Permalänk
Medlem

Online på Ps2

tänkte höra med er om det bara är å plugga in en nätverkskabel i ps2:an å sen tuta å köra eller är det nå mer som ska göras typ nå inställning eller nå liknande..

tänkte nämligen köpa battlefield 2 i början på Feb när jag fått cash..:D

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra in nätverkssladden och köra ja. Inställningar får man ställa in men om du går in på online inne i själva Battlefield eller annat online spel så kommer den be dig att ställa in inställningarna vilket går på ett par sec. Sen så kommer du också få skapa ett account med användarnamn och password och sen är det klart.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Det är bara att köra in nätverkssladden och köra ja. Inställningar får man ställa in men om du går in på online inne i själva Battlefield eller annat online spel så kommer den be dig att ställa in inställningarna vilket går på ett par sec. Sen så kommer du också få skapa ett account med användarnamn och password och sen är det klart.

okej tnx så mkt för hjälpen..:D

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

...och givetvis måste du ha en nätverksadapter såvida det inte är en psTwo du sitter med, men det borde vara självklart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
...och givetvis måste du ha en nätverksadapter såvida det inte är en psTwo du sitter med, men det borde vara självklart...

jo jag har ps2..:D

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaby
jo jag har ps2..:D

Ja, det är klart. men har du den gamla sorten ps2 så finns det inget nätverksjack.

Överst på bilden är en psTwo, underst är en ps2.

Permalänk
Medlem

Hade för mig att den vanliga PS2 ändå va ganska liten men att det va så stor skillnad på PS2 och PStwo minns jag inte. (: Har själv en PStwo och tycker nästan den är för liten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Ja, det är klart. men har du den gamla sorten ps2 så finns det inget nätverksjack.

Överst på bilden är en psTwo, underst är en ps2.
http://yoosee.net/d/objects/2004/12/img2004122900301-pstwo.jp...

jo jag har den översta som är lika stor som en bubelmacka...:D, d är alltå en ps2:A

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

kostar det pengar o köra på nätet med ps2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
kostar det pengar o köra på nätet med ps2?

Nej.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det enda som kostar är strömmen, och bredbandsräkningen, men den blir inte högre för att du använder den mer :D.

Permalänk
Medlem

Reggar du dessutom PS2an får du ett skittråkigt spel (fullversion) och sen så skickar de hem lite demo spel lite då och då bortsett från Microsoft som ska ta betalt för deras. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Reggar du dessutom PS2an får du ett skittråkigt spel (fullversion) och sen så skickar de hem lite demo spel lite då och då bortsett från Microsoft som ska ta betalt för deras. :/

okej vad är det för spel då?..:P.. men hur reggar man det då?..:D

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

hmm minns inte var man gör det men står i manualen till konsollen om jag inte minns fel. (: Det är något tråkigt multiplayer spel man kör runder med stridsvagnar och krigar mot varandra, ingen höjdare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

kr0owe

Har du något krigsspel å rekommendera till ps2?..:)

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

Nej tyvär, spelar oftast fighting så det blir inte så mycket krigsspel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Nej tyvär, spelar oftast fighting så det blir inte så mycket krigsspel.

okej, illa.. lirar du tekken 5 då?..:D

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Reggar du dessutom PS2an får du ett skittråkigt spel (fullversion) och sen så skickar de hem lite demo spel lite då och då bortsett från Microsoft som ska ta betalt för deras. :/

Demon på Live är gratis (360 då)... Och det är riktigt stor skillnad på Live och PS2 online. Jag är kanske inte opartisk, men jag betalar hellre för Live än spelar på PS2 gratis

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

funderar på o köpa ett PSTwo då mitt PS2 är ganska paj...

Men vad gött att det är gratis o spela på internet med PS2=)

Bortsett från bredbandskostnaden då.

Permalänk
Medlem

Jo men tyvär så finns det inte så många spel som funkar online men snart kommer ju MGS3 online spelet och då blir det ju en hel del onlinespelande.

aaby: Brukar oftast spela 2d fighters men 3d funkar också ibland men jag har Tekken 1-5 iallafall om man räknar med arcadespelen på 5an. (:

Sando: Ok har alldrig testat live så jag vet inte, men vad är dom stora skillnaderna? Tycker det är synd att dom ska ta betalt för det annars skulle det ju kunnat vara kul, speciellt när jag har fått brossan att köpa SF3TS också (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sando: Ok har alldrig testat live så jag vet inte, men vad är dom stora skillnaderna? Tycker det är synd att dom ska ta betalt för det annars skulle det ju kunnat vara kul, speciellt när jag har fått brossan att köpa SF3TS också (:

´

Man har en friendlista där man kan se vilka som är online, man kan skicka text/röst medellanden, man kan bjuda in varandra till den server man kör, allting sker på en universiell server, man kan hålla koll på senaste nyheterna, sitta och röstchatta osv. Bara det att man måste trycka in Network skivan för att kolla sina medelanden på PS2 gör att den faller direkt. De 70 spänn det kostar i månaden är lätt värt det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Bi99uy: 70kr månaden? Måste man inte köpa något livepaket också för 500kr eller vad det nu kostar? Är det bara 70kr så kanske det blir att jag själv skaffar det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Bi99uy: 70kr månaden? Måste man inte köpa något livepaket också för 500kr eller vad det nu kostar? Är det bara 70kr så kanske det blir att jag själv skaffar det.

De brukar ha lite bundled då och då. Vanligtvis så innehåller ett startpaket Headset, Ett spel samt 3 eller 12 månaders Live (Kommer inte riktigt ihåg). Så det är helt klart prisvärt. Du kan annars köpa det direkt via Dashboarden på Xboxen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaby
Har du något krigsspel å rekommendera till ps2?..:)

Jag har spelat en del Killzone online, och det är väldigt bra tycker jag. Lite för obalanserat och laggiga servrar för min smak men annars så är det kul.

Socom 2 ska ju också vara en höjdare online, har dock inte testat det. 3:an är också på väg.

Angående det här med gratis, vissa MMORPG kräver ju en månadsavgift, t.ex. FFXI och Everquest, men det räknade ni nog ut själva.

Visa signatur

http://www.fotbollssajten.se - Vårt projekt i gymnasiet