Chippat xbox... Går inte att spara..

Permalänk
Medlem

Chippat xbox... Går inte att spara..

För nått år sen så chippade jag mitt xbox och allt har funkat bra ända till någon vecka tillbaka... Jag hade spelat fable och när jag sparade och skulle spela igen så var profilen helt borta..
Ett annat fotbollsspel gick inte att starta och GTA SA stod det "Saved game damaged"..

Hur ska jag lösa detta problem??

Permalänk
Medlem

Läs §7

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Läs §7

Inte olagligt att chippa och han säger ingenstans att det är piratkopior av spelet

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

troligen är hårddisken skadad.
du kan ju prova med att nolla diskarna med en boot skiva typ superdisk eller liknande.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

mm.. kanske det... Ska pröva att ta bort spelen och lägga in dem på nytt först... inga problem med andra spel... Men tack för tippset....

Permalänk
Medlem

det spelar ingen roll om du tar bort spelen.. du tar inte bort saves då.

dem ligger i E:
men enklast är att du startar avalaunch och använder qwix för att hantera dina spel, där kan du ta bort spar spel också.

sen om jag kommer ihåg rätt så finns det ett program som heter nåt i stil med xbox save games manager eller liknande som du kan testa också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

´Har qwix... Ska kolla upp det andra programmet också...

Permalänk
Medlem

Xbox-saves Manager

Info, hjälp och andra saves ligger på www.xbox-saves.com.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb