Permalänk
Medlem

De där är ju stilrena och snygga...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Varför är samtliga Lian-Li chassin fula? Personligen tycker jag Lian-Li's chassin är klockrena, stilrena och i aliminium, kan inte bli mycket bättre, om man inte moddar själv dvs.

alltså förstå. LianLi är _inte_ snygga dom är stilrena/tråkiga/diskreta.

tycker du en Ferrari är stilren?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk

usch!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Du, snacka inte skit om 240. Det finns rostiga 240´s som går bättre än saab 9.3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

usch!

Bra initiativ!!!! 240äger!!!

edit: kolla på alla olika chassin å snart har man fan sett allt här i världen!!!:D Chassin som ser ut som katter... lägg av nu har det gårr för långt!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
usch!

Va e de för fel på dom chassina ja hadde ett sånt fast svart!!!

Visa signatur

[Amd Ahtlon XP 2600+@3400+] [Fläkt Arktic Cooling Copper Silent 2] [Abit NF-7 S2G] [Kingston 512mb 333mhz] [Seagate 80gb + 250gb SATA] [Sapphire Radeon 9600Xt 256mb 560/330]

Permalänk

Hahaha, mitt ex (notera EX) köpte ett sånt katt-chassi när de skulle plocka ihop sin dator från db.com. Jag skulle plocka ihop den och höll på att sätta nätagget i halösen när jag fiskade upp lådan ur kartongen. Haah. Sanslöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Hahaha, mitt ex (notera EX) köpte ett sånt katt-chassi när de skulle plocka ihop sin dator från db.com. Jag skulle plocka ihop den och höll på att sätta nätagget i halösen när jag fiskade upp lådan ur kartongen. Haah. Sanslöst.

Hehe förstår!!

Visa signatur

[Amd Ahtlon XP 2600+@3400+] [Fläkt Arktic Cooling Copper Silent 2] [Abit NF-7 S2G] [Kingston 512mb 333mhz] [Seagate 80gb + 250gb SATA] [Sapphire Radeon 9600Xt 256mb 560/330]

Permalänk

Som tur var fick jag lite spirituosa som tack för hjälpen. Det dövade smärtan en stund iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3xCuL1BuR
Bra initiativ!!!! 240äger!!!

edit: kolla på alla olika chassin å snart har man fan sett allt här i världen!!!:D Chassin som ser ut som katter... lägg av nu har det gårr för långt!!!!

Va e de för fel på dom chassina ja hadde ett sånt fast svart!!!

1. 240 äger? Vem äger vem? Äger bilen 240?

2. Tycker det är fult med allt tjaffs och krams på det. Min åsikt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

den oranga var fan snygg..

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
alltså förstå. LianLi är _inte_ snygga dom är stilrena/tråkiga/diskreta.

tycker du en Ferrari är stilren?

Jepp, de snygga ferrarina är stilrena.
Stilren betyder inte tråkig, och behöver inte nödvändigtvis betyda diskret heller. Diskret är snyggast i längden dock.

Håller med Delarium mfl: att TT Xaser-stuket verkar fått sånt fotfäste är bortom min fattningsförmåga
TT Tsunami Dream ser jämförelsevis helt OK ut dock, så länge man skippar sidofönstret!!!

alexwebnet: ah, riktig ghetto
ryms verkligen allt i den där lilla lådan, eller misstolkar jag bilden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Musikälskare

Jag måste vara körd i huvet som tycker det chassit är underbart snyggt

Hjälp mig :S :S :S

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

valfri beige/vit burk från mitten av 90-talet är fulast!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found
http://www.easygamer.se/images/21-00031.jpg

FAn ännu fulare

orka mc chassi det skulle va snyggare om dom tog bort motorcyklarna och ändrade lite detaljer på det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jepp, de snygga ferrarina är stilrena.
Stilren betyder inte tråkig, och behöver inte nödvändigtvis betyda diskret heller. Diskret är snyggast i längden dock.

Håller med Delarium mfl: att TT Xaser-stuket verkar fått sånt fotfäste är bortom min fattningsförmåga
TT Tsunami Dream ser jämförelsevis helt OK ut dock, så länge man skippar sidofönstret!!!

alexwebnet: ah, riktig ghetto
ryms verkligen allt i den där lilla lådan, eller misstolkar jag bilden?

Så det du menar är att Stilrent är allt du tycker och resten bara är skit?

Sen förolämpa inte Ferrari med stilren. Ferrari är kända med sina vassa och vågade former och sen med en stark röd färg.

Sen om du tycker att Diskret är snyggast i längden är din åsikt, inte dess mening.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley

Sen om du tycker att Diskret är snyggast i längden är din åsikt, inte dess mening.

Likaså att din åsikt också bara är en åsikt.

Tycker också om diskreta chassin, fönster tycker jag inte alls om, absolut inte lysande fläktar.
CM Stacker är ett snyggt chassi enligt mig.

Permalänk
Medlem

alltid kul med dessa stilrena vs julgrans trådar. Att alla verkar missuppfatta begrepet stilren. Stilren betyder inte ren stil/diskret/minimalistiskt, stilren innebär helt enkelt att man håller en stil. Vento är inte minimalistisk/diskret/har inte ren stil men det är stilrent som fan, de håller hårt på damsugarstilen helt enkelt. Så kan folk sluta använda begreppet stilren och prata om minimalism vs plåtter istället så skulle jag bli glad. Själv föredrar jag minimalism framför julgran men hundchassiet var riktigt jävla fränt.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Någon anna som posta detta innan men

SKRÄCK!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/asve3600bl.jpg

Det är snyggt! "småsportigt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/asve3600bl.jpg

Jag gillar det också :).

Permalänk
Medlem

Ehum...
Tja, det ser ju i alla fall minst sagt anorlunda ut.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Hedersmedlem

Om nu alla hatar gamer-chassin.. varför ökar utbudet ständigt och varför säljs det enorma mängder sådana chassin? Lite att klura på

Billig plast, tunn plåt och en risig konstruktion kanske är nyckeln till framgång.. för det är ju så de flesta "moderna" chassin är konstruerade. Ah.. jag får ju inte glömma fem-sex högljudda fläktar som lyser i (minst) åtta olika färger

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=VIPERMT500
vacker är den då inte...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Omg. Gräslig.

Sedan vad det gäller "stilrena" chassin så tycker inte jag att dom kan bli fula, utan som mest tråkiga. Men vad det gäller en del över"moddade"chassin så tycker jag att det kan bli ordentligt fult.

Själv så skall jag införskaffa ett Lian-Li PC V1000.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

karl alfreds spenatchassi

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR

JA ! bra

ska vi bilda klubb? tror fan mitt nästa chassi är ett sånt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe min polare har köpt de chassit...han tycker det är de snyggaste som finns på marknaden just nu hahah

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Inaktiv

OSkar000 det var fan billigt med tanke på att man får med 500w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aendy
alltid kul med dessa stilrena vs julgrans trådar. Att alla verkar missuppfatta begrepet stilren. Stilren betyder inte ren stil/diskret/minimalistiskt, stilren innebär helt enkelt att man håller en stil. Vento är inte minimalistisk/diskret/har inte ren stil men det är stilrent som fan, de håller hårt på damsugarstilen helt enkelt. Så kan folk sluta använda begreppet stilren och prata om minimalism vs plåtter istället så skulle jag bli glad. Själv föredrar jag minimalism framför julgran men hundchassiet var riktigt jävla fränt.

Hmm, du har nog egentligen rätt, men ibland är ord så ofta förvanskade att den förvanskade betydelsen har en tendens att ta över. Även jag tenderar nog att ibland använda ordet stilren som 'ren stil' snarare än att 'hålla en stil' så jag är nog lite på fel spår... Och jo, visst föredrar jag generellt minimalistiskt/diskret, men kan definitivt beundra ett arbete som "håller stilen" (konsekvent stil skulle jag nog kalla det) även om stuket inte är riktigt i min smak.

Att som doodeley se ordet stilren som mest ett skällsord förstår jag dock inte alls (tack ibis)
Och visst finns det fula Ferrari... 612 Scaglietti tex Asch, nog med O/T.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR

Jag hatar det

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Proffsmoddare

Jisses!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Ett sådant här har sonen:

Han tycker det är skitläckert..Fick välja själv vad han ville ha..
Tyckte det var ganska vettigt invändigt iaf..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?