Permalänk
Medlem

Hemsida vad tycks?

Gjort en liten enkel hemsida i Dreamweaver, har obefintliga kunskaper när det kommer till kodknackande. Ena jag vet är att den fungerar

Stavfel osv finns säkert!

Kom gärna med kritik!

www.waniasminispa.se

Permalänk
Medlem

Koden är ju inte vacker (det blir den aldrig med DreamW), men sidan ser ju helt okej ut tycker jag, och den fungerar problemfritt i FF.

Ett förslag skulle vara att använda ytterligare någon färg än den vita i rutan, för att få lite mer liv i sidan, som den ser ut nu är den lite... platt? Hur du skulle göra det snyggare vet jag inte riktigt, jag har inte riktigt den där blicken för estetiska detaljer, men någon kan säkert komma med bra tips

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om koden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Vem fan bryr sig om koden

varldens smartaste kommentar lagd i ett programmeringsforum tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Vem fan bryr sig om koden

Många tro mig, men dom som i slutändan tittar på hemsidan vill en sak! "Att den fungerar"

Sen hur det är löst bryr dom sig inte ett skvatt om. Kunden ifråga ville ha upp information på nätet om hennes företag. Jag löste det!

Sen om koden gör att hemsidan blir seg osv är ju en annan sak!

Jag som inte kan något om det är glad att kunna göra en sida grafiskt i DW som fungerar, och jag bryr mig personligen inte ett skvatt om hur koden ser ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Sidan fungerar. Den gör vad den ska göra så jag ser inga direkta fel. Jag tycker dock att du ska låta menyn gå ut lite mer till vänster. I längd med där cirkeln börjar i logon ungefär.

Bra att du har sparat bilderna på ett vettigt sätt och inte har några filstorleksmonster någonstans.

Permalänk
Medlem

Är det Wanjas eller Wanias Minispa?

Permalänk
Medlem

Tycker att sidan var väldigt stilren. Men lägg texten som är ovanför bilderna under dem istället. Och ta bort fetstilen. Sen så kan du minska gapet i mitten också.

www.wanias-minispa.se hade förresten varit lättare att memorera

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Haha, ja innan jag kom in på sidan hade jag ett jäkla huvudbry om vad domännamnet betydde.

Mina synpunkter i korthet:
Rätt snygg, proffsig sida. Håller med om att menyn behöver mer marginal till vänster.
Hade föredragit lite mindre kontrast (vitt/turkost) i bakgrunden och tydligare rubriksättning på förstasidan (svårt att hitta var man ska börja läsa). Rubriker kan gärna märkas upp med <h> taggar isället för bara fetstil.
Det ser lite tomt ut uppe till höger.
Sen har vi koden, valideringsfel och konstiga javascriptlösningar. Men det verkar inte vara det stora här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapher
Tycker att sidan var väldigt stilren. Men lägg texten som är ovanför bilderna under dem istället. Och ta bort fetstilen. Sen så kan du minska gapet i mitten också.

www.wanias-minispa.se hade förresten varit lättare att memorera

Jag har alltid tyckt att bindesstreck inte hör hemma i domännamn, men den här gången måste jag faktiskt hålla med dig :$

OnT: Som zie säger, flytta menyn lite...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för kritiken. Kan hålla med om namnet, möjligt att jag ändrar det.

Flyttade menyn lite höger, vad tror ni om det?

Konstiga javascript är nog DW egen funktion för Rollovers.
Vet att det blir massa knepig kod, men vet inget annat sätt för att få det att funka. Vill att bilden som är när man trycker över ska "preloada" och det gör ju det nu.

Det är Wanias, stavade fel i hela profilen från början. Gjort visitkort, logga, infoblad osv Allt felstavat

Vad menas med <h> taggar i rubriker, som sagt är jag kass på kod!

Permalänk
Medlem

<h1> är Största rubriken. <h5> är minsta.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

ang, bilderna så är det nog finare att stoppa dom i en div och köra border: 1 px solid black.. Annars fint..

/pajp

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajp
ang, bilderna så är det nog finare att stoppa dom i en div och köra border: 1 px solid black.. Annars fint..

/pajp

Blir inte det exakt samma effekt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Vem fan bryr sig om koden

* Alla som har synproblem
* Alla som tittar på sidan genom en mobil eller handdator
* Alla som inte har en webbläsare som tolkar kod fel (t.ex. Internet Explorer, alla versioner)
* Webbutvecklaren som vill kunna förbättra sidan efter hand utan att behöva jobba om detaljer som är dåligt gjorda p.g.a. konstig genererad kod.

Ska jag fortsätta? Eller räcker det att du läser dessa länkar istället?
http://www.456bereastreet.com/lab/developing_with_web_standar...
http://www.w3schools.com/site/site_standards.asp

...eller denna disskussion här på detta forum...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48164...

Och som ett stalltips från en som håller på med webbutveckling dagligen kan jag säga som såhär:
- Det är enklare att göra hemsidor som validerar än de som inte validerar. Det tar mindre tid att skriva rätt ifrån början istället för att "klicka omkring och leka"...

En bra kodad hemsida tar även mindre tid att ladda för besökaren än en dåligt kodad. Kan göra flera sekunder på riktigt avancerade sidor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep
* Alla som har synproblem
* Alla som tittar på sidan genom en mobil eller handdator
* Alla som inte har en webbläsare som tolkar kod fel (t.ex. Internet Explorer, alla versioner)
* Webbutvecklaren som vill kunna förbättra sidan efter hand utan att behöva jobba om detaljer som är dåligt gjorda p.g.a. konstig genererad kod.

Ska jag fortsätta? Eller räcker det att du läser dessa länkar istället?
http://www.456bereastreet.com/lab/developing_with_web_standar...
http://www.w3schools.com/site/site_standards.asp

...eller denna disskussion här på detta forum...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48164...

Och som ett stalltips från en som håller på med webbutveckling dagligen kan jag säga som såhär:
- Det är enklare att göra hemsidor som validerar än de som inte validerar. Det tar mindre tid att skriva rätt ifrån början istället för att "klicka omkring och leka"...

En bra kodad hemsida tar även mindre tid att ladda för besökaren än en dåligt kodad. Kan göra flera sekunder på riktigt avancerade sidor.

Orkade ej läsa vad du skrev, men jag tycker du ska vara tyst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Orkade ej läsa vad du skrev, men jag tycker du ska vara tyst.

sluta trolla, vad är ditt syfte?

ontopic: tyckte den var rätt snygg, men som sagt, DW gör ingen fin kod, lär dig iallafall lite html så ska du se att du rätt snabbt kan fixa till koden. domännamnet förstod jag absolut inte förrens jag såg sidan Om du inte vill ändra domännamn kan du ju vänja dig vid att skriva t.ex. WaniasMiniSpa.se eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Orkade ej läsa vad du skrev, men jag tycker du ska vara tyst.

Håll tyst själv och ta reda på fakta innan du yttrar dig.
Personligsyn får du tycka vad du vill, men ren fakta är helt andra saker.
Har för mig att någon skrev hur mycket ett webhotell skulle tjäna på att komprimera koden.
Har för mig att det var tiotusentals kronor omåret.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Orkade ej läsa vad du skrev, men jag tycker du ska vara tyst.

Det står i din signatur att det inte fanns ngn anledning att hänga på swec efter att ÖÄ stängdes ner. Min fråga till dig är varför du fortfarande hänger här då, framförallt med tanke på vilket värdelöst inlägg du skrev nyss

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
sluta trolla, vad är ditt syfte?

ontopic: tyckte den var rätt snygg, men som sagt, DW gör ingen fin kod, lär dig iallafall lite html så ska du se att du rätt snabbt kan fixa till koden. domännamnet förstod jag absolut inte förrens jag såg sidan Om du inte vill ändra domännamn kan du ju vänja dig vid att skriva t.ex. WaniasMiniSpa.se eller nåt.

Domänen kommer nog ändras till wanias-minispa.se. Jag har varken tid eller lust att lära mig kod.

Min fråga är isåfall vad skulle jag tjäna på att lära mig kod. Vad skulle jag göra annorlunda på denna sida. Vad skulle bli bättre på sidan om koden var skriven för hand istället för i DW annorlunda?

Att det skulle tagit tre dagar istället för tre timmar är ett första minus i mitt fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det står i din signatur att det inte fanns ngn anledning att hänga på swec efter att ÖÄ stängdes ner. Min fråga till dig är varför du fortfarande hänger här då, framförallt med tanke på vilket värdelöst inlägg du skrev nyss

Mycket oftopic :Z.

Ja exakt, just därför jag inte "hänger" här längre, bara kollar in då och då ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Domänen kommer nog ändras till wanias-minispa.se. Jag har varken tid eller lust att lära mig kod.

Min fråga är isåfall vad skulle jag tjäna på att lära mig kod. Vad skulle jag göra annorlunda på denna sida. Vad skulle bli bättre på sidan om koden var skriven för hand istället för i DW annorlunda?

Att det skulle tagit tre dagar istället för tre timmar är ett första minus i mitt fall.

Hur känns det att ha lagt ner tre timmar då? Känns det som ett väl genomfört jobb? Nånting du i framtiden skulle kunna ta betalt för? För mig skulle det också tagit ungefär 3-4 timmar men då vet jag att jag har knackat all kod helt själv, jag vet att den fungerar, och fungerar den inte så vet jag dessutom varför och kan snabbt ändra på det. Att säga att koden inte är viktig på ett programeringsforum är väl som att gå till ett filmforum och säga att det funkar lika bra att se de senaste rullarna på en svartvit 13" TV från 60-talet.

Och till K2: Då tycker jag att du ska avsluta ditt medlemskap här och åka ut och fiska eller bestiga berg eller något annat som inte stör oss som faktiskt tycker det här är ett grymt forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hur känns det att ha lagt ner tre timmar då? Känns det som ett väl genomfört jobb? Nånting du i framtiden skulle kunna ta betalt för? För mig skulle det också tagit ungefär 3-4 timmar men då vet jag att jag har knackat all kod helt själv, jag vet att den fungerar, och fungerar den inte så vet jag dessutom varför och kan snabbt ändra på det. Att säga att koden inte är viktig på ett programeringsforum är väl som att gå till ett filmforum och säga att det funkar lika bra att se de senaste rullarna på en svartvit 13" TV från 60-talet.

Och till K2: Då tycker jag att du ska avsluta ditt medlemskap här och åka ut och fiska eller bestiga berg eller något annat som inte stör oss som faktiskt tycker det här är ett grymt forum.

Det känns grymt bra att endast ha lagt ner tre timmar! Var ungefär den tid jag hade bland alla projekt. Jobbar främst med reklam och layout. Webbsidor är något jag endast gör i nödfall.

Har man en större sajt som man uppdaterar ofta osv så förstår jag att man vill ha stenkoll på ALLT, men i detta fallet. Vi snackar om tre dokument.

Du svarar egentligen inte på min fråga, vad skulle jag kunna göra bättre? Och på vilket sätt underlättar det för mig?

Din "filmjämförelse" var inte något att hänga i granen va? Sidan fungerar ju, hon jag gjort den åt ser ju ingen skillnad. Sen hur mycket tid jag lagt ner osv spelar ju mindre roll.

Kunden ville ha en hemsida!
Jag gör en!
Kunden Nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hur känns det att ha lagt ner tre timmar då? Känns det som ett väl genomfört jobb? Nånting du i framtiden skulle kunna ta betalt för? För mig skulle det också tagit ungefär 3-4 timmar men då vet jag att jag har knackat all kod helt själv, jag vet att den fungerar, och fungerar den inte så vet jag dessutom varför och kan snabbt ändra på det. Att säga att koden inte är viktig på ett programeringsforum är väl som att gå till ett filmforum och säga att det funkar lika bra att se de senaste rullarna på en svartvit 13" TV från 60-talet.

Och till K2: Då tycker jag att du ska avsluta ditt medlemskap här och åka ut och fiska eller bestiga berg eller något annat som inte stör oss som faktiskt tycker det här är ett grymt forum.

Jaha nehe goddag, här var vi trevliga. Bara för att jag har en annan åsikt än vad du har så ska jag ut och dansa eller vad du skrev?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Det känns grymt bra att endast ha lagt ner tre timmar! Var ungefär den tid jag hade bland alla projekt. Jobbar främst med reklam och layout. Webbsidor är något jag endast gör i nödfall.

Har man en större sajt som man uppdaterar ofta osv så förstår jag att man vill ha stenkoll på ALLT, men i detta fallet. Vi snackar om tre dokument.

Du svarar egentligen inte på min fråga, vad skulle jag kunna göra bättre? Och på vilket sätt underlättar det för mig?

Din "filmjämförelse" var inte något att hänga i granen va? Sidan fungerar ju, hon jag gjort den åt ser ju ingen skillnad. Sen hur mycket tid jag lagt ner osv spelar ju mindre roll.

Kunden ville ha en hemsida!
Jag gör en!
Kunden Nöjd!

Nåja, men om du inte kan annat än hemsidor i Dreamweaver kanske du inte ska ta betalt för ditt hemsidesskapande? Men jag vet, antagligen överdriver jag och det var bara en liten tjänst åt någon som du känner eller liknande. Hur som helst så är nog majoriteten av oss här på forumet skriv-din-egen-kod-fanatiker, på gott och ont :). Bortsett från det så är sidan kanske inte allt för inspirerande, men jag antar att den fyller sitt syfte.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k2
Mycket oftopic :Z.

Ja exakt, just därför jag inte "hänger" här längre, bara kollar in då och då ;).

Vad bra, då gör det inget med 1 månads semester härifrån då!
*Medlem avstängd 1 månad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Alright, du bad om det:

Logotypen (eller vad man ska kalla det, bannern kanske) känns alldeles för "flummig", att skriva "källar'n" längst ner kan kanske vara trevligt för de som känner till stället, men jag som aldrig sett sidan innan tycker inte att det passar in. Och om det inte är du som gjort loggan så kan du ignorera ovanstående. Men dessutom tycker jag inte att den "slogan" som står där passar in och det syns tydligt att den inte är bra komprimerad. Texten saknar läsbarhet tyvärr.

Detsamma gäller länkarna som tydligen är bilder, vilket jag inte förstår mig på, du skulle lätt kunnat använda en font som fungerar på alla datorer och använt det som text istället.

Så du håller på med layout? Då vet du kanske att man bör försöka få saker att ligga i linje? Huvudtexten ligger inte i höjd med bilderna av någon anledning som jag inte förstår, visst, det är säkert exakt halva avståndet, men för mig blir det en skarv.

Bilden på molnen, vad gör den där? Det är himmelsk massage kanske, jo jättetrevligt och ganska irrelevant, släng in en bild till på hur stället ser ut eller på "Wania" in person.

Att blanda bildlänkar med vanliga medför ett problem, användaren ser gärna inte de minst vanliga länkarna (i det här fallet menyn eftersom de skiljer sig vid vad användaren är van vid (vilket allt som oftast fortfarande faktiskt är de blå understrukna länkarna)). Bestäm dig.

På sida två hade jag hellre sett någon form av tabell där man enkelt kunde se vad det kostade och vad det hette. Det måste inte innehålla en beskrivning. Dessutom ändras vikten i helhetsbilden radikalt när du tar bort bilder och ersätter med text.

Sen heter det väl taktil stimulering?

Du använder dessutom samma bild på första och andra sidan, men placerade på helt olika ställen, så någon teori om igenkänning går jag inte på.

Och till sist, jag klarar inte av gradienter, särskilt inte när de inte är fasta, det blinkar när jag scrollar.

Just det ja, en sak till. Att behöva scrolla i 1024x768 för att ta del av den lilla information som faktiskt finns på sidan är inte särskilt snällt mot användaren. Du kunde lätt ha fått plats med all informationen på en skärmbild om du valt en annan layout.

Att designa för webben skiljer sig inte så mycket från att designa för tryck på vissa punkter, på andra är det en milsvid skillnad, det gäller att hitta likheterna och olikheterna för att kunna göra båda på ett bra sätt.

Tycker nog du kunde gjort fler undersidor istället för att pumpa ut information dessutom, det är inget flygblad, som användare förväntar du dig att få använda navigationen, särskilt på såna här sidor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Alright, du bad om det:

Logotypen (eller vad man ska kalla det, bannern kanske) känns alldeles för "flummig", att skriva "källar'n" längst ner kan kanske vara trevligt för de som känner till stället, men jag som aldrig sett sidan innan tycker inte att det passar in. Och om det inte är du som gjort loggan så kan du ignorera ovanstående. Men dessutom tycker jag inte att den "slogan" som står där passar in och det syns tydligt att den inte är bra komprimerad. Texten saknar läsbarhet tyvärr.

Detsamma gäller länkarna som tydligen är bilder, vilket jag inte förstår mig på, du skulle lätt kunnat använda en font som fungerar på alla datorer och använt det som text istället.

Så du håller på med layout? Då vet du kanske att man bör försöka få saker att ligga i linje? Huvudtexten ligger inte i höjd med bilderna av någon anledning som jag inte förstår, visst, det är säkert exakt halva avståndet, men för mig blir det en skarv.

Bilden på molnen, vad gör den där? Det är himmelsk massage kanske, jo jättetrevligt och ganska irrelevant, släng in en bild till på hur stället ser ut eller på "Wania" in person.

Att blanda bildlänkar med vanliga medför ett problem, användaren ser gärna inte de minst vanliga länkarna (i det här fallet menyn eftersom de skiljer sig vid vad användaren är van vid (vilket allt som oftast fortfarande faktiskt är de blå understrukna länkarna)). Bestäm dig.

På sida två hade jag hellre sett någon form av tabell där man enkelt kunde se vad det kostade och vad det hette. Det måste inte innehålla en beskrivning. Dessutom ändras vikten i helhetsbilden radikalt när du tar bort bilder och ersätter med text.

Sen heter det väl taktil stimulering?

Du använder dessutom samma bild på första och andra sidan, men placerade på helt olika ställen, så någon teori om igenkänning går jag inte på.

Och till sist, jag klarar inte av gradienter, särskilt inte när de inte är fasta, det blinkar när jag scrollar.

Just det ja, en sak till. Att behöva scrolla i 1024x768 för att ta del av den lilla information som faktiskt finns på sidan är inte särskilt snällt mot användaren. Du kunde lätt ha fått plats med all informationen på en skärmbild om du valt en annan layout.

Att designa för webben skiljer sig inte så mycket från att designa för tryck på vissa punkter, på andra är det en milsvid skillnad, det gäller att hitta likheterna och olikheterna för att kunna göra båda på ett bra sätt.

Tycker nog du kunde gjort fler undersidor istället för att pumpa ut information dessutom, det är inget flygblad, som användare förväntar du dig att få använda navigationen, särskilt på såna här sidor.

Måste säga att jag är personligen väldigt nöjd med den, och kunden med.

Givetvis får jag betlat för mitt jobb.

Du har vissa poänger! Och den är allt ifrån genomarbetat, det är jag medveten om.
Stavfel nämnde jag dock att det fanns, sidan ligger ej ute för kunder än.
Jag gör vad jag får betalt för, hade jag fått mer hade jag lagt mer tid. Men tyvärr.

Sen skulle jag verkligen vilja se dig få in så att Gill Sans fungerade som textlänkar, är nämligen den jag vill ha. Och då fick det bli bilder.

Ser att du använder textlänkar på nästan samtliga dina sidor. Vilken jag anser ser väldigt tråkigt ut. Men smaken är ju som bekant...

Tror det är så att texten är som "smooth" i PS kan fixa det när jag hinner, men som sagt Tid = Pengar.

Jag ville att just hon som har stället skulle ställa upp på en bild men hon vägrade. Svårt att få in då
Himmelbilden symboliserar "RO" som är något man får av samtliga behandlingar.

Du har ju förresten inte ens en bild på dig själv på din egen sida
Om din "portfolio" är http://www.ivrig.com/johannes/ så måste jag säga att jag är måttligt imponerad efter all den där utbildningen.

Allt angående http://www.ivrig.com/johannes/ kan du bortse ifrån om jag missupfattat att det är din sida.

Känns som du la ner en del tid för att kritisera (iofs med förslag på bättringar), hitta du något som var bra?

Ha en bra dag

Permalänk
Medlem

Um, om man ber om kritik, så handlar det väl inte att försvara sig och gå på den som ger kritik? Du skrev själv i första inlägget "Kom gärna med kritik!"

Nu är det någon som har tagit sig tid att hjälpa dig att få en bättre hemsida och det enda du gör är att försvara dig. Du borde ta till dig av kritiken istället.

Om du kallar dig webdesigner och får betalt för jobbet så kanske du borde lägga ner tid på att få den bra också. Jag hade gärna kommit med kritik men eftersom du är så otacksam när någon väl tar sig tid att ge det så verkar det ju bäst att låta bli...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med andreasc89 här, du ber om kritik, men tar inte emot den.
Du vägrar lära dig koda, du tycker att det räcker med att den ser bra ut, om du har den inställningen skulle du nog inte postat här.
När darkmoon kritiserar din uppgift som du faktiskt får betalt för, så "hoppar" du på hans sida och klagar på de grejer han tar upp angående din sida. Det är en helt annan sak, då hans sida inte finns för samma syfte som din, du gör den dessutom för en kund.
Du verkar dessutom tro att din sida skulle tagit hemskt lång tid att fixa, och tar hel tiden upp att "tid är pengar", men inte mycket i det här sammanhanget, då det inte alls är jobbigt att göra en text i photoshop utan AA till exempel..
Jag tycker att du ska ändra inställning något..