Diablo III kommer, taget från gamingsteve

Permalänk

Vem fan är Gaming Steve ?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Bara dom inte gör ett nytt WoW av det bara....

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Warcraft 3 var inte alls vad jag förväntade mig efter att ha testat warcraft och spelat warcraft 2 en hel del.
Hjältar, små arméer och uppgjorda strategier.

Att i Diablo 2 nu inte kunna klara spelet om man spelar som barbarian och satsat allt på fysisk skada är hemskt och om sånt fortsätter nu så är det riktigt illa.

Vill man spela solo så ska man få spela det. Inte komma nästan till slutet för att inse att ens gubbe är halvt värdelös efter några patchar.

Det är en stämning som Diablo 1 o 2 har som jag nästan kräver av 3:an.
WC1 o 2 hade samma känsla, 3:an var något helt annat.

Jadu, så om du tycker att WC3 var sämre än WC2, så ÄR WC3 sämre per definition? Det är så larvigt att folk säger att "nytt" är lika med "sämre" bara för att få hävda att det var bättre förr. Vet du ens vad franchising innebär förresten?

Och sen så är det också så jävla larvigt att påstå att WoWs grafik ser ut som den gör för att göra spelet "gulligare" eller så att fler människor ska kunna spela det. Grafiken ser ut så för att den är smakfull och passande, inget annat.

Vill ni spela Diablo 2, spela det då. Om dom skulle göra trean exakt likadan som tvåan skulle det få en massa skit för att dom inte förnyat konceptet något. Det är ju bara bra om dom gör om spelet, så blir det inte lika jävla enformigt som tvåan.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jadu, så om du tycker att WC3 var sämre än WC2, så ÄR WC3 sämre per definition? Det är så larvigt att folk säger att "nytt" är lika med "sämre" bara för att få hävda att det var bättre förr. Vet du ens vad franchising innebär förresten?

Och sen så är det också så jävla larvigt att påstå att WoWs grafik ser ut som den gör för att göra spelet "gulligare" eller så att fler människor ska kunna spela det. Grafiken ser ut så för att den är smakfull och passande, inget annat.

Vill ni spela Diablo 2, spela det då. Om dom skulle göra trean exakt likadan som tvåan skulle det få en massa skit för att dom inte förnyat konceptet något. Det är ju bara bra om dom gör om spelet, så blir det inte lika jävla enformigt som tvåan.

"Vill ni spela Diablo 2, spela det då."

För att citera dig själv,, om nu spelet är så "jävla" enformigt så spela du WOW..

jag som många andra vill ha diablo som det alltid varit.. men givetvis med förbättrad grafik, några nya chars, nya skills och nya items..

Visa signatur

Alcohol is the cause of, and solution to every problem in the world

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cartmannen
"Vill ni spela Diablo 2, spela det då."

För att citera dig själv,, om nu spelet är så "jävla" enformigt så spela du WOW..

Jag förstår verkligen inte var du vill komma med det här? Varför ska dom enbart göra ny grafik och kanske nån ny klass? Då blir det en expansion och inte ett nytt spel. Dom KOMMER antagligen göra förändringar i spelet för att det ska passa även dom som inte är hardcorenötare av Diablo 2.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jadu, så om du tycker att WC3 var sämre än WC2, så ÄR WC3 sämre per definition? Det är så larvigt att folk säger att "nytt" är lika med "sämre" bara för att få hävda att det var bättre förr. Vet du ens vad franchising innebär förresten?

Och sen så är det också så jävla larvigt att påstå att WoWs grafik ser ut som den gör för att göra spelet "gulligare" eller så att fler människor ska kunna spela det. Grafiken ser ut så för att den är smakfull och passande, inget annat.

Vill ni spela Diablo 2, spela det då. Om dom skulle göra trean exakt likadan som tvåan skulle det få en massa skit för att dom inte förnyat konceptet något. Det är ju bara bra om dom gör om spelet, så blir det inte lika jävla enformigt som tvåan.

Nytt är inte lika med sämre. Diablo 2 var ett stort hopp från Diablo 1.

Grafiken ser ut som den gör för att det ska gå att köra på även svagare system.
Varför är annars inte de förrenderade filmerna lika ljusa och runda i formerna?

Man kan förnya konceptet men man behöver inte göra World of Diablo för det.
Att förnya bara för att det ska vara nytt och fräscht är onödigt i mina ögon.
Särskilt ifall man går ifrån de tidigare spelen för mycket.

Att lansera ett command and conquer i Halo vy skulle säkert vara intressant men folk skulle bara bli förbannade om det kallades Red Alert 3.
Förstår du vad jag menar?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
bara dom behåller "stilen" som 1an och 2an haft...

håller inte riktigt med. tycker de sak satsa på lite mindre hack n slash, och mer tänkande osv.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
håller inte riktigt med. tycker de sak satsa på lite mindre hack n slash, och mer tänkande osv.

Menar du som att lösa pussel eller vadå?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Att lansera ett command and conquer i Halo vy skulle säkert vara intressant men folk skulle bara bli förbannade om det kallades Red Alert 3.
Förstår du vad jag menar?

Du kan inte jämföra det med skillnaderna mellan WC2 och WC3. WarCraft 1 var ganska mörkt, medans Wc2 och 3 var betydligt ljusare i sin stämning. Om något är det WarCraft 2 som skiljde sig från Wc1 och inte Wc3 från Wc2.

WarCraft 3 tog StarCraft konceptet och byggde på med hjältar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Varför i helvete ska du annars spela online? :/

Hoppas dom lägger till lite fler quests till spelet än tidigare Det var kul ett tag (läs 2år från och till -,-) sen tröttnade man rejält, och nu har jag inte spelat d2 på 4 år typ ;> Nåja, hoppas mest på ett ruggit bra singel player lir, blir det det så är jag nöjd.

Tja, för PvP osv. Och visst får det finnas en möjlighet att springa i party om det nu är det man vill. Men det ska även gå att klara av spelet solo eller på kanske 2 personer. Och sen ska det absolut inte vara som i WoW där man behöver tex en tank, en mage, en bla bla och en bla bla för att klara av vissa grejer. Utan det ska då gå att spela med 1-2 st valfria karaktärer. Och bort med favoriseringen av "magi" som blizzard kör med.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Du kan inte jämföra det med skillnaderna mellan WC2 och WC3. WarCraft 1 var ganska mörkt, medans Wc2 och 3 var betydligt ljusare i sin stämning. Om något är det WarCraft 2 som skiljde sig från Wc1 och inte Wc3 från Wc2.

WarCraft 3 tog StarCraft konceptet och byggde på med hjältar.

Tyckte fortfarande att WC2 var mörkare och mer byggt på strategi, byggande och frihet.
WC3 var mer låst. Det fanns i princip bara ett sätt att göra vissa saker, det rätta sättet.

Fast du har rätt i det att de tog från StarCraft och utökade de hjältefunktionerna som fanns där från början.

De hade kunnat göra WC3 skitbra genom att "skita ner" det lite och ge möjlighet till lite mer högpolygubbar. Sen slopat hjältesystemet lite.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tyckte fortfarande att WC2 var mörkare och mer byggt på strategi, byggande och frihet.
WC3 var mer låst. Det fanns i princip bara ett sätt att göra vissa saker, det rätta sättet.

Fast du har rätt i det att de tog från StarCraft och utökade de hjältefunktionerna som fanns där från början.

De hade kunnat göra WC3 skitbra genom att "skita ner" det lite och ge möjlighet till lite mer högpolygubbar. Sen slopat hjältesystemet lite.

instämmer på en sak. att dom kunde ha "skitat ner" WC3 lite. Blev lite väl gullig 3D :/ bra spel men kändes inte lika seriöst som WC2 ..

WC2 kändes som en jäkligt dyster saga medans WC3 känns som glatt hela tiden :III

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cartmannen

jag som många andra vill ha diablo som det alltid varit.. men givetvis med förbättrad grafik, några nya chars, nya skills och nya items..

Är helt med dig, det enda jag vill ha är ny grafik och lite nya saker, upplösningen kan dom ju fixa också, den är ju pinsam!
Är det typ inte 800x600? Nästan lite kräk reflexer faktiskt när jag tänker på dom enorma pixlarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Är helt med dig, det enda jag vill ha är ny grafik och lite nya saker, upplösningen kan dom ju fixa också, den är ju pinsam!
Är det typ inte 800x600? Nästan lite kräk reflexer faktiskt när jag tänker på dom enorma pixlarna

Den låga upplösningen är väldigt pinsam idagens läge.
Lite som långsamheten i ettan gör det spelet halvt ospelbart.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

äsch, sluta oroa er... Det är ju blizzard som håller i trådarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Den låga upplösningen är väldigt pinsam idagens läge.
Lite som långsamheten i ettan gör det spelet halvt ospelbart.

Skulle på något sätt inte kännas rätt att lira D2 på 1600*1200

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
instämmer på en sak. att dom kunde ha "skitat ner" WC3 lite. Blev lite väl gullig 3D :/ bra spel men kändes inte lika seriöst som WC2 ..

WC2 kändes som en jäkligt dyster saga medans WC3 känns som glatt hela tiden :III

Själv tycker jag WC2 är väldigt ljust jämfört med WC1. DET är ett mörkt spel det. I 2:an var det fina ljusgröna skogar och ängar, precis som i 3:an.

Angående likheterna med SC så var WC2 rätt likt i grafik och spelsätt. WC3 skiljer sig ganska mycket, mycket tack vare (eller ska jag säga på grund av?) hjältarna som det är mycket fokus på hela tiden. Lite tråkigt att en gubbe ska vara så avgörande för striden. Jag gillar mer stora strider. Men det är väl bara att hoppas på SC2.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Bara dom inte gör ett nytt WoW av det bara....

Känner jag blizzard rätt så är det nog risk för det...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jag förstår verkligen inte var du vill komma med det här? Varför ska dom enbart göra ny grafik och kanske nån ny klass? Då blir det en expansion och inte ett nytt spel. Dom KOMMER antagligen göra förändringar i spelet för att det ska passa även dom som inte är hardcorenötare av Diablo 2.

Jag har inte sett många expansioner som innehåller helt nya eller omgjorda klasser med nya skills och som dessutom har uppgraderad grafik?
jag menar inte en ny upplösning

jag menar fräschare grafik för diablo2 må vara ett gudaspel men det har inte den bästa grafiken som världen skådat..

och självklart får de ändra spelet, men konceptet måste i min mening finnas kvar, diablo är och kommer förhoppningsvis förbli ett hack'n'slash med högt tempo och quests som går å klara utan å lägga flera timmar 'a la wow

Visa signatur

Alcohol is the cause of, and solution to every problem in the world

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cartmannen
Jag har inte sett många expansioner som innehåller helt nya eller omgjorda klasser med nya skills och som dessutom har uppgraderad grafik?
jag menar inte en ny upplösning

jag menar fräschare grafik för diablo2 må vara ett gudaspel men det har inte den bästa grafiken som världen skådat..

och självklart får de ändra spelet, men konceptet måste i min mening finnas kvar, diablo är och kommer förhoppningsvis förbli ett hack'n'slash med högt tempo och quests som går å klara utan å lägga flera timmar 'a la wow

Vad han menar är att om de endast gör nån ny klass så är det ingen idé att göra ett nytt spel med ny grafik osv, för i grund och botten är det precis samma spel. Expansionen till Diablo 2 hade 2 nya klasser.

Problemet med Diablo 2 som det är idag tycker jag är att man måste verkligen optimera sin gubbe för att den ska va nått att ha. Satsar man inte ALLA skillpoints på rätt (och samma) saker så blir ens gubbe för dålig för att klara sig. Lite mer möjligheter till variaton hos karaktärerna vore roligt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Äuhm war3 tog INTE sc concept och lade på hjältar. Sc påminner onekligen starkt om war2 men war3 är något i en ny riktining, lite åt hack and slash (färre enheter där många har special abilities) och kanske lite åt TA också (masa påbyggnader). Det inser man snabbt när man spelat båda spelen. Sc och war2 är t.ex. mycket snabbare och större än war3. Man kan hålla på hur länge som helst med den jämförelsen. Hursomhelst kan jag förstå att spelen kan se lika ut när man inte spelat dem mycket men gameplayet skiljer sig faktsikt rätt mycket åt.

Tillbaka till huvudämnet! Lita på blizzard, har svårt att tro att de fuckar upp d3. Kolla bara på sc som tog en evighet att släppa och blev en klockren fullträff.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
Äuhm war3 tog INTE sc concept och lade på hjältar. Sc påminner onekligen starkt om war2 men war3 är något i en ny riktining, lite åt hack and slash (färre enheter där många har special abilities) och kanske lite åt TA också (masa påbyggnader). Det inser man snabbt när man spelat båda spelen. Sc och war2 är t.ex. mycket snabbare och större än war3. Man kan hålla på hur länge som helst med den jämförelsen. Hursomhelst kan jag förstå att spelen kan se lika ut när man inte spelat dem mycket men gameplayet skiljer sig faktsikt rätt mycket åt.

Tillbaka till huvudämnet! Lita på blizzard, har svårt att tro att de fuckar upp d3. Kolla bara på sc som tog en evighet att släppa och blev en klockren fullträff.

Jag tycker inte SC och WC3 skiljer sig särskilt mycket åt. De flesta enheter i StarCraft har någon sorts specialitet, raserna är likadant uppbyggda (för det mesta) och förutom det faktum att det finns hjältar i Wc3 så skulle man nästan kunna konvertera SC över till WC3 direkt.

EDIT: Ja, jag vet att i SC anvädner man större arméer medans man i Wc3 satsar på micromanagement. Men enligt mig är det ingen större skillnad. Höj population cappen i Wc3 till 200 så har du ju det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Känner jag blizzard rätt så är det nog risk för det...

Haha är du seriös?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tyckte fortfarande att WC2 var mörkare och mer byggt på strategi, byggande och frihet.
WC3 var mer låst. Det fanns i princip bara ett sätt att göra vissa saker, det rätta sättet.

Fast du har rätt i det att de tog från StarCraft och utökade de hjältefunktionerna som fanns där från början.

De hade kunnat göra WC3 skitbra genom att "skita ner" det lite och ge möjlighet till lite mer högpolygubbar. Sen slopat hjältesystemet lite.

Hmm jag tycker då att de är mer "frihet" i wc3 än wc2. I wc2 förlorar man på direkten om man inte är snabbare än den andra att bygga, medans man i wc3 kan vinna genom att kunna hjälten bra och få upp den i hög level. Så de finns en större variation på taktiker i wc3 än wc3 .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Känner jag blizzard rätt så är det nog risk för det...

Känner jag Blizzard är det risk för att det kan, INTE MÅSTE, bli väldigt bra!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Menar du som att lösa pussel eller vadå?

japp.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Lite mer möjligheter till variaton hos karaktärerna vore roligt.

Har du spelat ett "äkta" MMO i stil med WoW, L2 eller liknande. Det finns tonvis med olika builds i Diablo2 medans du i WoW är begränsad till ett fåtal möjligheter per klass som dessutom skiljer sig väldigt lite ifrån varandra.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Bara de inte förstör konceptet ifrån Diablo 1 & 2, skulle gråta blod om de förstörde världens bästa spel.

Och med världens bästa spel menar du.. Diablo? Haha, fy fan sämre handling får man leta efter, och vad är det roliga i ett meningslöst hack and slash-spel?

Visst, det första spelet var väl okej... ibland.

Nej tacka vet jag Baldur's Gate.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Varför är Gamingsteve så trovärdig när det gäller detta? Hade han verkligen vänner på Blizzard som berättar saker för honom (vilket jag tvivlar på med tanke på att han driver en spelsite) så lär han ju inte ha det längre.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]