Värsta laddningstiden någonsin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Jag minns 1942 på C64, nollställ urverket på bandspelaren, skriv load och tryck enter. Tryck på play på bandspelaren och vänta tills urverket nådde 400 eller vad det var. Minns inte hur lång tid det tog, men lång tid var det iaf.

Jag nollade aldrig verket, bara om man skulle söka upp ngt speciellt. vi brukade gå och fika eller äta, sen när man hörde att spelet dragit igång sprang man dit.... det var gamla goda tider det...

Visa signatur

Tagan 430w Easy connect, x2 3800+, Sapphire Pure Advantage Crossfire, X1800XT 512MB, Corsair Value select 2x1024Mb, Hyundai L90D+. 3Dmark06: 4358p, 3DMark05:8798, 3DMark2001 SE:22675p

Permalänk
Medlem

Fyfan. Batteriet i PSPn hinner ju nästan ta slut på den tiden.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Hoppas batterierna håller längre i PSP 2 då...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hoppas batterierna håller längre i PSP 2 då...

Med allt det lullull som de ska peta i den så tror jag att batteritiden kommer vara samma som nu pga utvecklingen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ja, batterier är en plåga. Jag är helt för kärnkraft. Det ger billig ström i massor. Mitt elbolag införde "miljövänlig el", och höjde taxan. Men jag vill ha billig smutsig el. Tänk er att ha kärnklyvning i sin PSP, med en liten varningsmätare när man spelat för mycket...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Långa laddningstider, Fallout var ju en het kanditat på sin tid

Permalänk

Länken funkar inte för mig (FF)

Permalänk
Testpilot

Jo, den verkar död tyvärr, väldigt många sidor som länkade till den.
Försöker hitta en mirror men det går inte så bra =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Långa laddningstider, Fallout var ju en het kanditat på sin tid

Haha, jag kommer ihåg hur mycket tvåan laddade när man skulle ladda ett sparat spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ja, batterier är en plåga. Jag är helt för kärnkraft. Det ger billig ström i massor. Mitt elbolag införde "miljövänlig el", och höjde taxan. Men jag vill ha billig smutsig el. Tänk er att ha kärnklyvning i sin PSP, med en liten varningsmätare när man spelat för mycket...

Haha, ja...om vi bara kunde uppfinna atombatterier skulle alla problem vara lösta. Elektroner som åker runt i en cirkel och ständigt ger ny energi...the future!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot till PS2, minst 30-60 sekunder laddnings tider innan en bana och efter, så jäkla drygt.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
Crash Bandicoot till PS2, minst 30-60 sekunder laddnings tider innan en bana och efter, så jäkla drygt.

det som är fascinerande är när naughty dog gjorde crash spelen på PSX så va spelen snyggare och hade INGA laddningstider whatsoever än skitversionerna på PS2. Detta exempel förtydligas dessutom av PS2-spelen i Jak and Daxter serien som inte har någon "laddningstid" att snacka om.

Permalänk
Medlem

Tycker filmen är helkul! Påminner om mina vänner som inte kan ett smack om datorer. Sitter och stirrar på laddningsskärmar dagarna i ända...

"Vadå för snålt med 512MB RAM, senaste ju!"

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
Crash Bandicoot till PS2, minst 30-60 sekunder laddnings tider innan en bana och efter, så jäkla drygt.

Jag tänkte också på det spelet när jag såg den här tråden. Det spelet har plågsamt långa laddningstider. Ganska synd med tanke på att det är ganska roligt. Jag gav dock upp innan jag hade spelat genom hela spelet eftersom jag tröttnade på att sitta och vänta hela tiden.

Tur att dom styrde upp det med Jak & Dexter som knappt har några laddningstider alls.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Sjuk film. Skulle bli helt jäkla galen.

Hittade en mirror:

http://www.joystiq.com/2006/02/24/load-time-from-hell-psp-gam...

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Jag minns 1942 på C64, nollställ urverket på bandspelaren, skriv load och tryck enter. Tryck på play på bandspelaren och vänta tills urverket nådde 400 eller vad det var. Minns inte hur lång tid det tog, men lång tid var det iaf.

Tänk min förvåning när jag köpte Xenophobe som var så fett att det låg på två kassetter. Misstänker att det var den digitaliserade rösten som mha SID-chippet sa "Welcome to Xenophobe" som tog upp hela det andra bandet .

Musiken till Xenophobe rekommenderas att kollas upp till de som har hvsids installerat, så kan ni själva höra introrösten jag pratar om.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Tänk min förvåning när jag köpte Xenophobe som var så fett att det låg på två kassetter. Misstänker att det var den digitaliserade rösten som mha SID-chippet sa "Welcome to Xenophobe" som tog upp hela det andra bandet .

Musiken till Xenophobe rekommenderas att kollas upp till de som har hvsids installerat, så kan ni själva höra introrösten jag pratar om.

Förlåt mig om jag har fel, men jag har för mig att spelmusiken medföljdes på ett andra band, (inspelat från Amigan). Här är följande kommentar från STIL (Sid Tune Information List)

Citat:

The original Xenophobe theme was written and 4 Amiga networked using 16 channels and was originally included as a tape in the package in the game.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk

Men snälla ni... köp inte sån här skit. Lägg ner PSP.. får ni inte nog av PS-spel hemma på er PS2? Måste man sitta på bussen med en PSP också? Måste man nödvändigtvis spela bärbart så kan man ju skaffa sig en GBA SP som man VET fungerar bra.. inga laddningstider, inte kass batteritid och inte nördigt stor. och spelen räcker gott och väl för resan.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jägare
Förlåt mig om jag har fel, men jag har för mig att spelmusiken medföljdes på ett andra band, (inspelat från Amigan). Här är följande kommentar från STIL (Sid Tune Information List)

Säger du att jag minns fel!?

Nä, så kan mycket väl vara fallet. Var väl dryga 15-16 år sen jag spelade det senast så jag kan ha fel. Jag kom bara ihåg att det var två kassetter och en fet digitaliserad röst; antog att spelet låg på båda kassetterna.

C64 var ändå kungen av laddningstider. Fattar knappt hur man stod ut.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Inte direkt laddningsrelaterat men jag tror det var NHL 94 som tog rätt bra tid på sig att simulera andra matcher. Iof rätt bra eftersom man spelade en match såg en halvlek på tipsextra, och sedan spelade en ny match och sedan endra halvlek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Men snälla ni... köp inte sån här skit. Lägg ner PSP.. får ni inte nog av PS-spel hemma på er PS2? Måste man sitta på bussen med en PSP också? Måste man nödvändigtvis spela bärbart så kan man ju skaffa sig en GBA SP som man VET fungerar bra.. inga laddningstider, inte kass batteritid och inte nördigt stor. och spelen räcker gott och väl för resan.

Man kanske vill se en film, och inte vill släpa med sig sin bärbara dator på 2 kilo...

Sen har väl inte alla spel till PSP extrema laddtider?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Man kanske vill se en film, och inte vill släpa med sig sin bärbara dator på 2 kilo...

Sen har väl inte alla spel till PSP extrema laddtider?

Köp en bok, inte ett PSP. Betala 2500 för att se på film på en skitliten skärm med sunkigt ljud. Skitsmart.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Ja, för att se på film är ju allt man kan göra med en PSP.

Bok, vad är det, ett nytt spel?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter