Permalänk
Medlem

Erfarenheter av JOS Soundbridge eller NOXON?

Någon som har provat dessa produkter och kan berätta om någon av dem är något att hänga i julgrannen?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Ja har noxon första versionen.. Funkar fint å har bra ljud.. Det som jag tycker är negativt med produkten är att det inte går att lyssna på SR lr andra svenska kanaler.. Den tar endast emot mp3-stream. SR, Rix fm å dom sänder ut wma-format.
Sen så vet jag inte riktigt vad ja ska säga om displayen. Den är lite för stark så lite svårt att se texten. Men annars är den ju snygg å stilig där den står. Enkel att använda..
Om man jämför med en annan lösning på mp3/webradio-dator så tar en sån lång tid att starta (drar mycke ström om den står på dygnet runt) och kanske lever om lite medans noxon är helt tyst å startar direkt.. Så det är väl fördelarna jämfört med en liten musikdator..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar en tredje produkt.

http://www.slimdevices.com/

Har haft en själv i mångar år (första version) och jag tror inte det finns någon bättre, senaste versionen har många förbättringar också.. Kolla själv på sidan och gå in på forumet ifall du har frågor:
http://forums.slimdevices.com/
Ljudet är bra, displayen är suverän och programmet på PC:n är väldigt bra, utvecklas hela tiden.

"
# Large, high-resolution vacuum fluorescent display
# True 802.11g
# High fidelity Burr-Brown™ 24-bit DAC
# MP3, AAC, Ogg Vorbis, MP2, MusePack, WMA
# Apple Lossless, FLAC, WMA Lossless
# AIFF, WAV, PCM
# Internet radio, news, etc
# Digital and analog outputs
# Bitmapped graphics, multiple fonts, animation, and images
"

Lite om Mjukvaran:

"
SlimServer Software

* Web Interface—control the player and manage playlists from a web browser
* MP3 Internet radio
* Alarm clock
* Automatically imports iTunes library and playlists (Windows and Mac)
* Automatically imports ID3 tags
* Browse and search by title, artist, album or genre
* Shuffle and repeat albums or songs
* Create, save, and import .pls, .cue and .m3u playlist files
* Displays current date and time when not playing
* Open protocol and command line API—easy to control from other applications
* Expandable through 3rd party plug-ins and skins
* Supports multiple synchronized players
* Cross platform Open Source software, written in Perl (GPL)
* Listen from any computer using an MP3 software player (Winamp or iTunes)
"

Permalänk
Medlem

Verkar som om den där bara tar emot mp3-radio den åxå.. Noxon version 2 har jag för mig ska kunna ta emot all typ av webbradio vilket känns bra..

Det som saknas är ju ett bra program till min noxon. Får köra med Musicmatch och det är ju inte så skoj då man bara har gratisversionen.. Det behövs bara för att få över mp3orna till noxon från datorn.. alltså ett serverprogram...

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tänk om man skulle kunna hitta nåt sånt till sin noxon.. Skulle ju bli mycke mer användbar då..

Har försökt sätta upp en egen shoutcast server och försöka konvertera realplayer/windows media-signalen till mp3 men är för dålig på sånt..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Har en Squeezebox 3 från Slimdevices och är extremt nöjd. Lite dyr men är helt klart värd pengarna.

Fördelen med Squeezboxen jämfört med Soundbridgen är stöd för 54Mb trådlöst samt native flac (lossless).

Den finns hos JOS också.

EDIT: Kom på ett plus till. Du kan lyssna på din musik över internet med hjälp av Slimserver och Softsqueeze (Squeezeboxemulator).

Softsqueeze har en inbyggd SSH klient så du slipper dela din server med hela världen samt att Slimservern kan konventera dina flac, wma, ogg whatever filer till mp3 on the fly om du har en klen lina.

Och ja, den klarar SR:s alla kanaler. Låter tom bättre än den vanliga radion. Det går även att lyssna på webradio utan server.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zippa
Vad tror ni om den här då?

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Pr...

Verkar grym!

Samma pryl som JOS säljer. Bara en annan logga.

Visa signatur