Billigaste sättet att skaffa CS 1.6

Permalänk
Medlem

Billigaste sättet att skaffa CS 1.6

Hej allihopa!
Vilket är det billigaste sättet att skaffa cs 1.6 utan att ladda ner det olagligt? Kan man köpa tillexempel Half life: Blueshift för 99kr och använda den cd-keyn?
Mvh Knol

Permalänk
Avstängd

Ja det borde man kunna använda.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Eller http://www.webhallen.com/prod.php?id=46413

eller som han säger köpa Half life för 50:- mindre.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Eller http://www.webhallen.com/prod.php?id=46413

Får man fråga vart du köper Half-life då?

Den ända HL-versionen som jag hittat är http://www.webhallen.com/prod.php?id=46412

Och i den ingår inte CS.

Permalänk
Medlem

CS ingår i Half-life eftersom CS är en mod till HL.
Om du köper HL och fixar konto på steam så ska du kunna ladda hem CS via steam utan extra kostnad.

Är 90% säker på att detta inte gäller Blueshift då det inte är HL, utan en separat produkt, även fast de så att säga "går ihop".

Så var det förrut, vet inte om de ändrat det på senare tid.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Half life hittar jag i alla lokala datorspels butiker för 99:-. Sedan är det ju bara att ladda ner CS genom steam och aktivera det där igenom.

/kale

edit: försen..

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Får man fråga vart du köper Half-life då?

Den ända HL-versionen som jag hittat är http://www.webhallen.com/prod.php?id=46412

Och i den ingår inte CS.

Man behöver ju inte Halflife för att spela CS längre. Min kompis köpte CS: Anthology och han har inte HL ens.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Man behöver ju inte Halflife för att spela CS längre. Min kompis köpte CS: Anthology och han har inte HL ens.

Kolla igenom tråden en gång till. Den länkade jag till först.

Och för det andra är jag ganska säker på att Counter-strike inte längre är en mod utan ett fristående spel.

Därefter Half-life : Anthology
CS : Anthology

Två olika fristående spel. Sedan visst finns det gammal spelboxar med half-life och där ingår det Cs.
Men dom är inte lika lätta att få tag på och är inte helt hundra på att nycklen redan är använd.

Permalänk
Medlem

HL Blueshift är ett expansion pack. Tror du måste ha HL för att köra det...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att en kompis lånat half life generation av mig för ett bra tag sedan. Så den är åter i min ägo och förhoppningsvis så kan jag snart spela lite CS. Tack för alla svaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Jag upptäckte att en kompis lånat half life generation av mig för ett bra tag sedan. Så den är åter i min ägo och förhoppningsvis så kan jag snart spela lite CS. Tack för alla svaren.

Om inte din kompis har "lånat" din CD key pch spelar cs varenda natt nu ^^

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Om inte din kompis har "lånat" din CD key pch spelar cs varenda natt nu ^^

Hehe, han spelar aldrig på nätet. Eller pc heller, han är xbox-typen som tycker det är bättre kontroll på xbox. Till och med på fps.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Köp inte game-of-the-year-gammal-version bara. Gjorde det då jag glömt mitt lösenord till mitt exemplar från '98 och ville lira lite HL: DM. När jag fått hem spelet från butiken får jag det trevliga meddelandet: CD keyn används. Kul... Jaja, sen kom ju HL2 men ca 150kr i sjön iaf.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Kolla igenom tråden en gång till. Den länkade jag till först.

Och för det andra är jag ganska säker på att Counter-strike inte längre är en mod utan ett fristående spel.

Därefter Half-life : Anthology
CS : Anthology

Två olika fristående spel. Sedan visst finns det gammal spelboxar med half-life och där ingår det Cs.
Men dom är inte lika lätta att få tag på och är inte helt hundra på att nycklen redan är använd.

Gahh skärp dig, cs är och förblir en mod till Half Life. Dom har ju inte ändrat nått, så hur i h*****e kan de då bli ett fristående spel?
De enda man behöver för att spela cs är en HL cs key eller en cd key specefikt för cs. Jag skulle satsa på att köpa HL då de finns många andra roliga mods( cs keysen kanske funkar till dom med, ja har ingen aning).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Gahh skärp dig, cs är och förblir en mod till Half Life.

Det är ett fristående spel.

Permalänk
Medlem

CS går väll att ladda hem som vilken mod som hellst, iaf går det utan problem med mitt gamla Halflife från 96 eller när det är.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

jag köpte blue-shift för 30kr i en uffig ica affär ^^ vet inte va han hade fått tag på dom spelen med det funkade.. fick alla hl spel

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Gahh skärp dig, cs är och förblir en mod till Half Life. Dom har ju inte ändrat nått, så hur i h*****e kan de då bli ett fristående spel?
De enda man behöver för att spela cs är en HL cs key eller en cd key specefikt för cs. Jag skulle satsa på att köpa HL då de finns många andra roliga mods( cs keysen kanske funkar till dom med, ja har ingen aning).

Det var från början i beta stadiet en modd till Half-Life, men sen blev cliffe (2D utvecklaren till det) uppköpt av Valve och därav modden, så idag är det ett fristående spel.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det är INTE ett fristående spel.
cs är i grunden hl och använder samma grafikmotor!

Visa signatur

Mitt tält är så stort så jag kan stå raklång i det, om jag böjer på mig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte halflife för typ 149 kr, sen fick man ladda ner CS gratis via steam. Man kan även ladda ner Halflife: Blueshift gratis, då detta är en mod, liksom cs, sedan finns det andra moddar till halflife som man också får ladda ner gratis via steam, såsom Day of Defeat, Codename Gordon, Deathmatch Classic, Opposing Force, Ricochet, Team Fortress Classic. Det finns också några demos där, eftersom alla moddarna bygger på halflife så är det samma grafikmotor, så det är likadan grafik på dem, med undantaget för cs då det är bättre grafik och man blir inte lika åksjuk men jag skulle tro att de använder samma grafikmotor allihopa.

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
Jag köpte halflife för typ 149 kr, sen fick man ladda ner CS gratis via steam. Man kan även ladda ner Halflife: Blueshift gratis, då detta är en mod, liksom cs, sedan finns det andra moddar till halflife som man också får ladda ner gratis via steam, såsom Day of Defeat, Codename Gordon, Deathmatch Classic, Opposing Force, Ricochet, Team Fortress Classic. Det finns också några demos där, eftersom alla moddarna bygger på halflife så är det samma grafikmotor, så det är likadan grafik på dem, med undantaget för cs då det är bättre grafik och man blir inte lika åksjuk men jag skulle tro att de använder samma grafikmotor allihopa.

Men när köpte du det? köper man HL idag så kan man inte spela CS med det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jag köpte det 2004.10.28, kan man inte köra CS om man köper Halflife idag??

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem

Hm, jag laddade ner steaminstall_cs.exe, installerade och spelade. Jag skrev aldrig in någon key. Och nej, jag har aldrig haft HL eller CS installerat på den här datorn tidigare. Skumt?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
jag köpte det 2004.10.28, kan man inte köra CS om man köper Halflife idag??

Inte om du köper Half-Life anthology som är det enda som finns i dag.
Kan hända att nån affär kanske har kvar nån gammal generation-box och med den går det nog att spela CS.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Hm, jag laddade ner steaminstall_cs.exe, installerade och spelade. Jag skrev aldrig in någon key. Och nej, jag har aldrig haft HL eller CS installerat på den här datorn tidigare. Skumt?

Cd-keyn är kopplad till ditt steamkonto så det är inget skumt med det.

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westin89
Det är INTE ett fristående spel.
cs är i grunden hl och använder samma grafikmotor!

Fine, försök köpa half-life och spela CS på den keyn sen, mkay?

Permalänk
Medlem

jag köpte condition zero
där får man även med 1.6 men spelar...
99kr webhallen...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Fine, försök köpa half-life och spela CS på den keyn sen, mkay?

Det är så jag gör.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte