Permalänk
Medlem

Svart Skärm "Snabb hjälp sökes!"

Tjena!

Nu är det så att jag har ett stort problem..
Jag fick ett samtal från en kompis som sa att hans dator inte funkade så jag hämtade den och upptäckte ganska snabbt att hårddisken var trasig så jag beställde en ny och under tiden den levererades så satte jag i min egna hdd och testa lite och allt funkade. Nu har jag fått hem hårddisken och nu när jag har kopplat in allt och trycker igång burken så förblir skärmen svart o_O.
Har många spekulationer om att det kan vara minnena eller moderkortet men jag kan inte hitta något som kan vara bränt på moderkortet och jag har testat minnena i olika slots osv.

Vad kan vara fel? är det något av de 2 minnena som har pajat?
Har iofs testat ett i taget så kan inte tänka mig det.
Har testat 4olika grafikkort och inget av dem ger svar så min tanke var om agp porten på moderkortet har pajat av någon anledning?

Grymnt tacksam för snabba svar eftersom han ev. ska hämta datorn imorrn :/

Tack på förhand.

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Provat med "Clear CMOS"?
Kollat om det är så att nån/några kondensatorer har svällt/läckt elektrolyt på moderkortet?
Provat att starta datorn med bara processorn i och därmed om allt är "ok" få pipanden ifrån moderkortet pga att det detekterat att det saknas vitala delar för en fullständig bootsekvens?
Provat med annat nätagg?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma fel engång... Efter att ha satt i ny HDD så snurrade fläktarna men de kom ingen bild. Det visade sig vara att IDE-kabeln var i men ändå inte riktigt tillräckligt... Kan vara svårt att komma åt ibland och sladdar och liknande skit ivägen...

Permalänk
Medlem

Jag har kollat Kondensatorerna och jag har Clear CMOS det var det första jag testade Och jag har testat att starta med bara processorn i men då piper det ju för att inga minnen är isatta eller hur?
Så jag fattar inte vad det kan vara jag bli galen!!

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x3r0x^
Och jag har testat att starta med bara processorn i men då piper det ju för att inga minnen är isatta eller hur?

Då är vi någorlunda säker iaf på att processorn funkar så om du har ett pci grafikkort att prova med så vore det bra och om det funkar då så är säkerligen agp-porten paj.