Anmäl dig till Roborock Challenge!

WoW wow och wow osså lite WOW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag håller med om fler moderatorer i trådarna
Däremot är det skitbra att ni (moderatorer) är ganska grymma och hänsynslösa. Hellre en låst tråd för mycket än en låst tråd för lite ttycker jag. NEJ, jag är inte ironisk. Att det modereras så hårt på swec är en av anledningarna till att jag stannar kvar.

Helt rätt, men att låsa Officiella WoW-tråden har inget att göra med stränghet. Om de bara låter det köras på med en vissa kontroll funkar det som det ska. Eller ännu bättre, gör ett underforum för MMO:n.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag ser aldrig moderatorer som skriver i trådar för att diskutera, utan enbart säger *tråd låst*, eller om man har tur "Du ska vara glad att jag är på gott humör, annars hade du fått en avstängning *trådlåst* *25 000 st SweCare varnade*"
Man, i alla fall jag, får bilden av er att ni är sura, gamla gubbar som man stöter på under en bussfärd, därför jag tycker jag dessutom att din avatar är passande
Hur som helst, ta inte detta för hårt (dvs inte varna mig eller ipbanna mig ^^), men det hade varit kul att se lite moderatorer som diskuterade i trådarna som vanliga forumsmedlemmar, som på Nordichardware.se Blir helt överraskad när jag är och läser där inne; "Vaa? En moderator har skrivit i tråden! Är den inte en sur och vrång, och älskar att visa sin enormt överlägsna makt den har angående forumet? Lever han liksom en vanlig dödlig?"
Jag vill se fler moderatorer som diskuterar i trådarna ^^

Du fårväl PM:a, maila, ringa eller skicka starta ett upprop då? Vad bryr jag mig? JAG är ju i tråden och diskuterar med er nu.
Gratulerar att du skapat dig en bild av oss... Och vad din avatar har och göra med det har jag ingen aning om.
lol... överlägsna makt, ja du om sweclockers är allt för dig här i livet och en avstängning för dig skulle innebära döden så skulle vi kanske ha makt, men snälla, håll nere med värderingarna ok?

Tillbaks till topic.
Ok WoW-tråden låst av Castor. Numera öppnad igen av mig, håll er till topic där, ingen chatt osv.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Allt är ju bra som det är! Sedan finns det ju folk som låtsas bli upprörda över att det finns massa WoW-trådar, bara för att få uppmärksamhet, eller för att de inte har något bättre att göra. Stör man sig så mycket på att det startas massa WoW-trådar så har man ju problem som inte kan lösas genom att starta en ny tråd, utan kanske med hjälp av en psykolog, eller ett hagelgevär. Det måste vara väldigt svårt att låta bli att läsa alla WoW-trådar. Och det måste vara ännu svårare att behöva byta till sida 2 för att hitta sin egen tråd, bara för att det finns så många WoW-trådar på sida 1. NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det låter betydligt jobbigare att behöva söka igenom halva forumet för att hitta svaret på sin fråga. När man helt enkelt kan starta en ny WoW-tråd!

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Hedersmedlem

Ett subforum under spel för endast wow? - Varför inte. Kan knappast skada

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejhej
Det låter betydligt jobbigare att behöva söka igenom halva forumet för att hitta svaret på sin fråga. När man helt enkelt kan starta en ny WoW-tråd!

Jag vet inte om du bara var sarkastisk, men om du ser på det på det sättet så är det en, i mitt tycke, väldigt tråkig attityd.

Just det där att "det är enklare att fråga igen istället för att söka" är ju tyvärr vanligt, men det är också det som troligtvis skapar störst irritation av allt och det sänker ju den allmänna nivån något oerhört.

Självklart kommer det alltid förekomma att samma fråga återkommer, men att ha det som utgångspunkt, att inte bry sig om att ens försöka hitta svaret innan man frågar på nytt, tyder ju på avsaknad av respekt för sin omgivning. (Sweclockers forum är inte "Via direkt" )

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Spel delen på Sweclockers är egentligen inte nödvändig. det är ett hårdvaru-forum. dom lade bara till spel + andra mjukvaru-delarna för att det kunde vara trevligt/bra att kunna diskutera sub-kategoreier till datorerna.

Varför är det så svårt att hålla sig till en tråd? "det blir så många sidor, och jobbigt att söka" stakas jävlar som har lättja nog att inte kunna bläddra lite.

en annan sak är att det kommer bli samma sak on Diablo3 släpps. Spel åldras och försvinner, dom förtjänar inte en extra del bara för sig på detta forum.

EDIT: tog bort en del

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Spel delen på Sweclockers är egentligen inte nödvändig. det är ett hårdvaru-forum. dom lade bara till spel + andra mjukvaru-delarna för att det kunde vara trevligt/bra att kunna diskutera sub-kategoreier till datorerna.

Varför är det så svårt att hålla sig till en tråd? "det blir så många sidor, och jobbigt att söka" stakas jävlar som har lättja nog att inte kunna bläddra lite.

en annan sak är att det kommer bli samma sak on Diablo3 släpps. Spel åldras och försvinner, dom förtjänar inte en extra del bara för sig på detta forum.

EDIT: tog bort en del

Något som skulle kunna vara bra vore iofs om sökfunktionen kunde visa vilka sidor i en tråd som sökordet finns på... Det är iofs något jag kan tänka mig att det är lite problematiskt ur prestandahänseende, men det vore väldigt trevligt om det gick att lösa.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi

Och är det så trevligt längre? Det sägs inte så mycket vettigt under spel-delen som inte sägs på fragzone.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Självklart får moderatorerna "göra vad de vill", men glömmer du inte att sweclockers finns vid liv av en enda anledning? Användarna.
En ignorant stab av moderater/beslutsfattare på forum.sweclockers.com som inte tar användarnas åsikter i beaktning kommer att förlora användare, som ägare av sidan och moderator skulle jag inte finna det här önskvärt, av flera anledningar.

Jag glömde bort hur mycket pengar användarna drar in till redaktionens kostnader. Förlåt. Visst kanske redaktionen skulle få mindre recensionex. och lite mindre annonsintäkter om användarna flydde. Men vill man ha en hårdvarusite fylld av folk som bara vill prata WoW och BF2 eller nått annat spel? När hårdvarufrågorna mer och mer börjar handla om "Är den här bra att spela BF2 med?" så skulle jag också ta mig en tankeställare. Jag själv skulle hellre satsa på en site där jag vet att jag har en bra målgrupp än en sida som besöks av en väldigt diffus grupp människor. Du glömmer också att trafiken är det som kostar mest i ett sådant här projekt. En minskning i trafik pga mindre WoW kanske till o med skulle ge större vinst.

I mitt förra jobb var det ofta folk som tyckte att jag skulle ge dom allt gratis för det är ju ändå så bra att dom är där. Det skulle aldrig gå utan dem. Svaret är att det skulle aldrig gå utan betalande kunder, något dessa personer inte var. Problemet är att staten betalar inte för allt i det här landet, även om man kan tro det med de skatter som finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
för att vi t.ex ska slippa detta tjaffset som pågår just nu?

Vi kommer slippa ännu mera tjafs genom att stänga hela spel-delen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

du är inte lite negativ du, bacon.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Korsordsguru

Bra att wow-tråden är öppnad igen, hoppas wow-folket håller sig till den om de vill snacka wow nu. Hyffsat störande ibland när wow-intresset helt plötsligt peakar under några dagar då och då och varannan tråd handlar om wow.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Bra att wow-tråden är öppnad igen, hoppas wow-folket håller sig till den om de vill snacka wow nu. Hyffsat störande ibland när wow-intresset helt plötsligt peakar under några dagar då och då och varannan tråd handlar om wow.

ja om man vill ha svar på en fråga har man bara 720 sidor att leta igenom! går på en halv kvart.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
du är inte lite negativ du, bacon.

Negativ kanske, men han hade en rätt bra poäng...

Visa signatur

Permalänk

Hällre wow trådar än CS trådar

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Något som skulle kunna vara bra vore iofs om sökfunktionen kunde visa vilka sidor i en tråd som sökordet finns på... Det är iofs något jag kan tänka mig att det är lite problematiskt ur prestandahänseende, men det vore väldigt trevligt om det gick att lösa.

Kryssa i "Visa resultat som inlägg" så får du upp inlägg istället för trådar som svar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Negativ kanske, men han hade en rätt bra poäng...

jo det kan man la hålla med om.. men allt är inte svart eller vitt.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kryssa i "Visa resultat som inlägg" så får du upp inlägg istället för trådar som svar.

Jo, visserligen. Dock är det relativt vanligt att inlägg blir mer eller mindre meningslösa när de tas ur sitt sammanhang.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo, visserligen. Dock är det relativt vanligt att inlägg blir mer eller mindre meningslösa när de tas ur sitt sammanhang.

Men när man söker med svar som trådar får man inte bara en länk till tråden utan också en till inlägget och där lär det vara lätt att hitta sammanhang.

Permalänk
Medlem

Var samma tjat med cs som med wow... Säger till er som spelar WOW samma sak som alla sa till cs spelare, finns andra forum bara för wow.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |