Permalänk
Medlem

Jag har sett ett chassi som ser ut som en bmw 5-serie (nya, fula modellen) det lyste överallt och jag fick mardrömmar! Jag vet var det finns, är det nån som vill ha ett kort taget med en T630 på det chassiet?? :D:D

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

JA!

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Medlem

LÄTT SNYGGASTE CHASSIT PÅ MARKNADEN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
JA!

Om jag har vägarna förbi så lovar jag att jag ska ta kort

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Jag har sett ett chassi som ser ut som en bmw 5-serie (nya, fula modellen) det lyste överallt och jag fick mardrömmar! Jag vet var det finns, är det nån som vill ha ett kort taget med en T630 på det chassiet?? :D:D

Vet vilken du menar... den e ful!!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found
http://www.gtek.se/img_prod/LSCS602SEBL.jpg

Vadå wannabe alienware?:p

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Hjälpsam

Har du läst storyn bakom det chassit? Killen fick sin dator totalkvaddat på ett lan för att nån nöt välte bordet.... detta var hans lösning på att det aldrig skulle hända igen. Jag har för mig att det var det chassit iaf, var ett bra tag sedan jag läste artickeln.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Har du läst storyn bakom det chassit? Killen fick sin dator totalkvaddat på ett lan för att nån nöt välte bordet.... detta var hans lösning på att det aldrig skulle hända igen. Jag har för mig att det var det chassit iaf, var ett bra tag sedan jag läste artickeln.

Det var ju en smart lösning på problemet!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem

Stackern leder va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mordecaien
Du, snacka inte skit om 240. Det finns rostiga 240´s som går bättre än saab 9.3.

Känner också en kille som har en Duett som drar en Audi TT Roadster Som har gått fint i 3 år nu.

Aja, tur att man sitter med snyggt chassi så man slipper hall of shame :).

Tufft men nu är det så att TT är ämnad som glidar bil, sport bilarna är RS4, RS6, R8 (lite extrem) och nya R9 som kommer snart, sedan en fråga var det 3.0 v6 då? den e ju störst iaf har jag för mig på tt:D

Permalänk
Medlem

men det är väll inte bilar vi ska snacka om eller!!!!!!!!!!

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
JA!

Jag hittade en bild på chasit jag menade... ush!

http://www.maddogpc.com/contents/media/l_ASPIRE%20X-Infinity%...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Jag hittade en bild på chasit jag menade... ush!

http://www.maddogpc.com/contents/media/l_ASPIRE%20X-Infinity%...

Ser man på funktionerna så ere ju inte ett så dåligt chassi... o modda är ju bara kul så...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Jag hittade en bild på chasit jag menade... ush!

http://www.maddogpc.com/contents/media/l_ASPIRE%20X-Infinity%...

Ser ut som en halv BMW som sticker upp ur toppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
Ser ut som en halv BMW som sticker upp ur toppen.

Jo, precis det är ju det som är så fult, även om det hade varit en mustang som stack upp där så hade det inte varit särskilt attraktivt.....

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
Asså alla tkr väl olika ? Jag tror att när alla i min ålder (13 fyller 14) går in i en datorbutik, och ser chassihyllan. Noterar ett "vanlit" Lian Li chassi helt i aluminium för 2100kr tänker "vilken skit" elr "vem f*n vill ha ett sån", "e ni inte kloka". Och sen när en erfaren datorbyggare som vet vad som e bra och inte, går in o ser en HÖG med plastiga lysande äckliga monster som gnisslar och har sej och går vidare till det förut omtalade Lian Li, kollar igenom den smarta upbyggnaden och tänker: Visst är det dyrt, men om ja inte köper de nu kmr jag aldrig bli nöjd. MEN den dumma lillskiten (enlit er) och enlit mej "Oerfaren jämnårig" glr starkt Sitt "fina" raidmax scorpio BLÅ med plexiglas. Jag har för några år sedan köpt ett sådant chassi, var mycket glad till en början. men när jag började montera delar i det. ack vad oplanerad insida den har.

Slutsats, Den erfarne byggaren har säkert mer kunskap OCH större plånbok. Och han har säkert potential till att modda. Han blir jätteglad att han har Lian LI, pga att det är grymt bra kvalitet och helt i aluminium. vilket medför positiva egenskaper såsom värmeavledning och vikt.

Och "lillskiten" "den oerfarne jämnåriga" är väldigt stolt över sitt Scorpio med massa lysen o kríms krams. Men bara han är nöjd så är väl allt bra? Jag är säkert att medelåldern här på sweC INTE har vuxit upp med färdigmoddade chassin. INTE har lockats till ett scorpio till första bygget? Men det har jag. och därför vet jag att man är "coolare" om man kmr med ett sådant chassi på Lan än ett Lian Li. Och itne har pengar och köpa sej ett Lian Li lite senare. Ni som säger att dem här chassina är skit, och att dem e plastiga, fula, och färdigmoddade har säkert stabil inkomst. bra lön och så. och då ska ni inte tracka ner andra med sånna chassin. jag får 400kr månaden och med den inkomsten skulle jag ALDRIG köpa ett lian li för 3000kr. Jag har själv ett Aspire X-qpack.. pga av det FINNS folk som e glada me dessa chassin tkr jag inte ni ska tracka dem, utan va glada över att ni har ett som passar er bättre? tål att tänkas på..

/RoseLL^

Ligger kanske något i det du säger, men det finns stilrena, snygga och bra chassin även för en billig slant, såsom compucase-chassin till exempel, tror faktiskt att de flesta med lyslådorna har dem för att de är lyslådor, jag har inte en stabil inkomst, jag tjänar runt 1000 kr / månad på mitt studiebidrag, som ska gå till kläder, hårvax, godis, nöjen osv.

Likadant som du gjorde så köpte jag först ett gamerchassi, efter någon månad insåg jag att jag inte alls ville ha ett sånt chassi, tyckte de andra var mycket snyggare, och uppenbarligen bättre.

Fick bygga en dator som min pappa köpte och valde då ett stacker, blev bara mer intresserad av att byta ut mitt gamerchassi hos min mamma (Nej, hon skulle aldrig köpa en datordel till mig), för någon månad sen skrapade jag ihop till ett Silverstone TJ06 och ptja, mitt gamla chassi?

En bild säger mer än 1000 ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Det var ju en smart lösning på problemet!
http://www.g-news.ch/articles/nhp200nc/images/closeview.jpg

Är inte det där nån slags tätningsskum eller ngt .. ? nån som vet vad det heter ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
Är inte det där nån slags tätningsskum eller ngt .. ? nån som vet vad det heter ?

Fogskum
Helt underbart material jag inte förstår varför det används oftare. Det expanderar ofta lite över 100% under härdningsprocessen men ändå.

Permalänk

många fula chassin men detta är klart en av vinnarna.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASVE3600BL

ser ut som våran dammsugare...lol

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
många fula chassin men detta är klart en av vinnarna.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASVE3600BL

ser ut som våran dammsugare...lol

hehe ja asus kan inte vara nöjda över den skapelsen.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
många fula chassin men detta är klart en av vinnarna.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASVE3600BL

ser ut som våran dammsugare...lol

Egentligen tycker jag att den har rätt sköna linjer OCH hyfsat clean iom att den är enfärgad. Skulle ALDRIG köpa den men betydligt värre finns det helt klart

Permalänk

www.dell.se

Där har ni mina bidrag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
alltså förstå. LianLi är _inte_ snygga dom är stilrena/tråkiga/diskreta.

tycker du en Ferrari är stilren?

Man tröttnar på ett "overspacat" chassi. LianLi & Antec har riktigt sköna chassin.
SNYGGA och stilrena. Finns Ferraris som är stilrena!

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

haha ja hitta lätt det fulaste chassit:rolleyes:

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=997...

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondskehem
www.dell.se

Där har ni mina bidrag.

Mindre ful DELL

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd

zomg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PulkaFettot
Ligger kanske något i det du säger, men det finns stilrena, snygga och bra chassin även för en billig slant, såsom compucase-chassin till exempel, tror faktiskt att de flesta med lyslådorna har dem för att de är lyslådor, jag har inte en stabil inkomst, jag tjänar runt 1000 kr / månad på mitt studiebidrag, som ska gå till kläder, hårvax, godis, nöjen osv.

Likadant som du gjorde så köpte jag först ett gamerchassi, efter någon månad insåg jag att jag inte alls ville ha ett sånt chassi, tyckte de andra var mycket snyggare, och uppenbarligen bättre.

Fick bygga en dator som min pappa köpte och valde då ett stacker, blev bara mer intresserad av att byta ut mitt gamerchassi hos min mamma (Nej, hon skulle aldrig köpa en datordel till mig), för någon månad sen skrapade jag ihop till ett Silverstone TJ06 och ptja, mitt gamla chassi?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Bild_007-dna.jpg

En bild säger mer än 1000 ord.

En riktigt dålig förlorare ägde det chassit innan:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
En riktigt dålig förlorare ägde det chassit innan:)

"CS-damp"