varför envisas den delaut partitionerna..

Permalänk
Medlem

varför envisas den delaut partitionerna..

Märkte för ett tag sedan att alla partitioner var utdelade, så ändrade detta och tänkte att allt var frid och fröjd.
Nu några veckor senare märkte jag att de var utdelade på nytt
samt att den iofs påpekar att den kommer göra detta när jag startarom för administrativa skäl.

Finner detta mycke obehagligt då jag relaterar det till att risken är större att man får oönskat besök..

Så, hur löser jag nu detta - så de inte är utdelade mer?..

(XP)

Edit: märkte att alla var ibockade att ja tydligen tillåter besökare att rota i datorn också för den delen.. heh.. "undra om det är därför den betett sig skumt"

Tack på förhand.

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Man kan ta bort dessa delningar om man följer denna länken. Finns även att ladda ner Administrative Shares Enable Disable som innehåller några *.reg och *.bat filer som fixar dessa men kan inte hitta dom nu.
http://www.petri.co.il/disable_administrative_shares.htm

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Tack.

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk

Utdelning

Du behöver inte alls vara orolig för oönskat intrång. I NT4 som det os jag kom ikontakt med för många år sen såg jag just det...dom utläggningar är till bara för administratör och då menar jag enbart det kontot det gäller inte om du som använadare sitter som administratör..det man bör tänka på iställe är att inte ha för enkla lösen på administratör kontot.....det är himla smutt att logga på sin andra dator och hämta en fil eller så med just hjälp av administratörkontot och dollartecknet då slipper man ju springa mellan datorerna och det är så säkert ändå det kan bli....Har du bara en brandvägg och ett reält virusprogram är det absolut ingen fara det är ändå inte där attackerna kommer om man får såna.....Men just om din dator ingår i en stort lokalt nätverk är det ju bra att ha rediga lösen även på vanliga windowsinloggning och sen släpper man helt enkelt inte på datorer utanför sin egen arbetsgrupp man stänger det i brandväggen, om man är orolig men det tycker jag är lite väl överdrivet håll koll på det du lägger ut bara i nätverket, man kan ta bort netbeui protokollet oxå......Sen en sak till som jag glömde om man håller på att bråka just med det där du undrade över kan det gå galet senare vid en Windows säkerhets patch, nu var det precis en sån för några månader sen som gjorde att dom som hade ändrat på dom standardutläggningarna i XP fick stora problem efter den månaatliga uppdateringarna från MS vet inte om du såg insändarna om just det där....Jag är inte 100 säker om det exakt gällde just det du undrade över men vad jag minns var det nått i stil med just det där....

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint