BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

var bara tvungen att lägga det 9000 inlägget.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Hallå! En kompis till mig har köpt Battlefield och får det verkligen inte att fungera, han har DirectX 9 och bra dator. Allt går bra under installationen men precis då han ska starta spelet dör det bara. Nån som varit med om liknande? Nån som vet vad felet är?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Skumt. Singleplayer fungerar ypperligt, men när jag ska spela online, och välja en server, så stängs hela spelet ner utan varning eller något annat. Jag har senaste patchen, osv,. Fungerar felfritt i singelplayer-läge.


-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Skumt. Singleplayer fungerar ypperligt, men när jag ska spela online, och välja en server, så stängs hela spelet ner utan varning eller något annat. Jag har senaste patchen, osv,. Fungerar felfritt i singelplayer-läge.


-k0nsl

Händer mig när jag lirar på BBB serverar... laggar till och sen hoppar jag ut i Windows..lite små trist,
men serverna är ändå inte mitt första val.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

jag har funderat på att köpa spelet, eller skall jag satsa på modern combat till 360 istället nu när jag skall köpa en 360..?testade demot till 360 grymt snyggt..eller snyggare än till pc, men det kanske inte har riktigt samma känsla men det var kul..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Dock är det som så att jag kommer inte så långt att jag ens kommer in på servern. Jag kommer inte in på någon.

Så nu ska jag installera om hela spelet och senaste patchen, osv,. Så får vi se hur det artar sig.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Händer mig när jag lirar på BBB serverar... laggar till och sen hoppar jag ut i Windows..lite små trist,
men serverna är ändå inte mitt första val.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Har uppdaterat till senaste patchen (1.22) och spelat lite med den. När jag skulle gå in och spela igår kommer jag inte åt väldigt få servrar, 1 på SF och 6 på vanliga BF2. Någon mera som har samma problem?
Har ju fungerat efter uppdateringen. /Munken

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hallå! En kompis till mig har köpt Battlefield och får det verkligen inte att fungera, han har DirectX 9 och bra dator. Allt går bra under installationen men precis då han ska starta spelet dör det bara. Nån som varit med om liknande? Nån som vet vad felet är?

Drivrutinerna till grafikkortet....
Stäng av ev prg som modiferar desktop eller multidesktops..

Visa signatur

...

Permalänk
Relik 📜

Vi slängde just upp en ny s.k. "Close Combat"-server under BF2.se-flagg..
26p på 16p-bana.

Vet att folk gillar sådana servers, så tänkte bara hojta
Jag kommer säkert lira runt där ikväll, det bruakr ju ta några dagar innan en ny server blir etablerad..

IP: spela.bf2.se

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=9923

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är så trist att det skall vara så förbannat mycket problem med spelet, spelet är trotts alt guds gåva till online gamers.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Fattar inte detta, sätter jag alla detaljer på högsta går det hyfsat bra att spela men ibland (när man tittar åt ett visst håll) kan det börja hacka kanelbullar verkligen, runt 5-10fps, helt overkligt.
Sänker jag allt till medel slipper jag det där plötsliga hackandet, men vilken av inställningarna i grafiken kan detta bero på? Någon som upplevt samma sak?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Fattar inte detta, sätter jag alla detaljer på högsta går det hyfsat bra att spela men ibland (när man tittar åt ett visst håll) kan det börja hacka kanelbullar verkligen, runt 5-10fps, helt overkligt.
Sänker jag allt till medel slipper jag det där plötsliga hackandet, men vilken av inställningarna i grafiken kan detta bero på? Någon som upplevt samma sak?

Du kanske behöver nya/andra drivare till grafik/moderkort. Har du provat att ställa "agp aperture size" till 256 eller 512mb i bios? (det har hjälpt många med hackande kanelbullar)

Använder du dig av v-sync? Gör du det, prova att stänga av det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Skumt. Singleplayer fungerar ypperligt, men när jag ska spela online, och välja en server, så stängs hela spelet ner utan varning eller något annat. Jag har senaste patchen, osv,. Fungerar felfritt i singelplayer-läge.


-k0nsl

För mig är det precis tvärtom. :S

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade och laddade ner 1.21 patchen igen och installerade om allting, och nu fungerar det väldigt fint, utan några somhelst problem.

Det var tydligen patch v1.22 som orsakade problemen tidigare. Fattar inte varför bara. Jag vill ju spela med senaste patchen, kommer ju knappt in på några servrar bara för att min version är för 'gammal'....

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
Drivrutinerna till grafikkortet....
Stäng av ev prg som modiferar desktop eller multidesktops..

Menar du "nView Desktop Manager"?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hallå! En kompis till mig har köpt Battlefield och får det verkligen inte att fungera, han har DirectX 9 och bra dator. Allt går bra under installationen men precis då han ska starta spelet dör det bara. Nån som varit med om liknande? Nån som vet vad felet är?

jag hade typ samma fel.... frågade dem och då sa de att jag var tvungen att skapa ett nytt användarkonto och logga in på det och installera bf2 där.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Du kanske behöver nya/andra drivare till grafik/moderkort. Har du provat att ställa "agp aperture size" till 256 eller 512mb i bios? (det har hjälpt många med hackande kanelbullar)

Använder du dig av v-sync? Gör du det, prova att stänga av det.

Jag har 128 inställt i BIOS, kan ju ev. testa höja det...
Vad är v-sync för något? krävande?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Du kanske behöver nya/andra drivare till grafik/moderkort. Har du provat att ställa "agp aperture size" till 256 eller 512mb i bios? (det har hjälpt många med hackande kanelbullar)

Använder du dig av v-sync? Gör du det, prova att stänga av det.

Men han har ju ett 256mb graffekort. Kan man ändå ställa in 512mb? jag har tittat efter, men det står inget Behöver jag uppdatera nått kanske?

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag har 128 inställt i BIOS, kan ju ev. testa höja det...
Vad är v-sync för något? krävande?

ja höj till 256 eller 512 så kanske det blir bättre (oftast).

v-sync tvingar grafikkortet till att köra samma fps som hz:en du har på skärmen, säg att du har 70hz på skärmen har du då ett hyffsat g-kort så får du konstant 70fps och det blir ett fint flyt. Skulle du komma in i krävande grafiksituationer och får fpsdrop under 70 (säg 60fps) så halveras 70 och blir 35fps. Det är det som är lite tråkigt med v-sync, men kan man så är det väldigt skönt att spela med v-sync på.

här kan du läsa om v-sync: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=928593&page=1&pp=20

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

För oss med ett Logitech G15 tangentbord så finns det en cool plugin att tanka ner till det.
Finns här: http://www.g15forums.com//index.php?option=com_remository&Ite...

Den gör så att man får upp alla tänkbara stats direkt i lcd-fönstret.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Hej..

De va ett ta sen jag lirade BF2 och jag e lite sugen på installera det igen..

Min fråga är. Hur e det med installationen av patchar nu för tiden?
Går dem att installera som de ska eller måsta man hålla på trolla med olika menyer o leka hacker?

För det orkar jag inte.

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem

du ska installera den senaste patchen - och den största versionen av denna - då får du allt som ska vara med.

nu till nått annat:

Kör med ljudkortet som medföljer dfi:s kort med nf4-kretsen . Hör ett knastrande ljud när jag lirar BF2 och har ljudinställningarna på software oavsett ljudkvalitet. MEd software hör jag i varjefall alla ljud korrket ( utom knastrtet). För att avhjälpa knastret ställer jag om till hardware - men då hör jag inte ljudet av mitt vapen å även andra ljudproblem ( som att jag t.ex hör flaggor vajja inne i helikoptern) . DEt konstiga är att ljudet ( med harware) bara verkar bli mer vanställt med creatives EAX - hör då bara allt som ännu närmre. Hur får jag bort knastret eller får normalt ljud med ljudet inställt på hardware. - BLIR TOKIG, HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om man kan stänga av eller sänka ljudet på rösterna som skränar hela tiden?

otroligt irriterande ibland

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det nån som vet om man kan stänga av eller sänka ljudet på rösterna som skränar hela tiden?

otroligt irriterande ibland

hehe.. lyssnar du inte på dina lagkamrater? dom kanske behöver din hjälp.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Finns det nån sida med samlade tweaks för bf2? Sitter med ett Radeon9600 så jag får inte precis den bästa fpsen/grafiken

Edit: Har bf2 och expansionen. Om jag ska installera det igen hur ska jag göra då? Först bf2 sen patch sen Expansionen?

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Finns det nått sätt att spara olika kontrollkonfigurationer i battlefield2? Vi är nämnligen ett par st som lirar spelet på en och samma dator..

Mvh Ronny

Visa signatur

Dator som går att spela med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0ny
Finns det nått sätt att spara olika kontrollkonfigurationer i battlefield2? Vi är nämnligen ett par st som lirar spelet på en och samma dator..

Mvh Ronny

Kan ni inte skapa olika profiler?

Permalänk

vet inte om man ska sskriva frågor om demot här men ändoå, när jag joinar en server, spelar jag nåhra minuter helt fint utan lagg men sen mittiallt fåtr jag "There is a problem with your connection" och sen så lommer jag till menyn och "you r connection to the server has been lost"???vad ska jag göra?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3,0 GHz, MSI mått mobo, 512mb CL3, 9800Pro 128mb 64bit, Fujitsu Siemens Scaleo C772 Skärm, headset från ClasOhlson, laser mus också från ClasOhlson, Modell:A4Tech RP-1519

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
För oss med ett Logitech G15 tangentbord så finns det en cool plugin att tanka ner till det.
Finns här: http://www.g15forums.com//index.php?option=com_remository&Ite...

Den gör så att man får upp alla tänkbara stats direkt i lcd-fönstret.

Tackar! :D:D

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hehe.. lyssnar du inte på dina lagkamrater? dom kanske behöver din hjälp.

Det blir lite mycket ibland bara. Hade ju varit bra om man kunde sänka volymen på dom så man kunde höra bättre om det kommer folk smygande med knivar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.