Permalänk

Silverstone TJ06B "bilder och länkar"

Ok, ska egentligen inte köpa nytt chassi men blev grymt sugen på ett Silverstone TJ06B.
Men kan inte låta bli att bli kär i det. är ju bara så grymt jävla snyggt. Gillar mitt lian li pc7 men det är lite trångt med h2o mm i det så jag funderar på att sälja mitt chassi så jag kan köpa det chassit.

Fronten ser bara så bra ut. *droool*

Visst gillar inte fönster med det får jag leva med. Får fixa en mysig gravyr där och bli nöjd.;)

Ser ut att vara en smart lösning för hårdiskarna och man fixar lätt en super snygg kabeldragning i chassit.

fronten igen.

Men min viktigaste fråga är hur pass bra lämpar sig chassit till h2o kylning och att vara en nästintill ljudlös dator? Är väldigt kinkig med ljudet och är som sagt jävligt trångt i mitt pc7 med h2o, 3diskar h2o pump, tank mm...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Är intresserad av ditt lian li pc7 om du säljer.

Edit: skicka din mail eftersom du har för mycket pm i din inkorg
så du inte kan ta emot fler

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

fan va wierd placering på hdd och sånt de va i den lådan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
fan va wierd placering på hdd och sånt de va i den lådan

haha håller med sen är den vänd åt fel håll plexit ska va på andra sidan

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
haha håller med sen är den vänd åt fel håll plexit ska va på andra sidan

Neee det ska vara btx och diskarna sitter ju bra i racket där för då kan man ju gömma gablarna bakom moderkortsplåten....=)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

jag vill också köpa ditt pc7...hade tänkt skänka mitt nuvarande chassie till gotall...o vill ha ett annat som inte ser ut som crap .p

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

förlåt om jag klagar. men det var det fulaste uppsättningen av ett hdd jag sett i hela mitt liv. men annars var chassit stilrent och fint. du har ju ett + för att hdd racket sitter där uppe, för då har du ju mer tillgång till h2o kylnig
btw: ursäkta stavningen:S

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden

Permalänk
Medlem

Har läst en recension om det där chassit och en negativ sak var att "P4-kabeln" inte räkte till med nätagget längst upp och kontakten längst ner...

Permalänk

Jo men det är inte hela världen då den bör gå att skarva. Annars så verkar det ha mycket plats och bra utformat för h2o. Sen köåer jag atx & p4 skar kontakter så jag skarvar kabeln så den går under moderkortet. mm.... Den som är sugen på mitt pc7 skicka pm om mer info..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Neee det ska vara btx och diskarna sitter ju bra i racket där för då kan man ju gömma gablarna bakom moderkortsplåten....=)

aha fattar nu:D grymmt chassi i alla fall

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en del att tänka på innan man köper det enligt denna recensionen http://www.devhardware.com/c/a/Computer-Cases/SilverStone-TJ0...

Men kylnings egenskaperna verkar fenomenala.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

jag blev också kär i det chassiet synd bara att man sparar till H2o kylning

Visa signatur

Amd 64 3700+ @2900mhz 290*10 Asus A8N SLI Premium 2x 512mb ram, Gainward 6600gt 128mb GS, 2x 250 gb hdd + 80 gb hdd alla samsung, Tagan 420w, thermailtake armor svart (ej alu versionen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul Crewe
jag blev också kär i det chassiet synd bara att man sparar till H2o kylning

Har redan mitt h2o, behöver bara ett gpu block som kyler minnena också men det fixar jag senare. Men det finns gott om plats för h2o i chassit och kan enkelt ljuddämpas så surr från diskar försvinner. Byter man fläktarna mot 16db adda eller 20db nexus fläktar så lär man inte höra burken.....;) Ghaaa är kär ska bli mitt näta chassi ialla fall. Någon på swec som har det som kan vara snäll och posta bilder på det?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

helt felknu**at skulle ja säga!!

Visa signatur

| Asus Commando | Core2duo E6600 @ 3.6ghz |2 GB Corsair 6400 @ 1:1 | Gainward 8800 GTS 320mb | Hiper Type-R 580W |

Permalänk
Inaktiv

Har det här chassit själv och jag älskar det, det enda problemet för mig var ATX-kabeln, p4-kontakten och så vill jag ha 90cm platta ide-kablar, jag köpte allt på webhallen för drygt 200 kr, är hur nöjd som helst, vindtunneln till CPU fungerar hur bra som helst, skenorna till diskarna fungerar också jävligt bra, fast de är skruvläsa, och till skillnad från de till stacker så ramlar skenorna inte loss.

Sedan så kan man dra kablarna jävligt snyggt bakom moboplåten för att hålla rent och fint på andra sidan chassit och därmed få bra flöde i chassit. Sen så suger ju nätagget ut varmluften från diskarna också. Sen är det en smart lösning med chassisidan, så man slipper tumskruvar.

EDIT: finns utan fönster

Permalänk

Termaltake Circle har samma layout bara så du vet och är lite billigare,

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Funderade på hdd-placeringen där... Många säger att man inte ska ha sina diskar ståendes eller uppochner. Är det verkligen så kinkigt? Ja menar.. om t.o.m chassitillverkarna bygger så att man ska ställa så kan det väl inte vara ngn fara?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Termaltake Circle har samma layout bara så du vet och är lite billigare,

Nu var det inte btx layouten som jag prata om utan ett grymt snyggt chassi.

Enermax CS-718 har för övrigt samma grundchassi men annan front.
Finns att beskåda på http://forums.bit-tech.net/showthread.php?p=1140940

Lägger till lite bilder:

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

LsdBoy mailat och skickat pm...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Vad kostar ett Silverstone TJ06B?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Det där chassit har jag glott på många gånger grymt snygg chassi tråkigt nog så han jag skaffa mig ett Asus SLi Premium med heatpipe kylning som inte tål att monteras upponer så jag fick låta bli att köpa de... la dom pengarna på min X2 4400+ iställe

EDIT:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=37155

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

näää jag har ju också Asus A8N Sli Premium med heatpipe kylning och jag har beställt ett sådant chassie är det inte bara till att byta till fläkt eller vatten kylning till nordbryggan?

Visa signatur

Amd 64 3700+ @2900mhz 290*10 Asus A8N SLI Premium 2x 512mb ram, Gainward 6600gt 128mb GS, 2x 250 gb hdd + 80 gb hdd alla samsung, Tagan 420w, thermailtake armor svart (ej alu versionen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul Crewe
näää jag har ju också Asus A8N Sli Premium med heatpipe kylning och jag har beställt ett sådant chassie är det inte bara till att byta till fläkt eller vatten kylning till nordbryggan?

Jo det är klart det går att byta till annan icke heatpipe kylning och få det att fungera så.. men så länge man har heatpipekylningen så fungerar det inte pga. att vätskan i heatpipsen går åt fel håll då... dvs. transporterar värmen TILL nf4 chipset istället för bort.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Vad kostar ett Silverstone TJ06B?

Jag fick mitt för 1100 ungefär, sen höjdes priserna och nu ligger de på ca 1300..

Men har för mig att jag hittade en demoversion för 900 någonstans..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
http://www.mycom.se/produkt/39922.html

1187:-

Tack för länken. Perfekt....=) Kan knappt motstå att köpa det just nu... Vill ha faktorn är för hög...

Fortsätter att posta bilder på det efter som jag inte är ensam om att vara "kär" i det....=)

Det bästa är om jag inte är helt blind och dum i huvet så om man kapar bort den nedersta floppy platsen så kommer en dual bi pro att få plats där....=) Vilket är mysigt sen när jag ska kyla grafikortet också. Sen så är frågan om det är snyggast med en 5.25 vatten tank som sitter i ett eller två 5.25 platser....

Om jag sedan även fixar en pled eller oled som denna

och placerar den i flyppy platserna och stealthar dvd brännaren så har jag ett stilrent monster.....=P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Jag gjorde misstaget att köpa lian li's täcklplåtar för 5.25-platser i aluminium, de passade inte ens, så jag försökter slå sönder fronten på min dvd-läsare för att få den att passa bakom plåtarna. Vill helst inte såga i chassit så får väl såga i täckplåten eller något annat trevligt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
Jag gjorde misstaget att köpa lian li's täcklplåtar för 5.25-platser i aluminium, de passade inte ens, så jag försökter slå sönder fronten på min dvd-läsare för att få den att passa bakom plåtarna. Vill helst inte såga i chassit så får väl såga i täckplåten eller något annat trevligt..

ok, men steltha cd-läsarna. Kan inte du posta bilder på chassit. Vill gärna se bilder med hårdvara i.

Hitta dessa och de fick mig att tänka om igen.

Såg inte alls lika rolig ut innuti som på de andra bilderna. Känndes riktigt B jämfört med mitt lian li pc7 som är riktigt trångt just nu. Ska det se ut så eller ljuger bilderna? Behöver skaffa en 4hårdisk och har det trångt med 3 just nu...=(

Lekte lite med photoshop och tonade fönstret samt imiterade en gravyr.

Vart ett lyft då. Sen funderar jag på att klä insidan i svartonat plexi så man slipper se stålramen/stomen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

vart får man tag på den där PLED displayen? verkar fett nice

Visa signatur
Permalänk

Vad tycker ni om mitt gravyr förslag på alucard från hellsing? Kan bli riktigt svårt men blir otroligt maffigt om jag lyckas eller? Tänkte fortsätta på mitt svart gröna tema som jag gillar.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
vart får man tag på den där PLED displayen? verkar fett nice

Fanns i fractronics forum, ett test ex där de kolla intresset på de displayerna samt visa bilder på dem. http://www.fractronics.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2

Citat:

Taget från fractronics forum
Bilderna visar en 128x64 pixels ks0108b kompatibel PLED display.
Tyvärr så höll provexemplaret inte måttet då den hade ständigt tända pixlar, vilket man kan se på bilderna.
En omdesign är gjord enligt leverantör och vi väntar nu på nästa provex.
http://www.fractronics.com/slask/128x64_oled_test_b.jpg

http://www.fractronics.com/slask/128x64_oled_test_a.jpg

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2