Konvertera .dem till tex. AVI

Permalänk

Konvertera .dem till tex. AVI

Undrar om de finns något program till att konvertera .dem filerna som man får när man recar direkt i konsolen på CS 1.6....lite störande att inte kunna klippa i dem utan att använda det där äckliga fraps...någon som vet om det finns???

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Medlem

du måste skriva ut demo filen till bmp bilder å sedan klippa ihop dem till en film.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
du måste skriva ut demo filen till bmp bilder å sedan klippa ihop dem till en film.

----------
Hur då låter krångligt...finns det ingen konverterare???

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
----------
Hur då låter krångligt...finns det ingen konverterare???

Nej.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

Saxxat från CS 1.6 FAQ:

"Q: Hur spelar jag in ett demo i CS, och sedan spelar upp det?
A: Skriv record namn i consolen medans du spelar (där namn är vad du vill att demon skall heta), då kommer den skapas i /halflife/cstrike/namn.dem, för att stopa en inspelning skriv bara stop i consolen. Du spelar upp den med kommandot playdemo namn hastighet (hastighet är farten du vill spela upp demon med, 1 är 100%, 0.5 är 50% och 2 är 200% om du inte skriver nått så kommer det vara 100%). Om du vill stoppa demon från att spela upp skriver du stopdemo.

Q: Hur gör jag sedan min demo till en film som kan spelas i Windows™, en .avi eller rent av .mpg kanske.
A: Du spelar upp ditt demo med ovanstående kommando, och sedan skriver du startmovie namn FPS (FPS är hur många bilder som kommer skrivas till din HL mapp, och så många bilder som din film bör kompileras med sedan för att få normal hastighet, jag använder alltid 30). För att stänga av inspelningen så skriver du endmovie, då slutar HL att skriva bilder till din HL mapp. Sedan skall du bygga en film av alla alla bilderna som nu har kommit i din HL mapp, då öppnar du bara ett program som kan göra ett sett bilder till en film, ett bra program är Video Mach, mycket enkelt att förstå med. För att sedan redigera filmen bör Adobe Premiere eller Pinacle Studio användas, eller dylikt. Att göra en film med HL tar ganska mycket utrymme, så spela inte av demon i hög upplösning, om du ändå skall skala ner den till 640 för att lägga på nätet, om du skulle spela in en film av ett demo som är 1 minut, du spelar in i 1600*1200 så kommer varje bild ta ~7.32MB om den då skall skriva 30 sådana bilder i sekunden, och du skall göra en film på en minut så kommer bara bilderna ta ~13GB Lite dumt om man inte har bra med disk (självklart så använder man divX, mpeg eller någon annan codec och pressar filmen innan man släpper den och då lämpligast mp3 ljud med).

Video Mach <- Ett sådant här program är väsentligt.
Adobe Premiere <- Bra redigerings program, kostar bra med.
Virtuall Dub <- Praktiskt att ha till hands, fast inte nödvändigt.
DivX <- DivX codec, har många redan.

Möjligt bättre instruktioner finns bland annat på: http://vvv.fatmilk.nu/csdemo/ fast jag tvivlar på det Finns även på http://www.counter-strike.nu."

Läs o lär

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Men varför är folk så pantade? Hört talas om FRAPS som släpptes för en massa år sedan..

Fattar inte varför folk FORTFARANDE ska föreslå "startmovie" och det andra skitprogrammet som man ska fnula med i 50 år för att få en kort sekvens?

Det är ju som att föreslå telegrafen när man ska kontakta en annan person.. Använd MOBILTELEFON, i det här fallet FRAPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Men varför är folk så pantade? Hört talas om FRAPS som släpptes för en massa år sedan..

Hört talas om att läsa det du kommenterar? Han skriver ju att han inte vill ha med FRAPS att göra.

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte hört talas om, jag lyssnar inte på bakåtsträvare.
Varför göra det så svårt som möjligt för sig? Bara kommunister gör sådant

Ironi FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Men varför är folk så pantade? Hört talas om FRAPS som släpptes för en massa år sedan..

Fattar inte varför folk FORTFARANDE ska föreslå "startmovie" och det andra skitprogrammet som man ska fnula med i 50 år för att få en kort sekvens?

Det är ju som att föreslå telegrafen när man ska kontakta en annan person.. Använd MOBILTELEFON, i det här fallet FRAPS

Snarare som att föreslå en digitalkamera i jämförelse med kameramobil. FRAPS kan aldrig mäta sig med startmovie 90.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Men varför är folk så pantade? Hört talas om FRAPS som släpptes för en massa år sedan..

Fattar inte varför folk FORTFARANDE ska föreslå "startmovie" och det andra skitprogrammet som man ska fnula med i 50 år för att få en kort sekvens?

Det är ju som att föreslå telegrafen när man ska kontakta en annan person.. Använd MOBILTELEFON, i det här fallet FRAPS

Har man inte en tillräckligt kraftfull dator så kanske man får låg FPS på filmen när man använder fraps. Och när man gör om demot till bilder, så kan man klippa samtidigt man gör filmen och sätta in egna bilder t.ex.
Och det är inte alla som har fullversion av Fraps, så 30 sec max.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

FARPPASRPRP

Permalänk
Medlem

Man använder startmovie om man vill ha bättre kvalité

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk

Fraps är ett skit program med dålig grafik och äckliga logos...startmovie är mkt snyggare....roligare att göra filmer med....

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
Fraps är ett skit program med dålig grafik och äckliga logos...startmovie är mkt snyggare....roligare att göra filmer med....

En till som dömmer programmet efter demoverisionen?

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
En till som dömmer programmet efter demoverisionen?

Försök att spela in i 90fps i fraps.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta en aning ovetande;
Att skriva 90 FPS i bilder, dvs. 90 bilder/sekund är väll tämligen onödigt när en film endast behöver vara på 25 resp. 30 bilder/sekund?
Eller missar jag en viktig bit i det hela?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Med risk för att låta en aning ovetande;
Att skriva 90 FPS i bilder, dvs. 90 bilder/sekund är väll tämligen onödigt när en film endast behöver vara på 25 resp. 30 bilder/sekund?
Eller missar jag en viktig bit i det hela?

Kidsen gillar slowmotion.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Med risk för att låta en aning ovetande;
Att skriva 90 FPS i bilder, dvs. 90 bilder/sekund är väll tämligen onödigt när en film endast behöver vara på 25 resp. 30 bilder/sekund?
Eller missar jag en viktig bit i det hela?

Nej du har fullkomligt rätt, är bara det att cs fjantarna här tror att bara för att man måste lira cs med 100 FPS så måste filmerna också ligga på 100 FPS.

Har spelat in ett antal filmer med FRAPS som legat runt 20-40 i FPS flyter nästan bättre då än i själva spelet.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

och vad heller inte förstår är att även om dom spelar in via cs så sparar dom heller inte i 100bilder per sekund utan i 25-30 bilder per sekund, annars tar det helt enkelt för stor plats och det är onödigt med för den delen med.

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
En till som dömmer programmet efter demoverisionen?

Vad är det för skillnad igentligen mellan riktiga fraps man köper och demoversionen??? Inte blir det väl snyggare???
Har sett en massa klipp gjorda i fraps o inte är det nåt jag skulle lägga ner energi på att göra en film med...särskilt om man ska köra i slowmotion då och då...

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Nej du har fullkomligt rätt, är bara det att cs fjantarna här tror att bara för att man måste lira cs med 100 FPS så måste filmerna också ligga på 100 FPS.

Har spelat in ett antal filmer med FRAPS som legat runt 20-40 i FPS flyter nästan bättre då än i själva spelet.

Eller också flyter det bättre i 90 fps, okej?

Jämför själv, du måste öka klippets hastighet x3 i vegas dock.

Permalänk
Medlem

carls har rätt. i >CS< filmer så är 30 och 90 fps stor skillnad och kom inte och säg att det inte är så får då har ni grovt fel.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Bloodstain: Om du köper fraps så kan du spela in fullstorlek, alltså med demo versionen spelar det inte in filmen i den upplösning som du har i spelet, därför som det inte blir så snyggt. Sedan så blir det inga logos med fullversionen. Fraps är nog det bästa programmet som jag någonsin har belatat för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
Vad är det för skillnad igentligen mellan riktiga fraps man köper och demoversionen??? Inte blir det väl snyggare???
Har sett en massa klipp gjorda i fraps o inte är det nåt jag skulle lägga ner energi på att göra en film med...särskilt om man ska köra i slowmotion då och då...

Fraps försämrar inte kvaliten 1% i huvud taget, den läser av video huvudet och skriver av EXAKT som den är, det är INGEN komprimering i huvud taget, så jag har faktist inte en BLEKASTE aning om vad du bablar om med dålig kvalite?

Du kanske trycktei n 'halv skärm' dock, men det betyder att den bara läser varrannan pixel, och tja du kan lista ut skälv hur det hamnar.

Ett annat problem som kanske du har märkt och klagar på är att det kanske blir för mörkt, dock kommer detta hända med så got som allt rec program om de nu inte ökar gaman av sig själv som dock försämrar kvaliten, finns ett väldigt enkelt knep att gå runt det dock, öka gamman själv i spelet.

Sen tanka denna: http://files.filefront.com/RBInnadrilavi/;4700474;;/fileinfo....

Så kan du se vad man KAN åstakomma med FRAPS, sen vist lite fps drops men det beror mest på att jag inte enns hade 25FPS i spelet Vare sig jag spelade in eller inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Äsch, tänkte ladda ner Mugimugi's film, men så står det
"Username's beginning with M-S will have their files offline for routine maintenance."

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Gah de har fortfarande INTE fixat det problemet.......... störande i alla fall

du kan tanka den direkt från mig:

http://lineage2.mugimugi.org/movies/down.php?FILE=RBInnadril....
Tryck bara på adressen, spara inte som, får du refererer error så handlar det om din brandvägg som blockar det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Sen tanka denna: http://files.filefront.com/RBInnadrilavi/;4700474;;/fileinfo....

Kunde inte tanka ner den för det står att jag behöver en nyckel. Nån som kan länka så jag kan ladda ner det fraps ni tycker är bra...??:)

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
Kunde inte tanka ner den för det står att jag behöver en nyckel. Nån som kan länka så jag kan ladda ner det fraps ni tycker är bra...??:)

http://www.fraps.com/buy.php <-

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Jag har ännu inte riktigt förstått vad som stör dig så mycket med Fraps, du ser ett nummer vid nån av kanterna och inget annat, på vilket sätt är det störande.

Dålig grafik, blir väll då rakt inte fulare bara för att du spelar in några klipp med ett program.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.