Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vad ska en Warlock ha mycket av för stats?

Intellect, Stamina och Spirit, skit fullständigt i Strenght och Agility.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Warlocks is the shit...

drog lvl 22 på 18h... sen hade jag inte tid o lira den med.. BWL, MC, ZG, WSG, AB and whatnot.. some dwarfpriest är man eftertraktad

När jag kommer hem från USA ska jag dra upp en lock till 60, plocka skitloot i MC och börja pvpa

Iallafall, som lock är det skitenkelt att lvla snabbt, mitt tips är att köra Demonology/affliction eller Demo/Detro tills du blir 60 och när du börjar få lite bra +dmg så kör du antingen destro eller SM/ruin build.

Exempel på hur en "lvling build" kan se ut

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

Det beror på hur du kommer att välja att lvla upp din karaktär.
Kommer du grinda mobs hela vägen så föreslår jag att du kanske kör en
SM/ruin build (shadowmastery / ruin) och grindar Humanoids med succubitchen.

Som sagt warlock är soj för den är så himla mångsidig. Däremot anser jag att det inte är värt att gå hela vägen med destro tills man har hyffsat +dmg.

Då är det bättre med soul link

lycka till

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Intellect, Stamina och Spirit, skit fullständigt i Strenght och Agility.

Villken av Intellect, Stamina och Spirit går först?
Alltså villket ska jag mest ha utav dom 3..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Villken av Intellect, Stamina och Spirit går först?
Alltså villket ska jag mest ha utav dom 3..

Stamina tror jag. Säger en noob kompis warlock till mig men jag vet inte

Permalänk
Medlem

Kan ha fel nu men är det inte såhär:
Intellect: Påverkar skada på spellsen
Spirit: Påverkar återhämtning av mana/hp
Stamina: Påverkar hp

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

För PVP kommer stamina först men för grinding/leveling så kommer nog stamina sist tror jag då en levlande warlock inte bör ta särskillt mycket skada. Du har nog mer användning för den extra manan som int ger. För priest's sägs ju hög spirit vara bäst för grinding och en lock borde väl ha ungefär lika stor nytta av snabb life/mana-regen

[Z]: int ger främst mer mana och även lite +rill crit för spells (100 int = 1% spell crit) men skadan påverkas inte av int.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag har byggt min warlock efter:
Stamina
Intellect
+Damage
Spirit (skiter oftast i spirit, det är bara en bonus)

kör med denna build: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...
Mina damagerekord med Shadow Bolt för tillfället ligger på 1302 med en normal träff och 2229 på en critical strike, detta med CoS, Shadow Vulnerability, Wizard oil och säkert någon till debuff jag inte märkte på en mob i MC. Men jag crittar normalt mellan 1500-1900 och mina normala shadow bolts ligger mellan 700-1000.

Bara en warlock lär sig använda sina spells och veta hur man ska ta sig ur knipor man lätt kan hamna i så kommer man ganska långt med en warlock.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Kan ha fel nu men är det inte såhär:
Intellect: Påverkar skada på spellsen
Spirit: Påverkar återhämtning av mana/hp
Stamina: Påverkar hp

Såhär skal det vara:
Intellect: Ökar din mana / Du skillar vapen snabbare
Stamina: Ökar din hälsa
Spirit: Ökar din regeneration av hälsa och mana. I patch 1.10 kommer spirit även sänka fiendes chans att critta dig.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Nån som kan länka en bild på en Gnome Warlock med rank 13setet.. vill se hur shoulders ser ut osv.. dom där som brinner typ.. Har bara sett bilder på Undead med det setet, men aldrig någon gnome.. :/

thx

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns redan en tråd i ämnet, håll er till den
*Låst*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X