Dungeons & Dragons Online: Stormreach

Permalänk
Medlem

Betan ska sluta idag sa dom någonstans, så börjar headstart vid 28'de, Jag har preordat så jag får vara med på det

Permalänk
Medlem

Frågan är bara vilken server man ska hoppa på den 28.

Aureon
Boldrei
Dorn
Lyrandar
Onatar

*edit*
Beta servrarna går ner den 24 februari för wipe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

aha, imorrn då, härligt, har man en dag till på sig, jag kommer då spela på Lyrander den 28'de... human fighter.. <3 bastard swords ^^

Permalänk
Medlem

ser väldigt snyggt ut, nån som vet vad månadkostnaden kommer att ligga på ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
ser väldigt snyggt ut, nån som vet vad månadkostnaden kommer att ligga på ?

Finns uppgifter om det på första posten i tråden.

Citat:

DUNGEONS & DRAGONS ONLINE™: Stormreach™ will be available at a suggested retail price of £34.99 / €49.99 and includes thirty days of subscription time. After the first month, players will be charged a monthly subscription fee of £8.99 / €12.99 per month.

Players can purchase multiple months of subscription time in advance at a discounted rate.*

· Purchase a one month subscription for £8.99 / €12.99 per month
· Purchase a three month subscription for £25.47 / €35.97 (£8.49 / €11.99 per month)
· Purchase a six month subscription for £47.94 / €65.94 (£7.99 / €10.99 per month)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ska tanka hem det nu, medans man gör det får man väl kolla på en film lr nått:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hah jobbigt att man inte kan registrera sin preorderkey än. ^^;

Såg att de kommer aktivera account servern för preorder folket inom 1-2h (kl 12-13).

Om ni har blivit av med länken till account sidan så är den här. -> https://cogaccounts.codemasters.com/

*edit* En länk till Dungeons & Dragons Online manualen som går att hämta hem via deras hemsida.
http://ddoimages.turbine.com/files/26/01/77/95/811.pdf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats regga sin pre-order än?

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Medlem

Hmm jag kan inte iheller registrera min preorderkey. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni somn testat spelat, hur bra är det? Är det värt att ge upp sin WoW karriär för detta spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Ni somn testat spelat, hur bra är det? Är det värt att ge upp sin WoW karriär för detta spel?

Tycker du mycket om WoW och trivs i spelet, så skulle jag säga nä.

Själv tycker jag DDO är ett underhållande spel tills vidare om nu man inte skulle verkligen fastna i det.

*edit*
Så då gick det att registrera sin preorderkey.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag provade Betan men det var inget för mig. Apsvårt om man inte spelar i grupp och jag föredrar singleplayer....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcor75
Jag provade Betan men det var inget för mig. Apsvårt om man inte spelar i grupp och jag föredrar singleplayer....

Jo är man ute efter soloplay kan man glömma DDO då det är inriktat på grupper. De ville hålla det så D&D som möjligt och det är nog väldigt sällan någon spelar D&D utan en grupp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Jo är man ute efter soloplay kan man glömma DDO då det är inriktat på grupper. De ville hålla det så D&D som möjligt och det är nog väldigt sällan någon spelar D&D utan en grupp.

Precis, men dom skulle gjort det enklare att hitta grupper. Jag hittade inte en enda bra under en månads tid.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Precis, men dom skulle gjort det enklare att hitta grupper. Jag hittade inte en enda bra under en månads tid.

Förhoppningsvis så är det bättre nu.

På vilken server och vilken klass kommer folk att köra?

Server listan:

Aureon
Boldrei
Dorn
Lyrandar
Onatar

Visa signatur

Permalänk

Finns det speciella servrar för rollspelare såsom det finns för wow etc. Vill slippa höra allt l33t snack om über vapen etc..

Hörde med att det inte finns någon crafting vilket är lite negativt

Permalänk
Medlem

Dorn och Onater kommer öppnas den 16de Mars, den kommer vara speciellt för franstöser och tyskar sa dem
Jag kommer lira på Lyrander

Permalänk

läste på ddo forumet att den officiella rollspelsservern är Sarlona men ser inte denna på tillgängliga sevrar som Gascogne postade. Suger att ett D&D spel inte har en dedikerad rollspelsserver :S

Permalänk
Medlem

Då var servrarna uppe. ^^

Lyrandar
Aureon
Boldrei

Kommer att hoppa in på Lyrandar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak

Hade inga problem alls att hitta bra grupper, körde på Lyrandar och behövde sällan vänta mer än 2min före jag hittat mig en grupp som man kunde köra många timmar med. Och då spelade jag fighter som det kryllade av, så klassen var inte ens någon av de eftertraktade (Rogue och Cleric).

Permalänk
Medlem

hehehe... D&D 3.5 regler, låter lovande (favvo-reglerna sen tiden med penna+papper+tärning)... blir att beställa så fort man kommer hem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hur går det för dom som har förhandsbokat och fått preorderkey?

Själv håller jag på att testa en bard, och jag säger bara: fy vad svår klass att spela för mig. ^^;
Är normalt en fighter som bara springer in i striden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

level 2 fighter just nu, human på lyrandar
har dock en wow raid nu så jag kan inte spela atm

Permalänk
Medlem

Posta lite roliga screens, med UI och allt så man får en liten uppfatning om hur spelet är.

Permalänk
Medlem

nån av er människor som har problem med att logga in med era user/pass som ni reggat genom codemasters sida?

kan inte komma in nämligen...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Boldrei verkar vara den inofficiella rollspelsservern på ddo-europe. Är det någon som tänkt på att importera DDO från USA och spela på de amerikanska servrarna, mindre tyskasnack där kan jag tänka mig, dock är pingen högre, vet ej om detta är något problem dock.

Permalänk
Medlem

Så jävla roligt spel med DDO regler har jag letat efter... Groupmåste vilket som är bra då man kan vara några polare (som jag och mina polare) men att hitta grupp är inte svårt alls.. oftast gör man många quests irad med samma grupp eftersom man ligger lika, så till er som är trötta på wows väldigt tråkiga inriktningar eller grindande för cash, lira DDO en sann anda där spelandet tillsammans sätts före Pengar bäst items osv... !

Lvl 3 barbarian Aueron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
Boldrei verkar vara den inofficiella rollspelsservern på ddo-europe. Är det någon som tänkt på att importera DDO från USA och spela på de amerikanska servrarna, mindre tyskasnack där kan jag tänka mig, dock är pingen högre, vet ej om detta är något problem dock.

Det är ingen större risk att det finns så mycket Tyskar på servrarna som är uppe nu eftersom Tyskar och Fransmännen får vänta ytterliggare på att kunna spela spelet.
Servrarna Dorn och Onatar som gå online när Tyskar & Fransmän får börja spela, så de kommer hoppa på dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
Så jävla roligt spel med DDO regler har jag letat efter... Groupmåste vilket som är bra då man kan vara några polare (som jag och mina polare) men att hitta grupp är inte svårt alls.. oftast gör man många quests irad med samma grupp eftersom man ligger lika, så till er som är trötta på wows väldigt tråkiga inriktningar eller grindande för cash, lira DDO en sann anda där spelandet tillsammans sätts före Pengar bäst items osv... !

Lvl 3 barbarian Aueron

Argh powerlvlare!

Jo jag kan hålla med om att DDO är klart underhållande.
Har rekommederat det till vänner som har tröttnat på WoW.

Ibland så stannar man upp och kollar på lite konst.

Vår wizard var mycket glad i att slänga eld spells inatt.

Här står man och posar som ett spöke, sånt händer ibland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lvl 3 fighter på Lyrandar nu, sitter och letar efter någe bra bastard sword har dock bara ett normalt ännu..

Permalänk
Medlem

Nä ska snart hoppa in och köra med min bard på Lyrandar, så snart lvl 3. ^^

Limited edition boxen var rätt fin, helt röd liten fin box.

Visa signatur