Permalänk
Medlem

Trasig Acer Ferrari 3000

Tjena sweclockers! Har ett par frågor angående min Ferrari 3000.

Det var ungefär 6 månader sedan som jag städade mitt rum och jag råkade stöta till ett glas med vatten i (inte alls mycket) och det landadade oturligt nog på min bärbara dator, rätt på tangentbordet. Jag stängde av den fort som attan, och sen lät jag den torka i en dag eller något. När jag startade upp den började den pipa (pga av tangentbordet), och då kunde jag inte heller skriva in mitt bios password. Det gick ett par månader innan jag bestämde mig för att köpa en sån USB-adapter så jag kunde koppla in ett externt tangentbord. Då funkade det att logga in, och datorn funkade hyffsat. Den började krångla och hänga sig efter man hållt på med den ett tag, speciellt när jag laddade hem diverse saker (troligen hårddisken som skadats? För annars funkade den bra). Jag formaterade datorn och installerade nytt windows. Samma problem dök dock upp.

Nu är det såhär att jag har bestämt mig för att lämna in den. Men jag undrar vart man ska vända sig? Jag har ingen garanti kvar förresten. Jag vill ju verkligen få tangentbordet på den att funka igen, för det är bra jobbigt att alltid behöva ta med ett extra externt. Och jag vill ju få allt annat fixat också

Hur mycket kan man vänta sig att detta kostar och vart skulle det vara billigast att lämna in den?

Tack för alla råd!

Permalänk

Lite svårt att veta vilka lokala ställen för dig att lämna in på, kolla me de du köpte den av om de kan reparera, eller om de kan rekommendera något ställe för dig att lämna in den på...

btw. tråkigt att höra :S

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Tackar... köpte den på dustin.se. Bör jag bara gå till någon lokal databutik och lämna in den?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Hör av dig till Acer Sverige, Dustin eller någon lokal återförsäljare. Antingen får du skicka in den själv till Acer (eller vem dom nu använder för reparationer) eller så måste du gå via återförsäljare, vad vet jag. Du får helt enkelt ringa och fråga.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Eftersom du har spillt vatten i den så har det inte så mycket betydelse om du har garanti eller inte. Och att bara byta tangetbordet är ingen vidare lösning, eftersom annat kan vara skadat.

Bästa lösningen är att lämna in den till en repratör som får ge kostnadsförslag till ditt försäkringsbolag. Brukar gå att ta sådant på hemförsäkringen, lite beroende på försäkringsbolag dock.