Filmproblem med WinXp Media Center Editon 2005

Permalänk

Filmproblem med WinXp Media Center Editon 2005

Fick media center edition med vårn nya dator men just media center mecket funkar inte, datorn funkar för övrigt bra!

Har problem med att spela upp både DVD filmer och filmklipp.
"Avkodningsproblem" när man försöker spela upp dvd och datorn hänger sig när man ska spela småklipp och även musik.

Kan man välja vilket prgram som filmklipp ska spelas upp med??

Tacksam för svar
/Lindgren

Visa signatur

Abit KN8 Ultra | AMD Athlon64 3700+@2.2 Ghz | 1024 MB Twinmos | ATI Radeon X800GT 256 MB |

Permalänk
Medlem

testa att installera ffdshow och xvid stöd

http://forum.divxsweden.net/files/

//eXa

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk

Re: Filmproblem med WinXp Media Center Editon 2005

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FindusVBG
Fick media center edition med vårn nya dator men just media center mecket funkar inte, datorn funkar för övrigt bra!

Har problem med att spela upp både DVD filmer och filmklipp.
"Avkodningsproblem" när man försöker spela upp dvd och datorn hänger sig när man ska spela småklipp och även musik.

Kan man välja vilket prgram som filmklipp ska spelas upp med??

Tacksam för svar
/Lindgren

Jag skulle prova att plocka hem ffdshow samt lägga in ett program för uppspelning av dvd typ: PowerDvd då wmce inte har någon inbyggd dvd-avkodare.

Visa signatur

everyone has the right to be stupid. some just abuse the privilege

Permalänk
Medlem

Re: Re: Filmproblem med WinXp Media Center Editon 2005

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduper
Jag skulle prova att plocka hem ffdshow samt lägga in ett program för uppspelning av dvd typ: PowerDvd då wmce inte har någon inbyggd dvd-avkodare.

jag kör power dvd och får det inte att funka.. iofs e det verre 4.0 av power dvd.. spelar det någon roll? E det bara att instalera så ska det funka sen eller behöver m göra nått er?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive