Permalänk
Medlem

Feedback: T-amp & T-extension

Har ni några frågor, åsikter m.m så skriv gärna lite!

Just nu väntar jag på delar från conrad.se. Om de kommer imorgon får ni en update då.

Loggen

Permalänk

Så grymt snygg det blir!! .

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Fy fan va snyggt det kan bli hoppas du inte gör nårra misstag tills dess blev riktigt sugen på göra lika dant med min ena förstärkare

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

ser ut att bli riktigt snyggt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

skit snyggt.. du e bara så grym på läckra små saker

Permalänk

De dära små fina aluminiumlådorna var allt fina du... jag tror att jag beställer 3 stycken till lite framtida projekt.

För övrigt så ser det MYCKET lovande ut!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!!

Visa signatur

Torxx

Permalänk

Använder T-amp och usb-hubben samma spänning?

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 7 5800X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 32 GB, RTX 4070 12 GB

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli snyggt. håller själv på med en "C-amp" musikdator, en dator med inbyggd förstärkare och diplay + fjärr, men nog om de. Har du moddat t-ampen något? rekomenderar nya kondnigar 70kr/st (behövs 2) och nu är det grymt mycket bättre bas!

Permalänk
Medlem

Du verkar hålla en clean & noggran stil!
Blir nog najs detta

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser lovande ut. Fina lådor du hade hittat, de verkar prisvärda för mindre projekt.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Another_Lundis, usb-hubben ska inte sitta i samma låda som T-ampen

Vet inte om jag ska modda T-ampen, det får bli ett senare projekt.
Hur förändrades basen bolme? Låter det bättre eller blev den bara kraftfullare?

Lådorna är riktigt fina, känns riktigt smidiga att jobba med. Kvalitén känns hög, även om ytan inte är helt perfekt. Men priset rinner ju iväg lite om man vill ha en av de större storlekarna.

Just nu funderar jag på oranga lysdioder...vad tycker ni? De vita lysdioderna jag har är alldeles för starka. Och blåa slipper jag helst. Gröna kanske är ett alternativ?

Permalänk

Har funderat på att skaffa en T-Amp. Skaffade du nätdelspaketet? och i så fall är den något att ha eller är det lika bra att göra en egen?

Permalänk
Medlem

Ja jag köpte paketet med nätdelen. Efteråt upptäckte jag att nätdelen till mitt gamla Creative-paket har samma specs och samma plug, så det kändes ganska onödigt.

Om den är bra eller inte kan jag inte riktigt svara på. Den lämnar 12V - 2A och det ska ju tydligen räcka. Jag spelar inte särskilt högt men jag är nöjd och har inget att klaga på iaf :).

Permalänk
Medlem

ooo verkar bli snyggt
hoppas d går bra

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite besviken på Conrad...

Beställde kontakter och grejer i förra tisdagen. Alla varor fanns i lager. Först i fredags skickade de paketet och nu hämtade jag ut det.
Blir lite irriterad när jag märker att det fattas grejer, kollar då på kvittot och där står det "Produkten levereras senare".

Permalänk
Medlem

/najs

läste någonstans att den här ampen visst skulle ge fantastiskt ljud fast den bara kostar runt 300kr.

Permalänk
Medlem

Kan ni gissa när jag skulle få en kontakt från Conrad? 10:e Maj!
Blev att avbeställa och ta några från Elfa istället. Tyvärr är dessa mycket fulare =/.

Jaja, en update finns nu att beskåda i alla fall

Permalänk
Medlem

Tetsuwan, basen blir kraftfullare (är ingen techno snubbe så det är inte den typen av bas vi snackar om utan hifi) innan modden lvar ljudet bra och öppet, men lite för lite bas när man spela rock/hårdrock, efter modden låter den fortfarande lika rent och öppet men basen är mycket bättre/kraftgullare och ljudet i helhet mer behagligt att lyssna på.

tycker helt klart att de är värt att göra den modden.

Permalänk
Medlem

Okej! Ska läsa lite mer om vilka moddar man kan göra

Sorry att bilderna inte fungerar för tillfället! Servern kraschade precis, och os'et startar inte längre.
Borde vara uppe ikväll igen!

Båda lådorna är nu färdiga, mer bilder kommer imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tetsuwan
Okej! Ska läsa lite mer om vilka moddar man kan göra

Sorry att bilderna inte fungerar för tillfället! Servern kraschade precis, och os'et startar inte längre.
Borde vara uppe ikväll igen!

Båda lådorna är nu färdiga, mer bilder kommer imorgon

imorn, de va ju ett para dar sedan. vill se bilder på detta snygga bygge

Permalänk
Medlem

vad hände med updates??

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Nice, gillar dina små byggen...=D

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Najs!
Dessutom så verkar du som en jäkel på elektronik

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är alla bilder uppe. Sorry för förseningen =/

Båda lådorna fungerar bra och jag är väldigt nöjd. Dessa kommer jag nog använda i flera år

Permalänk
Medlem

snyggt, men jag tycker nästan att volymratten är lite för stor. ser lite klumpigt ut nästan. annars är allt skitbra.

Permalänk

Nice, men volymratten var kanske lite stor eller...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jo ratten ser nog rätt stor ut jämfört med lådan. Men lådan är rätt liten, bara 53mm hög. När man sätter fingrarna på ratten känns den precis lagom

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt !
Satt och visslade i en kvart

Vad har lådan för art nummer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Jävligt snyggt !
Satt och visslade i en kvart

Vad har lådan för art nummer?

50-440-52 - stog någon stanns i tråden:)

Förbannat fint blev det!
Möjligt att det stod, men vad gick kalaset på?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc