Permalänk
Medlem

PC-Spel under 2006?

Frågan lyder:

Vilka PC-spel funderar ni på att köpa under 2006?

Det var längesedan jag köpte ett PC spel, senaste jag köpte var WoW och det har man spelat sedan det släpptes.

Jag läste en PCgamer under min 12 timmar långa flygresa över atlanten och det verkar vara en massa bra spel som kommer under 2006.

Spel som jag personligen funderar på att köpa är:

Oblivion - Är ett stort morrowind-fan så detta är ett måste.

Alan Wake - Jag gillar inte GTA spel men detta verkar vara något nytt.

Prey - Har vi väl alla väntat på sedan tidernas begynnelse. Ska bli skoj!

Och givetvis Burning Crusade. WoW är beroendeframkallande, speciellt när man spelar med sjukt sköna lirare och gillet man är med i är framgångsrikt utan att vara "hardcore".

Låt höra! Hur kommer ni att spendera era Spelpengar under 2006.
Och jag pratar om PC-spel, inge fjantigt konsolltrams

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

CSI-3 har jag redan föhandsbokat....

Men annars så fortsätter jag nöra på BF2

Visa signatur

Tagan 430w Easy connect, x2 3800+, Sapphire Pure Advantage Crossfire, X1800XT 512MB, Corsair Value select 2x1024Mb, Hyundai L90D+. 3Dmark06: 4358p, 3DMark05:8798, 3DMark2001 SE:22675p

Permalänk

Sitter och väntar på att Broken Sword: the Angel of Death skall skickas ut till butikerna men det ser ut som man får vänta ett litet tag.

http://www.3dgamers.com/games/brokensword4/

Permalänk
Medlem

"The Chronicles of Spellborn" är nog det enda jag med säkerhet kan säga att jag lägger pengar på.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

FSX

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Något väldigt vagt rykte angav att BF2 senare i år möjligtvis får en uppföljare med det potentiella namnet BF2142.

Permalänk

http://www.pirog.se/2006/ om ni är sugna på att bli läskade.

Edit: HoI II: Doomsday ska bli skoj, Galatic Civilizations II också.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Nästa splinter cell och tombraider hade jag tänkt mig. Åsså UT2007 självklart!!

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 2007... och sen Enemy Territory Quake Wars om det nu släpps under 2006...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Splinter cell 4(har alla andra, skitbra serie)
Quake Wars(ett måste!)
Ut 2007(dregel)
GRAW(Förbeställt)

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jaws Unleashed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Något väldigt vagt rykte angav att BF2 senare i år möjligtvis får en uppföljare med det potentiella namnet BF2142.

Jag har hört detsamma, men att det ska ta iaf tills år 2007 innan det släpps.... men jag vet inte..

Visa signatur

Tagan 430w Easy connect, x2 3800+, Sapphire Pure Advantage Crossfire, X1800XT 512MB, Corsair Value select 2x1024Mb, Hyundai L90D+. 3Dmark06: 4358p, 3DMark05:8798, 3DMark2001 SE:22675p

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2
Guild Wars Factions
Lord of the ring online, shadows of angmar
Titan quest

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Något väldigt vagt rykte angav att BF2 senare i år möjligtvis får en uppföljare med det potentiella namnet BF2142.

Dom kan ta sig i brasan EA orkar inga spel Från EA tills dom har fixat buggarn i BF2 det är ju befängt att dom ens tänker på att uttöka BF seriern när bf2 är i Beta stadie skulle man kunna säga våga vägra EA.....tills vidare BF2 är fixat!!! sen förövrigt så verkar det löjligt med hmm ja rymd tema i BF....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Hitman 4 Blood Money
Får se om man köper Burning Crusade till WoW... är faktiskt mer tveksam nu. Har planer på att inte köpa så mycket mer spel till datorn. Funderar på att satsa på konsoll istället. Och då blir Oblivion till xbox 360 ett givet val.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls 4 Oblivion
Neverwinter Nights 2 och Dragon Age ifall dessa kommer ut i år.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

HoI II: Doomsday

Permalänk
Medlem

UT2007 är givet, likaså Elder Scrolls 4. Får hoppas på att S.t.a.l.ke.r hinner komma detta år. Prey kommer i år va? Det ser fint ut. Vill gärna prova på Quakewars också och det där Gears of War.

Skulle inte Condemned komma till PC?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Condemned
Quake Wars
Just Cause
Oblivion
Ghost Recon Advanced Warfighter
Jaws Unleashed
Tomb Raider
TOCA 3

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Oblivion är det enda som känns givet...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

The Witcher

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Medieval II Total War

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

Just Cause verkar kunna bli nåt, iaf efter att ha sett motorn på Konsoll, hoppas bara att spelet inte blir en besvikelse.

Ut 2004 var grymt ball, körde demot på nätet många gånger och då givetvis det nya läget med fordonen, onlsaught gjorde mycket för Ut 2004 och jag hoppas de har kvar den i Ut 2007.

Neverwinter Nights 2 känns ganska given med eftersom ettan med expansioner är grymt rolig att spela.

Supreme Commander kan vara nåt, gillade Total Annihilation en hel del, och av bilderna att döma verkar det vara ett spel i min smak. Vet dock inte om detta kommer i år men jag har för mig att det skulle göra det.

Prey verkar även det bli ett bra spel men innan man köper det så blir det att testa ett demo på det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
http://www.pirog.se/2006/ om ni är sugna på att bli läskade.

Iiiihh ska Jagged alliance 3d komma i år. Är bara för bra för att vara sant
Kommer ihåg när man startade upp det första.. den ljuvliga sommaren -94...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Oblivion, allt jag behöver det här året och nästa och nästa...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ojojoj, ser ut som att min dator kommer att få svettas i år. Usch, känns som att ett x1900xtx och en x2 4800+ blir minimum för att en del av spelen skall flyta bra....

Permalänk
Medlem

bruning crusade är nog det enda

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Ojojoj, ser ut som att min dator kommer att få svettas i år. Usch, känns som att ett x1900xtx och en x2 4800+ blir minimum för att en del av spelen skall flyta bra....

Nu ska vi inte överdriva

On topic:

Quake wars
Ut 2007
Nya Hitman.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=55620