Permalänk

problem med Thermaltake Big typhoon

Någon som haft problem med installation eller användning av Thermaltake Big Typhoon på moderkort från Asus? (Asus A8N-Sli/Premium).

Är det den bästa cpu fläkten(tyst 17dB).
Bästa moderkortet efter DFi Lanparty som tyvärr strular med Big Typhoon.

Visa signatur

Core i7 3,3GHz, 12GB RAM, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Vill gärna veta detta jag med!!
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem

Vadå krånglar med DFI lanparty? Sitter med en typhoon som jag skall installera så fort jag får mina andra kylpasta... krånglar det?
har en nf4 ultra -d

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk

jag har nf4 ultra-d + ttbt.. funkar utmärkt

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem

Sitter med DFI Ultra-D , TT Big Typhoon jag med.
Inga som helst problem , måste dock ta ut moderkortet för att montera den.

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem

Ok men funkar det på sli premium?
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk

inga som helst problem med Big tt på asus A8n pr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

ok tack.
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem

Kör med en Big TT på DFI. Tycker inte att installationen gick som jag ville då man ändast sätter fast den med två små skruvar och sedan muttrar. Känns som hela bygget skall rasa när som.

Kylningsförmågan är lite speciell. Maskinen ligger på typ 40grader idel och typ 45 full vilket är riktigt konstigt. men tyst är den

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Kör med en Big TT på DFI. Tycker inte att installationen gick som jag ville då man ändast sätter fast den med två små skruvar och sedan muttrar. Känns som hela bygget skall rasa när som.

Kylningsförmågan är lite speciell. Maskinen ligger på typ 40grader idel och typ 45 full vilket är riktigt konstigt. men tyst är den

Tänkte exakt samma sak om monteringen.... lixom det är ju muttrarna man drar åt och det känns inte så stabilt ändå.

Permalänk
Medlem

GurkGager: Jag skruvade fast min TTBT med sådana här distanser istället för muttrarna. Går att dra åt med händerna och är med lätthanterliga än muttrarna.

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem

Kan ni inte använda "de fyra hörnen" på dfi moderkort? Funkar på asrock dual sata2 iaf.

Istället för vanliga muttrar så kan jag varmt rekommendera vingmuttrar.

(stort tack till Bogey för det tipset )

Permalänk
Medlem

Jag använde de där för att skruva fast själva bakplattan i moderkortet. Men jag tycker ändå inte den sitter fast ordentligt. Dinns ju inget sätt att låsa dem.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon bra länk för hur man installerar kylarn till ett socket 939 kort? Har ett dfi lp NF 4 ultra D.
Anvisningarna som följer med är lite luddiga tycker jag, fattar inte riktigt vilken jag skall gå efter.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp