Permalänk
Medlem

Webhallen sämst?

Är Webhallen slöaste affären på nätet?

Jag och en polare bestälde lite prylar därifrån...

9.1 Beställningen skickades. De flesta sakerna hade de i lager och nåt var som beställningsvara. Enligt Webhallen borde beställningsvaror komma till de 2-5 dagar efter beställningen.

17.1 Paketet skickades. Fick aldrig något kolli-id.

23.1 Mailade och frågade var paketet höll hus. De sa att det måste ha gått en vecka innan de kan svara på den frågan.

24.1 Ringde och frågade var paketet höll hus. De sa att de skickat det till fel person, fick inget kolli-id nu ännu heller.

6.2 Fortfarande inget paket...

Är inte så man kan annat än förundras över hur de lyckas... Det som jag upplever som mest störande är att de vägrar ge oss kolli-id! Man har ingen som helst koll på vad som sker med paketet om de ens har skickat det... Om man lyckas skicka ett paket till fel person så tycker man att det vore dags att se över sina rutiner...

Permalänk
Medlem

Alla paket tilldelas inte ett kolli#.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

beställ inte beställningsvaror om ni vill ha snabb leverans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth

"Snabb leverans"? Det handlar ändå om en månad.....skulle snarare säga till försäljare: "skriv inte en ca tid på inkommande varor när ni inte har en aning"

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

I detta fall spelade det ingen roll. Det tog strax över en vecka för de att skicka paketet, ungefär vad vi hade räknat med. Att själva leveransen från A till B skulle ta tre veckor (and counting) var då nåt vi absolut inte hade räknat med!

Permalänk
Medlem

Lite sega (ganska) är de... Det håller jag med om.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Wavemaster (Silver). || CPU: P4 S775 3.4 GHz. || RAM: 2 st. Kingston 1 Gb PC2-4200 CL4 DDR2 RAM. || GFX: HIS X600 Pro 256 Mb. || MB: Asus P5AD2 Premium. || HDD: Western Digital 74GB SATA Raptor, Maxtor 7B300S0 SATA 300 Gb, Maxtor 6L300S0 SATA 300 Gb. || PSU: ThermalTake PurePower 680W. || Extra: Cooler Master Musketeer (Silver), Cooler Master CoolDrive 5 (Silver).

Permalänk
Medlem

Hoppas för din skull att varorna är hela när du väl får dom för reklamationsärenden hos webhallen verkar inte vara någon höjdare.. efter att ha köpt ett trasigt moderkort i december så har jag mailat ett flertal ggr = inget svar, varit inne i butiken = fick svaret att de jobbade med kortet just nu, ringt några dagar efteråt = då såg han ingenting om ärendet utan jag fick maila.. jaaa, maila som verkar funka så bra.. INTE!

Såå ingen information när jag lämnade in kortet, ingen information från varken mail, tfn, eller på plats samt en stor fet lögn är vad jag fått hittils..

Det var sista gången jag köpte någon kritisk komponent från webhallen kan jag säga..

Visa signatur

AMD X2 4400+, Asus A8N32-SLI, Corsair TwinX2048-3500LLPRO, XFX 7800GTX, Seasonic S12-600W, P180

Permalänk
Sötast

Jag har aldrig haft problem däremot, och brukar få dom dagen jag väntar mig, eller en innan.

La min fjärde beställning hos webhallen igår.

Permalänk

Förr hade jag inga problem men efter att pixmania tog över så gick det åt helsike.
Jag undviker att beställa därifrån nuförtiden.

Deras rutiner och kontroller är rätt kassa.

Visst de löste ett problem jag hade med en tom låda (komponenten hade troligen fallit ut men de verkade inte glada över det... 30 spänn plus frakten är egentligen inget att klaga på men jag tyckte det var en princip sak.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

För att faktiskt ge lite positiv kritik
Näre gäller releaser av spel och dy är dem duktiga

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

D.v.s. om det inte är på Komplett.se som du handlar på. Tar bara högst 3 dagar. Fick mitt moderkort, 1gb ram, mus, graffekort på bara 2 dagar.

Permalänk

Har beställt i forntid och nutid av Webhallen och det har alltid funkat perfekt!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Fast det tar "evig" tid för sakerna att komma.
D.v.s när den är slut i lager men finns hos leverantör.

Beställt därifrån två ggr tror jag och det har tagit nästan en månad varje gång.

Just nu är jag bara uppe i 19 dagar... Och det är en musmatta som inte finns i lager, men den har hela tiden funnits hos leverantören.

Edit: Jag betalade i förskott dessutom.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Wavemaster (Silver). || CPU: P4 S775 3.4 GHz. || RAM: 2 st. Kingston 1 Gb PC2-4200 CL4 DDR2 RAM. || GFX: HIS X600 Pro 256 Mb. || MB: Asus P5AD2 Premium. || HDD: Western Digital 74GB SATA Raptor, Maxtor 7B300S0 SATA 300 Gb, Maxtor 6L300S0 SATA 300 Gb. || PSU: ThermalTake PurePower 680W. || Extra: Cooler Master Musketeer (Silver), Cooler Master CoolDrive 5 (Silver).

Permalänk

Känner igen detta, jag beställde en DVD-brännare som fanns i lager, och jag ville han den snabbt hem, så då beställde jag igenom företaget (man ska ha den samma dag) och fick pröjsa x antal kr extra för det, men så gick det 3 dagar innan jag fick paketet. så det vart aldrig mer Webhallen

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Känner igen detta, jag beställde en DVD-brännare som fanns i lager, och jag ville han den snabbt hem, så då beställde jag igenom företaget (man ska ha den samma dag) och fick pröjsa x antal kr extra för det, men så gick det 3 dagar innan jag fick paketet. så det vart aldrig mer Webhallen

För att få varan samma dag så krävs väl någon form av expressbud? Låter galet.
När jag beställer i mitt företag så har jag tur om varan kommer till dörren dagen efter.

Posten kan dock tycka att adressen inte är något företag och då tar det ca 3 dagar. Inte webhallens fel.
Dag 1. Webhallen skickar.
Dag 2. Posten tycker att det inte är en företagsadress och skickar AVI istället.
Dag 3. Avin kommer och du får hämta ut paketet själv.

Det står även om du söker ditt kolli. Brukar stå något i stil med att paktetet inte har kunnat levereras och att de arbetar med det inträffade. Det går dock aldrig att få varan samma dag om det inte handlar om någon form av expressbud och det är inte billigt.

Permalänk

WEBHALLEN:

3 feb: hämtar man betalning från Visa/konto direkt vid order - trots att varan i n t e fanns i lager

8 feb: svarar man inte på epost med leveransförfrågan
9 feb: svarar man inte på påminnelse om ovanstående epost med leveransförfrågan

Slöhet eller dålig organisation ?

Tillägg/ändring:
9 feb (senare) meddelar man att leveransbesked inte kan erhållas från leverantören. Jag avbeställer och får någon halvtimma senare bekräftelse med löfte om återbetalning inom en vecka.
OK, det är sådant som kan hända - men..... att plocka pengar från en kund utan att vet om man kan leverera är väl i alla fall väl salt !?

Permalänk
Medlem

Tar bara "evig" tid... Räkna med en till stunds väntan

Visa signatur

Permalänk

Har beställt X antal gånger hos Webhallen och det har funkat fint, strulade bara en gång. Då de plockade fel spel (i samma serie dock) på en beställning...
Ringde till dom, fick en adress som jag skickade det fellevererade spelet. Tog två dagar och jag fick tillbaks rätt spel.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

jag fick ett psel jag beställde efter 3 dar

Permalänk
Medlem

Bara en liten OFFTOPIC grej. Var på deras jippo ikväll och måste säga att jag blev minsann imponerad. Gratis mat, bra underhållning, lotteri med priser typ varanann halvtimme (vann själv nyckelband, samsung-hårddisk och ett grafikkort). Mer sådant, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRONTE
Bara en liten OFFTOPIC grej. Var på deras jippo ikväll och måste säga att jag blev minsann imponerad. Gratis mat, bra underhållning, lotteri med priser typ varanann halvtimme (vann själv nyckelband, samsung-hårddisk och ett grafikkort). Mer sådant, tack!

Att deras service numera är skit kompenseras väl inte av ett jippo där kanske 1/100000-del av deras kunder kan gå på?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
WEBHALLEN:

3 feb: hämtar man betalning från Visa/konto direkt vid order - trots att varan i n t e fanns i lager

8 feb: svarar man inte på epost med leveransförfrågan
9 feb: svarar man inte på påminnelse om ovanstående epost med leveransförfrågan

Slöhet eller dålig organisation ?

Tillägg/ändring:
9 feb (senare) meddelar man att leveransbesked inte kan erhållas från leverantören. Jag avbeställer och får någon halvtimma senare bekräftelse med löfte om återbetalning inom en vecka.
OK, det är sådant som kan hända - men..... att plocka pengar från en kund utan att vet om man kan leverera är väl i alla fall väl salt !?

ofta vid kortbetalning dras pengarna direkt, alternativt att de reserveras... står ganska uttryckligt i butikernas köpinfo hur de sköter sina ärenden... läs på nästa gång innan du handlar , så slipper du bli besviken och arg för sådana saker...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget från webhallen, de svarar inte ens på mail nå mera... Jaha, får väl dammsuga då istället...

Permalänk

Men kom ihåg att postorderdelen nu har flyttats till Sumpan, så det hjälper inte mycket att gå in och klaga i butiken på Sveavägen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
ofta vid kortbetalning dras pengarna direkt, alternativt att de reserveras... står ganska uttryckligt i butikernas köpinfo hur de sköter sina ärenden... läs på nästa gång innan du handlar , så slipper du bli besviken och arg för sådana saker...

Det är löjligt att försöka sig på att försvara 'direktdragningen' av köpsumma (om det står i köpinfo eller ej hör inte hit). Det är en ganska enkel operation, att styra debiteringen över en lagerkontroll. Att man har rätt att reservera pengarna vid köp av beställningsvaror är självklart; rör det sig om tillfälligt torrlagt lager däremot inte. En egen, ganska färsk, erfarenhet visar att att andra företag gör så.

Ilska eller besvikenhet har det inte handlat om - snarare irritation. Webhallen har avslutat affären med hedern i behåll. No hard feelings, wse !
Case closed!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Det är löjligt att försöka sig på att försvara 'direktdragningen' av köpsumma (om det står i köpinfo eller ej hör inte hit). Det är en ganska enkel operation, att styra debiteringen över en lagerkontroll. Att man har rätt att reservera pengarna vid köp av beställningsvaror är självklart; rör det sig om tillfälligt torrlagt lager däremot inte. En egen, ganska färsk, erfarenhet visar att att andra företag gör så.

Ilska eller besvikenhet har det inte handlat om - snarare irritation. Webhallen har avslutat affären med hedern i behåll. No hard feelings, wse !

Men du är medveten om att detta kan bero på hur och vad det är som styr debiteringen, exempelvis via bankväxlar och dylikt. Jaja sjyst att det löste sig iaf...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Machman
Fortfarande inget från webhallen, de svarar inte ens på mail nå mera... Jaha, får väl dammsuga då istället...

Varför ringer du inte istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akoa
Varför ringer du inte istället?

Egentligen borde det vara en självklarhet att man svarar oavsett vilken av de erbjudna kontaktuppgifterna man använder sig av när man kontaktar företaget. Om man inte svarar på mail, varför då erbjuda möjlighet att skicka mail till dem?

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Egentligen borde det vara en självklarhet att man svarar oavsett vilken av de erbjudna kontaktuppgifterna man använder sig av när man kontaktar företaget. Om man inte svarar på mail, varför då erbjuda möjlighet att skicka mail till dem?

Självklart, men om jag skulle mailat och inte fått svar på flera dagar så känns det väl lättare att ringa?

Permalänk
Medlem

Beställde lite smågrejer från Webhallen i Onsdags.
På torsdagen låg en kartong med prylarna i brevlådan.
Snabba som vanligt.