nänligen att tele2 kommer erbjuda 100mbit när dom börjar sända sitt TV utbud i stadsnätet, vilket jag tror ska ske nu i början av året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Mina föräldrar bor i radhus här i Sollentuna och de fick ge ungefär 3000kr för installationen, fick grupprabatt. Jag bor i hyresrätt och då ingår anslutningen såklart.

16 laxar för fiberanslutningen visst, men inget extra i månaden och 195kr/månad för..ja vad får man för hastighet egentligen ;p

Fungerat klockrent nu..i många år. Testat tele2, telenordia/bahnhof/one samt blixtvik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Tycker det är lite synd att sånt här bara finns i dom större städerna. Bor man i en håla som jag kommer man bara kunna drömma om nått liknade. Bästa anslutning jag kan få är 8/1 fast det ligger fiber runt knuten på kåken =( men grattis till alla som kan få

Du, Kungsholmen, Södermalm och resten av centrala Stockholm får ethernetanslutningar i slutet av 2009 (enligt AB Stockholmshem), så jag tycker inte synd om dig!

Permalänk

Vi har nåt chello/upc-skit i mitt bostadsrättshus. Fiber är det inte tal om. Mindre hålor verkar ha betydligt vassare uppkopplingar. Likaså förorterna, vilket påpekats tidigare. Fast bor man centralt så finns det otaliga wlanlinor att låna.