Half-Life 2: Episoder 1 osv

Permalänk
Medlem

Half-Life 2: Episoder 1 osv

Kommer dessa Episoder kunnas köpas i affär eller kom man bli tvungen att skaffa visa kort och köpa igenom steam?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

vilka episoder? Menar du Sin episodes?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Fd. Aftermath, numera Episode one kommer både att gå att köpa i butik och via Steam. Du kan tex förboka det på Webhallen.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Fd. Aftermath, numera Episode one kommer både att gå att köpa i butik och via Steam. Du kan tex förboka det på Webhallen.

Aftermath första Episoden måste väl kunna köpas i affär eftersom det vart planerat sålänge. Men hur kommer det bli med episoderna efter?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Aftermath första Episoden kmåste väl köpas i affär eftersom det vart planerat sålänge. Men hur kommer det bli med dom efter?

Vad jag vet så gäller det alla.

Nu har i och för sig Valve gjort så att de kan släppa hur många expensionpacks/episodes som helst så det rätta svaret är nog: Så länge de orkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Vad jag vet så gäller det alla.

Nu har i och för sig Valve gjort så att de kan släppa hur många expensionpacks/episodes som helst så det rätta svaret är nog: Så länge de orkar.

Sålänge de håller samma höga klass som hl2 så får dom gjärna släppa 234st!

Permalänk
Medlem

När blev det omdöpt till episode one?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
När blev det omdöpt till episode one?

Bara några dagar sen: http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2aftermath/news.htm...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

hoppas bara det blir bra, så det inte blir någon skit... Undra vad priset kommer hamna på.. 200kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumP
hoppas bara det blir bra, så det inte blir någon skit... Undra vad priset kommer hamna på.. 200kr?

299kr på Webhallen.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en sak till, Hur går det till när man köper spel igenom steam. Har bara ett vanligt Bankkort med Maestro på antagligen fungerar det inte att köpa igenom steam med det. Vad för kort är det man måste skaffa. Vill bara kunna ha t.ex 300kr på kortet så att de räcker för att köpa spelet.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Måste bara fråga en sak till, Hur går det till när man köper spel igenom steam. Har bara ett vanligt Bankkort med Maestro på antagligen fungerar det inte att köpa igenom steam med det. Vad för kort är det man måste skaffa. Vill bara kunna ha t.ex 300kr på kortet så att de räcker för att köpa spelet.

Betala med ett e-kort

http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,2608,25428,00.html

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Betala med ett e-kort

Använder själv e-kort och är väldigt nöjd, snabb och smidig tjänst :).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Betala med ett e-kort

Gött, Hur loggar jag in på internetnaken vart regar jag mig för att få tjänsten. Fick inte ut något av vad som stog där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gött, Hur loggar jag in på internetnaken vart regar jag mig för att få tjänsten. Fick inte ut något av vad som stog där.

Så vitt jag vet så funkar endast e-kort med föreningssparbanken, så om du har SEB, HB eller Nordea så funkar det inte.

Har du FSB så måste du först "beställa" tjänsten och därefter vänta tills det blir godkänt/aktiverad, e-kort kräver att du har "Banken Via Internet".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Om du inte har en internetbank, gå till din närmsta bank och skaffa det. Sedan när du väl har en internetbank kan du i portalen aktivera e-kort. Sedan följer ud bara anvisnignarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Om du inte har en internetbank, gå till din närmsta bank och skaffa det. Sedan när du väl har en internetbank kan du i portalen aktivera e-kort. Sedan följer ud bara anvisnignarna.

Tack för hjälpen ska försöka släppa iväg morsan ditt imon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

internetnaken? Vad är det? Jag hoppas Episode one blir bra, så att det inte är någon skit bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
internetnaken? Vad är det? Jag hoppas Episode one blir bra, så att det inte är någon skit bara.

