Speltips till playstation 2

Permalänk
Medlem

Speltips till playstation 2

Vilka spel rekomenderar ni att man ska köpa till playstation 2?

Permalänk
Medlem

Shadow of the Collossus som kommer till våren

Permalänk
Avstängd

God of war

Fast det finns många bra så svårt att bara säga ett.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

God of War om du gillar action-spel, hyffsat bra story också.

Metal Gear 2 och 3 är ett måste också om man är en ägare av en PS2.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Behöver inte nämna bara ett spel, ni kan nämna ett antal som är bra.

Permalänk
Medlem

MGS 2, 3
GTA 3
San Andreas
Vice City
Silent Hill 2

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 2 (ifall du inte redan har spelat det) och 3 (Oerhört bra spel)
God of War (Blodig, action, krig och antikens gudar)
Resident Evil 4 (Skönt spel man bara måste lira)
Dragon Quest VIII (Årets bästa RPG spel till PS2)
Prince of Persia: The Two Thrones (Läckert! - No comment?)
Dragonball Z: Tenkaichi (För kompisarna)
Pro Evolution Soccer 5 (För fotbollssugna kompisarna)

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Burnout 3
Burnout Revenge
Gran Turismo 4

Finns mer än så men är väll vad jag kommer o tänka på just nu

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Ett spel som sorgligt nog nästan glömts bort är Spy Hunter.
Brutalt roligt, man kör bil/motorcykel/båt på olika banor samtidigt som man gör uppdrag.

Även Sky Oddyssey är lite sorgligt bortglömt, trots att det är ett toppenspel!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=3575
Man kör flygplan, kortfattat. Riktigt snygg grafik dessutom (bilderna på webhallens hemsida är däremot värdelösa...)
Bland annat får man testa på att lufttanka, att tanka via tåg (mycket tufft - visste inte ens att det gick att göra ^^), andvända pontoner som tynger ner planet, släppa bensin i rätt ögonblick för att komma över ett högt berg (för mycket bensin = för lite lyftkraft, för lite bensin = man har inte tillräckligt för att landa) m.m.
Extremt roligt hur som helst.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Devil may Cry 3
Metal Gear Solid 3
God of War
Gradius V
Guilty Gear X2 #Reload
Tekken 5
Project Zero 2 (Fatal Frame)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Buzz FTW Hur kul som helst iaf om man är ett gäng

Permalänk

Psychonauts!

Permalänk

Baldurs gate: Dark alliance 2 (Gammalt men bra!)
Transformers (As kul shooter, svårt att se dock.)
GTA San andreas (Kul spel men ful grafik och en irriterande jävla huvudperson.)
Det är i alla fall de kul spel som jag har testat till PS2.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen, verkar som om många rekomenderar god of war. Blir nog till att köpa det, tack.

Permalänk
Medlem

Du kommer absolut inte bli besviken av God of War. Bättre spel inom den genren finns inte. Dessutom är det spelet snyggare än 90% av alla spel på marknaden.

Permalänk
Medlem

Tekken 5..:D

sen finns d ju alltid kingkong..;)

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

MGS3 finns nu i en onlineversion...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Du kommer absolut inte bli besviken av God of War. Bättre spel inom den genren finns inte. Dessutom är det spelet snyggare än 90% av alla spel på marknaden.

Kan verkligen hålla med. Min kompis köpte det till sin PS2:a och det verkade vara riktigt bra. Grafiken var på topp och storyn var ganska bra.
Det enda jag störde mig på var att det var samma låt nästan hela tiden.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Atelier Iris och Dragon Quest VIII röstar jag för

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

God of War
Shadow of the Colossus
Alla Prince of Persia spelen
Alla "bra" rollspel

Permalänk

Singstar 80-tal.
Skitkul. Har skrikigt mig hes med min flickvän många gånger.
Vet inte om de andra singstar är lika skoj.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Final Fantasy X tyckte jag var oerhört bra när jag lirade det på en kompis PS2a. I övrigt tänker jag nog ta nytta av dessa tipsen jag med när jag får min

Permalänk

Köp INTE MGS3. Tycker det är fjantigt, enspårigt och väldigt tråkigt

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Final Fantasy X o Devil May Cry 3, så har du många timmars spelande framför dig. Det ena för att det är långt, o det andra för att det är äckligt svårt:P

Permalänk
Medlem

Är Shadow of The Colossus verkligen bra?
Spelade lite och kom fram till första bossen, blev lite tråkad och jag vet inte varför men jag brukar ju gilla såna här typer av äventyrsspel, blir det roligare/bättre senare?

Permalänk

Metal Gear 2 och 3
FF-X
Tekken 5
Soulcalibur 3
GTA:San Andreas
GTA:Vice City
Killzone
Gran Turismo 4
God of War
Resident Evil 4
Alla Prince of Persia spelen

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Hur pass bra är soul caliber 3?
Jag älskade dead or alive 2, kommer jag att finna liknande glädje i soul caliber3?
(Kommer ihåg att jag spelade 1:an för en herrans massa år sen.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Ok, God of War vs Resident Evil 4, vilket ska jag välja. Knappt kört god of war medans jag har varit med och klarat RE4 på Game cube och kört en massa själv... Gillar det, men hur är god of war gämfört med det. Vet att båda är kanon spel...

RE4 = Fps, som killzone mfl
God of war = Prins of persia, devilmay cry 3...

Lutar åt God of war ialla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

LsdBoy: Lägger min röst på God of war, RE4 är bra men GoW är bättre och roligare att plocka fram när man väl har klarat det 1 gång, RE4 kändes som en plåga att köra igenom en andra gång pågrund av Ashley som förstör mycket av spelet enligt mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
LsdBoy: Lägger min röst på God of war, RE4 är bra men GoW är bättre och roligare att plocka fram när man väl har klarat det 1 gång, RE4 kändes som en plåga att köra igenom en andra gång pågrund av Ashley som förstör mycket av spelet enligt mig.

Jo känner det när polarn och jag lirade igenom det en andra gång.... Får bli GoW istället, verkar riktigt bra ialla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2