Permalänk
Medlem

Crystalbrite -skötselråd?

Hej, har en Acer 3503 med den blanka typen av skärm som Acer har valt att kalla crystalbrite, men som alla tillverkare har sina olika namn på...

Min fråga är: Hur ska jag rengöra den utan att repa ytan? Står ingenting i manualen. Antar att det är rätt många på detta forum som har blanka skärmar på sina laptops, så ut med språket bara!

Kan ju tillägga att det inte bara är avdammning som behöver utföras, snarare avlägsning av mindre smuts/fettfläckar.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en trasa speciellt ämnad för rengöring av skärmar och linser. Den är i mikrofiber och kan användas både torr eller våt. Köptes på Ica Maxa för ganska lite pengar. Dock har jag ingen Crystalbriteskärm, men det borde inte spela någon roll.

Edit: "Skona Mikrofiberduk" heter den och är ljusblå.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör gamla sjärmdödaren toapapper & vatten xD

lite repor här och har dock skapats

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

jag har en acer med crystalbrite teknologi. jag köpte någon speciell våtservett stuk för att rena just LCD displayer. Funkar hur jävla super bra som helst. inga repor och den gör skärmen helt clean och tar bort fingeravtryck/damm osv. funkar även bra på andra saker så som laptop locket eller allmänt för att ta bort smuts/damm. Det är i stort sett en våtservett känns som det ialla fall köpt i tyskland 25 pack.

Visa signatur

I AM SO SMART I AM SO SMART I AM SO SMART S-M-R-T I AM SO SMART :)

Permalänk

ClearBrite heter min blanka HP-skärm och jag sveper över den, och tangentbordet, ett par gånger per vecka med en färggrann, synnerligen mjuk, dammvippa. (Ni förstår kanske vilken typ jag menar.) Mycket effektivt och skonsamt.
Någon gång i månaden torkar jag sedan av med en vattenfuktad glasögonputsduk och eftertorkar med en torr s.k. mirakelduk.

Permalänk
Medlem

Glasögonputs och glasögontrasan funkar rätt bra till min CrystalBrite :P. Vet inte om det är att rekommendera men inga repor än så länge ;).

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk
Medlem

Hittade denna som kanske kan fungera: Monster iClean Family Size Screen Cleaner.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Den är nog värd sin peng.

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.