Ojj råka skriva lite fel, hade visst annant i tankarna just då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar vad

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kommer att köpa det, det ska få spectakulära recensioner eftersom jag faktiskt blev en del less på HL2 singleplayer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vet inte om jag kommer att köpa det, det ska få spectakulära recensioner eftersom jag faktiskt blev en del less på HL2 singleplayer.

Har kört igenom Half-Life 2 singelplayer 8ggr lika bra varje gång, älskar verkligen HL2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gött om Episoderna skulle hålla samma klass som Blue shift och Opposing force

Permalänk

Opposing force var snuskigt bra!

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

199kr på www.cdon.se by the way.

Permalänk
Medlem

Går att boka ep. 1 och 2 hos cdon för 189:-.

Half-Life 2 will not be required to run Episode 1
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=63038

Citat:

Half-Life 2: Episode 1 won't actually require Half-Life 2 to play, Valve's explained, and although the game will be "four to six hours" long, marketing director Doug Lombardi reckons it's "markedly richer" in terms of content quality.

Basically, following the recent announcement that Half-Life 2: Aftermath would be known as Half-Life 2: Episode 1, and that a second episode is already in development, we sent off a few questions to Doug to make sure of some things. As always, he said lots of interesting stuff.

The change from Aftermath to Episode 1 was "simply a name change" he says, when asked about the shift to episodic content - which wasn't a shift at all, he adds, since "the format of episodic releases was decided before Half-Life 2 was made available".

Nor has the name-change meant any alteration to the content. "It is worth noting, however, that one of the benefits of developing an episodic game is that the team is able to produce more iterations of each aspect and flesh out each scene far more than in the production of non-episodic games. The result: Episode 1's complexion and density is markedly richer than Half-Life 2."

As for the recently announced Episode 2, it's "been in production for some time". "I promise it will arrive much faster than HL2 arrived after HL1," he adds. Well you'd hope so!

As to pricing and content: "For HL2: Episode 1 we're targeting four to six hours of new single player gaming plus HL2 DM and HL DM: Source for $19.99 - HL2 not required," he confirms. "For Episode 2, we're planning a similar offering at the same price."

And of course Episode 1 is due out on April 24th over Steam, with pre-orders and pre-loading options due beforehand. We'll be bringing you a review as soon as humanly possible, obviously. Thanks to Doug for answering our questions.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ska köpa över steam iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Source uppgraderas.

Citat:

Steam - Update News
With just one week left before Episode One will be unlocked, we've started pushing out the final game pieces for preloading. If you've already started the preload, it should be pulling the rest of the game down in encrypted form now. If you haven't started preloading, click here.

Yesterday we released the first teaser video for Episode One leading up to its launch, and it is available in the media section of Steam now. While short, you'll be able to see the second version of the Source facial animation system, the new lighting model for the faces on characters, and a feature we've added called dynamic scripted sequences that gives characters like Alyx the ability to have more interactions with the environment.

The second teaser video is available now, where you'll get to see some more of this kind of interaction with Alyx and zombies. Everyone will get the chance to see this first hand when the game is released one week from today.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
299kr på Webhallen.

Skandal!!

20 dollar över steam = 160-170 kr? Sen plus skatt = 180-190 kr?

Jag kommer iaf köpa det. Varför? Jo för att man kan köpa det över steam, orka gå till affärerna :D:D

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppfattningen av att det bara kommer bli 3 episoder, vilka tillsammans utgör det som kallas Aftermath. Dessa episoder kommer säljas separat i såväl butik som på steam. Ungefär sammtidigt som episod 3 släps ger valve även ut hl2: platinum som innehåller bla. "hl2: aftermath", vilket är alla episoderna så jag förståt det.

Edit:

Citat:

Gamespot:
Today's gold announcement was the first official confirmation that a third Half-Life 2 episodic update is in development. Like Episode Two, Valve divulged little in the way of information about Episode Three, saying only that it was the last "in a trilogy...that will conclude by Christmas of 2007."

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell