DualView med Nvidia 6600GT

Permalänk
Medlem

DualView med Nvidia 6600GT

Hej hej.

(Använder WinXP)

Har länge haft ett GeForce4-kort med vilket DualView fungerat utmärkt. Dvs jag har en bild på bildskärmen och en annan på TVn. Kan alltså pyssla med något på bildskärmen medan jag har en video på TV-out.

Men nu gick kortet sönder och jag köpte ett Palit-kort med Nvidia 6600GT Chipset. Nu kan jag bara välja CloneView i Nview-inställningarna, vilket ger samma bild på bildskärm och TV.

Någon som har koll på detta?

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Medlem

testa nyare drivrutiner

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Som sagt, testa senaste drivrutinerna.

Dualview ska funka bra med 6600GT.

Visa signatur

AMD64 3500+ @ 2.61GHz | Point of view 6800GS 256MB PCI-e @ 495/1200 | Asus A8N-SLI Deluxe | Zalman Reserator 1Plus | ADDA 120mm | Antec P160W | Tagan 480W Easyconn. | Samsung Syncmaster 930BF | Razer Diamondback PE | Logitech UltraX flat
3DMark 00: 23069 | 3DMark 01: 25250 | 3DMark 03: 13251 | 3DMark 05: 5923 | 3DMark 06: 2659

Permalänk
Medlem

Du ska köra klona men välj TV:n (sekundär bildskärm) som helskärmsenhet under fliken helskärmsvideo.

Visa signatur

chokladsmurfen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w03joha1
Du ska köra klona men välj TV:n (sekundär bildskärm) som helskärmsenhet under fliken helskärmsvideo.

han vill inte ha clone

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Re: DualView med Nvidia 6600GT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Hej hej.

(Använder WinXP)

Har länge haft ett GeForce4-kort med vilket DualView fungerat utmärkt. Dvs jag har en bild på bildskärmen och en annan på TVn. Kan alltså pyssla med något på bildskärmen medan jag har en video på TV-out.

Men nu gick kortet sönder och jag köpte ett Palit-kort med Nvidia 6600GT Chipset. Nu kan jag bara välja CloneView i Nview-inställningarna, vilket ger samma bild på bildskärm och TV.

Någon som har koll på detta?

Du måste väl aktivera något i i menyn för att få fram Dual View?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag har redan nyaste drivrutinerna från nVidia. Det är dessutom samma drivrutiner som fungerade med DualView för mitt gamla GeForce4.

w03joha1, jag ska kolla upp det där du sa när jag är hemma, men det känns som en dead-end

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Medlem

För att få dual view med ditt kort gör du följande.
Gå in på egenskaper på ditt grafikkort.
På menyn som kommer ut på vänster sida väljer du skrivbordshantering (samma meny som nview finns i).
Där hittar du en knapp som heter "TV Guide...". Klicka på den och följ anvisningarna. När du är klar så vill den boota om så gör det.
När du har startat om datorn så går du till baka till samma ställe som "TV Guide..." finns och tryck denna gång på "Visningsguide...". Följ anvisningarna så kommer du fram till ett ställe där du kan välja dual view.
Nu kommer även Dual View att finns i nView men bara så länge s-video kabeln är inkopplad i TV´n. Kopplar du ur den så kan Dual view försvinna från nview och du måste göra om hela proceduren.
Hoppas att du förstår min beskrivning. Är otroligt dålig att ge skriftliga instruktioner.