Permalänk

Ctrl+F5 i Firefox?

Finns funktionen Ctrl+F5 i IE på något vis i Firefox?
Att uppdatere vanligt går ju i Firefox, men att ladda om sidan helt som Ctrl+F5 gör har jag inte hittat. Det man måste göra i sådana fall är att tömma cachen och sedan uppdatera sidan. Något omständigt...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Sitter inte på Firefox för tillfället, men testa om Shift + Reload-knappen funkar.

Permalänk

CTRL+F5 fungerar ju alldeles utmärkt (FF1.5)?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
CTRL+F5 fungerar ju alldeles utmärkt (FF1.5)?

Frågan var om det kunde göras i IE..

Jag har också för mig att Shift+F5 ska funka i IE.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Re: Ctrl+F5 i Firefox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverolle
Finns funktionen Ctrl+F5 i IE på något vis i Firefox?
Att uppdatere vanligt går ju i Firefox, men att ladda om sidan helt som Ctrl+F5 gör har jag inte hittat. Det man måste göra i sådana fall är att tömma cachen och sedan uppdatera sidan. Något omständigt...

Tacksam för svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen

Frågan var om det kunde göras i IE..

Jag har också för mig att Shift+F5 ska funka i IE.

Ok. Som du skrev det så trodde jag att Ctrl+F5 fanns i IE och du vela ha det i FF.

Edit: Eller menar du att du vill sitta i IE och trycka kommandot så att FF:s cache töms? :s
I don't follow you here.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Testpilot

AggeMannen: läs frågan igen den är ställd så att han undrar om det går att göra en fullständig uppdatering i Firefox.

Hur som helst så funkar CTRL+F5 utmärkt för mig både i Firefox och IE.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Bara F5 funkar för mig i både IE och FF..

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Re: Re: Ctrl+F5 i Firefox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Ok. Som du skrev det så trodde jag att Ctrl+F5 fanns i IE och du vela ha det i FF.

Edit: Eller menar du att du vill sitta i IE och trycka kommandot så att FF:s cache töms? :s
I don't follow you here.

Citat:

AggeMannen: läs frågan igen den är ställd så att han undrar om det går att göra en fullständig uppdatering i Firefox.

Attans, my bad, my bad:p

Läste fel, trodde han undrade hur man gjorde detta i IE:D

Men nu har trådskaparen fått svar iaf:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Re: Re: Re: Ctrl+F5 i Firefox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen

Attans, my bad, my bad:p

Läste fel, trodde han undrade hur man gjorde detta i IE:D

Men nu har trådskaparen fått svar iaf:P

Vad fan hade jag gått på igår då? Var helt säker på att AggeMannen var trådskaparen, även fast jag tittade på första inlägget minst 10 gånger innan jag postade svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Bara F5 funkar för mig i både IE och FF..

Inte riktigt, det tömmer inte cachen. Därav används CTRL+F5 som tömmer cachen och uppdaterar.