Permalänk
Medlem

Silverpenna?

Tjo
Letar efter en silverpenna för att laga en sönderbränd xbox krets

Sitter på sommarstället och har kass internet uppkopling så ja har inte kunnat kolla runt på nätet efter en. Men letat i flera affärer men ingen har någon, någon som vet vart man kan köpa och kan länka eller tipsa om plats där man kan hitta skulle vara riktigt schysst...

Tackar...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

230 spänn??? wtf....då rekommenderar ja hellre akademibokhandeln, bokia etc. .....finns pennor för 50 spänn

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
230 spänn??? wtf....då rekommenderar ja hellre akademibokhandeln, bokia etc. .....finns pennor för 50 spänn

Konduktiviteten är väl inte den bästa i dem heller, skulle jag tro.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Nope testade faktis.. Ledde ingen ström.. Om man inte räknade med små blixtar

Tack oxå letat efter sådan penna med

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Har noll koll på detta men borde det inte funka med en hederlig blyertspenna? rätt mycket billigare.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Avstängd

Micro, Biltema, classe...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Kan man göra kretskort med den?

Visa signatur

"Även den enklaste modd kan bli snygg"
Stolleman 17:40 18/09/05
Besök www.the-hood.net

Permalänk
Medlem

verkar värdelöst att köpa en sån dyr penna,, när du kan skrapa fram lite koppar på ledningsbanan vid varje ände vid avbrottet och brygga med en ledning som du löder fast på kopparn du skrapat fram.

Permalänk
Medlem

DC, om det är på xboxens moderkort så är det rätt trångt där, om man inte är rätt god vän med lödkolven så kan silverpennan vara en enklare lösning.

Permalänk
Medlem

Jag fixade en bränd ledningsbana på mitt chip genom att helt enkelt hoppa över den lödde kabeln till andra sidan om den istället, lite jobbigt kanske om ledningsbanan ligger mitt på kretskortet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
230 spänn??? wtf....då rekommenderar ja hellre akademibokhandeln, bokia etc. .....finns pennor för 50 spänn

han kan ju köpa 12 st och bara betala 217 kr. Hehheehehehehe

Permalänk
Medlem

217:- styck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3duz@
DC, om det är på xboxens moderkort så är det rätt trångt där, om man inte är rätt god vän med lödkolven så kan silverpennan vara en enklare lösning.

Har själv lagat två trasiga ledningsbanor på xboxens mammakort och det gick fint, fast det var som sagt lite pill.